صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۸۴۰۷

کمبود منیزیم

پایگاه بصیرت / محبوبه‌سادات رضوی/ گروه جوان

یکی از مشکلات مرتبط با سلامتی که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، کمبود منیزیم در بدن است. خوشبختانه، کمبود منیزیم نشانه‌هایی دارد که با دیدن آنها می‌توانید فوراً برای جبران کمبود آن اقدام کنید. کمبود منیزیم می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی باشد؛ برای نمونه، ابتلا به دیابت، جذب نامناسب و ناقص مواد غذایی، اسهال مزمن و... .
نشانه کمبود منیزیم/  گرفتگی، لرز و انقباض ناگهانی عضلات  از نشانه‌های کمبود منیزیم است. در وضعیت بسیار حاد و شدید، کمبود منیزیم ممکن است تشنج هم ایجاد کند. اختلالات مربوط به سلامت روان؛   یکی دیگر از پیامدهای احتمالی کمبود منیزیم است. این اختلالات شامل بی‌علاقگی است که با بی‌حسی ذهنی یا نداشتن احساسات مشخص می‌شود. پوکی استخوان؛   اختلالی است که با ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان مشخص می‌شود. خستگی و ضعف عضلانی؛ خستگی که می‌تواند شامل خستگی یا ضعف جسمی یا روحی باشد، یکی دیگر از علایم کمبود منیزیم است. 
البته فراموش نکنید که هر کسی گه‌گاهی خسته می‌شود. به طور معمول، احساس خستگی، یعنی شما به استراحت نیاز دارید. با این حال، خستگی شدید یا مداوم ممکن است نشانه‌ یک مشکل اساسی در بدن باشد. 
فشار خون بالا؛ مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد کمبود منیزیم ممکن است فشار خون را افزایش دهد که یک عامل خطر قوی برای بیماری‌های قلبی است. در حالی که شواهد مستقیمی در انسان‌ها وجود ندارد، چندین مطالعه نشان داده است سطح پایین منیزیم یا رژیم غذایی ضعیف ممکن است فشار خون را افزایش دهد. آسم؛ گاهی اوقات کمبود منیزیم در افراد مبتلا به آسم شدید مشاهده می‌شود. 
افزون بر این، میزان منیزیم در افراد مبتلا به آسم کمتر از افرادی است که به این بیماری مبتلا نیستند. محققان معتقدند، کمبود منیزیم ممکن است باعث تجمع کلسیم در عضلات پوشاننده مجاری هوایی ریه‌ها شود. این امر باعث تنگ شدن مجاری تنفسی می‌شود و تنفس را دشوارتر می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات