صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۸۶۶۰

اصلاح ممکن است اگر...

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تذکرات جدی درباره لزوم کارهای فرهنگی به منظور مقابله با این نبرد ناجوانمردانه داده‌اند، اما گوش شنوایی که عمل کند کمتر هوشیار و در میدان بوده است. نتیجه کارهای سلبی فراوان و حضور پررنگ دشمن و رژه سازماندهی شده افراد بی‌حجاب در جامعه، معضلی است که امروز گریبان جامعه اسلامی را در قضیه حجاب گرفته است.
معضلی که گاهی از سوی بانوان جوان و نوجوانی شاهدش هستیم که چیزی از حقه و نیرنگ دشمن نمی‌دانند و تنها به دنبال غریزه زیباانگاری خود و بی‌حجابی خوشایندساز رفته‌اند. جوان و نوجوانی که اگر در شرایط بهتری با حجاب و چادر و پوشش زینبی و فاطمی آشنا می‌شد، قطعاً راه و مسیر دیگری انتخاب می‌کرد و تصور دیگری از زیبایی باطنی و ظاهری در انگاره‌های ذهنی خود می‌ساخت.
 
حالا چه کنیم؟
اما حالا که مشکل تا این جا گسترده و عمیق شده و دلارهای صهیونیستی برای جولان بی‌حجابی‌های خارج از حد بیش از پیش در حال بذل و بخشش است تا حجاب را از سر بانوی ایرانی بردارد، چه باید کرد و راه درمان چیست؟
کارشناسان فرهنگی معتقدند، بی‌حجابی به مرور اعتقاد و باور آدم‌ها را از بین خواهد برد؛ پس باید خیلی به موقع و دقیق عمل کرد و باور و ایمان را جایگزین آن کرد.
برای رسیدن به این درمان از آسیب اجتماعی بی‌حجابی و بی‌باوری ابتدا خود شخص باید به این باور برسد که به جای پرداختن به حداقل اشتراکات بین موجودات، می‌توان به مرتبه‌ای از زیبایی دست پیدا کرد که ماندگاری بیشتری دارد. به فرموده رهبری، اگر بانویی که بی‌حجابی را برگزیده است، بداند این نقشه شوم دشمن و برنامه‌ریزی و سیاست سیاهی است تا به بطن جامعه و بنیان خانواده آسیب وارد شود، آیا باز هم آن را ادامه خواهد داد؟ قطعاً چنین نخواهد بود، اما باید این باور درست در زنان و بانوان جامعه ایجاد شود که این نمایش نه برای راحتی اوست، بلکه تنها با هدف تبدیل وی به ابزاری برای خوشایند دیگران و سوءاستفاده دشمن در جهت نیل به آن چیزی است که در ذهن آشفته خود تجزیه و نابودی ایران اسلامی می‌داند.
 
ایجاد خودباوری
باید تأکید داشت در این مسیر، یعنی مسیر درمان این معضل و آسیب اجتماعی، خود شخص باید متوجه شود که استفاده از زیبایی و جمال ظاهری، ابزاری است که مورد سوء استفاده دیگران قرار می‌گیرد؛ اما در حوزه تخصص و تعهد دیگر آن زن به منزله ابزار دیده نمی‌شود.
دنیای غرب و معاندان می‌دانند که بخش عمده جامعه ما بانوان هستند که نقش مهمی هم در پیشبرد اهداف متعالی دارند. آنها به خوبی می‌دانند که با خارج کردن زنان از محیط حیا و خانواده، می‌توانند به ما لطمه بزنند و سیاست‌های شوم و استعماری خودشان را پیاده کنند.
 
اعتماد به نفس
عدم اعتماد به نفس معضلی است که سبب شده است بانوی مسلمانی که باور ضعیفی دارد، مسیر دیگری برگزیند؛ لذا افرادی که تمام هم و غم‌شان نوع پوشش و آرایش است، دچار یک فقر ذاتی هستند؛ فقری که از نداشتن تخصص، هنر و باور‌های انسانی نشئت می‌گیرد و دشمن از همین بستر برای جایگزینی فرهنگ شیطانی به جای فرهنگ الهی بهره می‌برد. دشمنان ما برای رسیدن به اهداف خود از ظرفیت بالای بانوان به دلیل احساساتی که در آنهاست، استفاده می‌کنند و بر همین اساس زنی که زیبایی‌های خود را دارد، اگر مورد توجه قرار نگیرد، دستاویز شیطان می‌شود.
 
ایمان لازمه عشق الهی
برخی بر این باورند که رعایت پوشش ظاهری به باطن و قلب افراد ربطی ندارد، مانند آن افرادی که نماز نمی‌خوانند و تنها دل پاک را برای مسلمانی و بنده خوب خدا بودن کافی می‌دانند؛ یعنی گوش به فرمان رب الهی ندهی، اما بگویی دوستت دارم؛ این امر کاملا بی‌معناست. مانند فرزندی که به حرف والدش گوش نمی‌دهد، اما مدام بگوید دوستت دارم، قطعاً چنین چیزی مورد قبول نخواهد بود.
گفته می‌شود نوع نگاه افراد به مرور زمان با تغییر پوشش عوض می‌شود. بعضی مواقع می‌بینیم نوع پوشش فرد تغییر کرده، اما هنوز باور فرد ثابت است، اما به مرور زمان اعتقادات او نیز رنگ می‌بازد و نتیجه‌اش می‌شود بی‌هویتی و نزدیک شدن به اهداف شومی که دشمن در سر دارد.
وقتی در زنان و دختران هویتی وجود نداشته باشد تا در تعارض با فرهنگ‌های دیگر آن را نشان دهند، خودباوری و هویت اصیل خود را از دست می‌دهند. در چنین وضعیتی، از بدحجابی برای ابراز وجود استفاده می‌شود و به فرهنگ ملی و دینی جامعه ما ضربه وارد می‌شود. اگر آن خودباوری و تخصص در بانوان شکل بگیرد، همه‌چیز درست می‌شود.
اما به جز تحلیل و تفسیری که درباره ایجاد خودباوری و افزایش آن در داشتن زیبایی ذاتی عنوان شد، راه درمان دیگری هم وجود دارد و آن رژه بانوان باحجاب و احترام افراد به این بانوان در بطن جامعه است. همانطور که در متون باستانی بانوان دارای حجاب عزت و احترامی دو چندان در جامعه داشتند، باید راه درمان این معضل را در احترام به بانوی محجبه و کم توجهی به بانوی بی‌حجاب قرار داد؛ شاید باور و ایمانی که در این افراد کم رنگ شده کم کم باز گردد و جامعه روی دیگری از بانوان خودباور را برای جلوگیری از استفاده ابزاری دشمن ببیند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات