صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۹۹۳۳

بچه‌های بد غذا

پایگاه بصیرت / سیده مهرانه میرزاده/ گروه جوان

 همه ما از کودکان انتظار داریم که هنگام گرسنگی، به راحتی غذا بخورند؛ اما حقیقت چیز دیگری است‌.  دلیل بدغذایی کودکان یک ساله: خوب است بدانید که سرعت رشد کودکان در این سن، مانند دوران نوزادی نیست و معمولاً کودک یک ساله غذای کمتری مصرف می‌کند؛ دلیل آن نیز کمتر گرسنه‌شدن کودک است. افزون بر این، کودک در این سن در دنیای عجیب و شلوغ کوچک خود زندگی می‌کند و دائم به فکر تکان‌خوردن و جنب و جوش است.
 پس وجود هر چیزی روی میز غذا ممکن است حواس او را پرت کند و میل او را به خوردن غذا کاهش دهد. علت بدغذایی کودک دو تا سه ساله: با بزرگ شدن کودک حس قدرت‌طلبی او بیشتر از قبل شده و ممکن است به غذاهای جدید واکنش نشان دهد. افزون بر این، رشد دندان‌ها و درد ناشی از آن نیز ممکن است یکی از دلایل بدغذایی کودک باشد. کودک در دو سالگی معمولاً از خوردن غذای جدید امتناع می‌کند و حتی گاهی غذای مورد علاقه خود را نیز نمی‌خورد.
 این موضوع کاملاً طبیعی است و در این مواقع باید خونسردی خود را حفظ کرده و به کودک اجازه دهید مطابق میل و علاقه خود از میان غذا‌های مختلف یکی را انتخاب کند. علت بدغذایی کودک بزرگ‌تر از سه سال: با بزرگ شدن کودک حس قدرت‌طلبی او بیشتر شده و دوست دارد آزادانه برای خوردن یک وعده غذایی تصمیم بگیرد؛ اما شما می‌توانید بر سر وعده‌های غذایی با کودک خود توافق کنید. برای نمونه، به او بگویید که حتماً باید غذای گذاشته شده در ظرف را امتحان کند و در صورتی که آن را دوست نداشت، باید گزینه میان وعده ساده‌تر را جایگزین کند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات