صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۶۰۱۵۶
نماینده ولی فقیه در سپاه در جلسه شورای تحلیل معاونت سیاسی

شهید رئیسی تعبد به ولایت داشت

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
«حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در جلسه شورای تحلیل معاونت سیاسی که به صورت مستقیم از طریق ارتباط تصویری در همه رده‌های سپاه پخش شد، با بیان اینکه شهادت می‌دهم شهید «حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی» بنابر تکلیف و با رعایت تقوای سیاسی به میدان ریاست‌جمهوری آمد، اظهار داشت: «همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند رئیسی «خستگی‌ناپذیر» بود. از همین رو وقتی پای کار ریاست‌جمهوری آمد، خودش را مشغول پاسخگویی به جبهه‌های سیاسی متعدد نکرد. در عوض فقط به کار مشغول شد. او حقیقتاً معتقد بود که خدا می‌بیند؛ از همین رو می‌گفت باید برای خدا کار کرد قلوب مردم هم به دست خدا متوجه ما می‌شود.»
وی ادامه داد: «تقوای الهی از مواردی است که باید هر مسئولی آن را از زندگی فردی به میدان سیاسی‌ـ اجتماعی بکشد. کما اینکه تقوای قرآن هم به این موضوع اشاره دارد. تقوای قرآن یک تقوای جهادی و انقلابی است، نه معنویت انزواگرایانه. این خیلی مهم است که انسان در دل اجتماع بتواند تقوای خودش را حفظ کند، والا خود را از جامعه دور کردن و منزوی شدن و گناه نکردن که فضیلت نیست! اینکه در میدان باشی و تقوا پیشه کنی و دیگران را به تقوای الهی دعوت کنی فضیلت است.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: «اقدامات شهید رئیسی از جنس این آیه قرآن است «ومَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِکهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه» که اجرش را کسی جز خدا نمی‌تواند ادا کند.»
وی با اشاره به اینکه ارتباطات مردمی و سفرهای استانی رئیس‌جمهور کارساز است، گفت: «این قبیل اقدامات فرهنگی در جامعه اسلامی باید استمرار پیدا کند.»
حجت‌الاسلام  و المسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی ولایتمداری او بود. آقای رئیسی تعبد به ولایت داشت نه اینکه بخواهد از نگاه استدلالی به فقیه نگاه کند؛ چرا که او جایگاه رهبری را به خوبی درک و باور کرده بود. برخی با باورهای غربی شبهه می‌کنند که ولایت فقیه غلبه دادن اراده یک فرد بر اراده جمع است؛ باید به آنها گفت که این گزاره خلاف فرازهای قرآنی و روایی است؛ زیرا فقط اراده خداست که حاکم است. اوست که مصالح و منافع را می‌داند.»
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه تنها خواسته شهید رئیسی، سربازی ولایت بود، گفت: «در دیدارهایی که با رئیس‌جمهور رئیسی داشتم، بارها شاهد بودم که می‌گفت تنها خواسته من سربازی ولایت است. این بالاترین درجه است. بنده به برخی می‌گویم اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت بنویسید سرباز ولایت، این از سپهبدی بسیار بالاتر است. سربازی ولایت، یعنی علی بن‌ابی‌طالب(ع) نسبت به پیامبر اسلام(ص)؛ یعنی حضرت ابوالفضل العباس(ع) نسبت به امام حسین(ع)؛ یعنی وقتی ولی خدا هست من دیگر نمی‌گویم چرا و به چه علت.»
وی با تأکید بر اینکه باید مکتب حکمرانی رئیسی را همانند مکتب حاج قاسم در جامعه ترویج کنیم، تصریح کرد: «مکتب حاج قاسم و مکتب رئیسی در ذیل مکتب ولایت است. برخی می‌گویند چه فرقی بین این مکاتب است. به آنها می‌گویم مکتب ولایت مکتب رهبری است؛ ولی مکتب حاج قاسم مکتب سربازی است؛ یعنی نشان‌دهنده حسینیان کربلاست.»
نماینده ولی فقیه در سپاه درباره اهمیت تبیین حکمرانی توضیح داد: «رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مجلس خبرگان دادند به مسئله حکمرانی اشاره می‌کنند. بنابراین، باید معاونت سیاسی به طور جدی این مسئله را تبیین کنند و چیستی، چرایی و چگونگی آن را برای مردم تبیین کنند. درست است برخی کارها برای این در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌ها در حال انجام است، اما خروجی‌ها بعضاً مناسب نیست. در جایی به نشانه اعتراض گفتم چه کاری برای تبیین حکمرانی انجام داده‌اید؟ گفتند سیصد کتاب غربی ترجمه کرده‌ایم! این تبیین حکمرانی نیست.»
وی ادامه داد: «مدل حکمرانی ما یک قالب دینی دارد؛ یعنی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و روایی است. این نوع از حکمرانی در جامعه باید تبیین شود. شهید رئیسی این نکته را دریافته بود و بر روی این خط قدم بر می‌داشت. او در مقابل ولایت اهل اجتهاد نبود. در عین حال اهل هزینه کردن هم نبود؛ یعنی هر کاری بکند، بعد بگوید این را آقا گفته بود؛ اینکه سربازی ولایت نمی‎‌شود. سربازی ولایت یعنی خود را خرج ولایت کردن، نه امام را هزینه خود کردن.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه باید نسبت به مقدرات الهی تسلیم باشیم ،گفت: «مقدرات الهی بی‌هدف و بی‌حکمت نیست. هدفمند است. همیشه هم اینطور نیست که به نفع ما باشد. «تلْک الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاس». بله! سنت‌هایی هم در میان است؛ یکی اینکه باید حرکت، قیام و ایستادگی کرد؛ چون اگر کسی اهل این قبیل کارها نباشد، قطعاً نمی‌ماند. چون دینی نیست و همانطور که خدا فرموده است: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْکمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِين» در طوفان حوادث و تغییر شرایط از حرکت باز نایستیم. بنابراین نه شادی‌ها و پیروزی‌ها و موفقیت‌ها ما را متوقف کند، نه ناراحتی‌ها و مشکلات و بلاها ما را ناامید کرده و از حرکت باز دارد.»
وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن به معنای زمان‌شناسی است، اظهار داشت: «در 250 سال امامت اهل بیت(ع) خداوند متعال کارگردانی کرده است؛ به این صورت که انواع شرایط را ایجاد کرده تا ما از رفتار ائمه معصوم(ع) یاد بگیریم که در برابر شرایط چگونه رفتار کنیم. فقط ما باید بدانیم که در چه دوره‌‌ای هستیم، الان زمان امام موسی‌کاظم(ع) است یا دوران امام رضا(ع). آیا امروز جنس دشمن هارون‌الرشیدی است یا مأمونی؟ آیا چهارده سال زندان هارون‌الرشید سخت‌تر است یا دو سال زندگی در کاخ مأمون؟ ما باید دشمن مامونی را همانطور که رهبر معظم انقلاب در کنگره امام جواد(ع) بیان کردند، له کنیم.»
وی تصریح کرد: «در آن دورانی که برخی مسئولان هیاهو به راه می‌انداختند که امروز روزگار موشک نیست، رهبر معظم انقلاب بر تقویت صنعت دفاعی تاکید داشتند؛ مسئله‌ای که بعدها و در این روزها اهمیت خودش را نشان داد و اگر امروز موشک نداشتیم، موشک می‌خوردیم.»
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه باید عظمت ولایی را معرفی کرد، اظهار داشت: «سخت‌ترین حوادث هم نمی‌تواند کشتی ‌انقلاب اسلامی را تغییر بدهد. در همان اوایل انقلاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر به شهادت می‌رسند. اما نظام راه خود را ادامه می‌دهد. در همان ساعت‌های ابتدایی سقوط بالگرد نیز شاهد این اقتدار بودیم. در زمانی که رسانه‌های دشمن آماده بودند نقطه ضعفی را پیدا کنند، رهبر معظم انقلاب با اقتدار در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار گفتند: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید».
نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ذیل نظام ولایی معنا پیدا می‌کند. اهمیت ولایت به اندازه‌ای است که به تعبیر آیت‌الله جوادی‌آملی هر گاه واژه نعمت در قرآن به صورت مطلق و بدون قید می‌آید، به نعمت ولایت اشاره دارد. بنابراین، نعمت ولایت را باید تبیین کنیم؛ چرا که آنچه می‌ماند، نعمت ولایت و مردم است.» 
وی با اشاره به اینکه برخی جریان‌ها درصدد این هستند که جریان امام خمینی(ره) را منحرف کنند، گوشزد کرد: «باید مانع این افراد شد؛ چرا که امام خمینی(ره) بنابر آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکم لِما يُحييکم»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد!، اسلام ناب را زنده کرده، به گونه‌ای ما را زنده کرده است، پس حق حیات نسبت به ما دارد. در این روزها تنها راه زنده نگه داشتن مکتب امام خمینی(ره) زنده نگه داشتن مکتب امام خامنه‌ای است.»
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی درباره  عشق و علاقه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نسبت به امام رضا(ع) خاطره‌ای بیان کرد و گفت: «در جلسه‌ای که در خراسان رضوی برگزار شده بود بنده با شهید رئیسی دیدار داشتم.
 پیش از شروع جلسه در اتاقی بودیم که مشرف به گنبد امام رضا(ع) بود؛ شهید رئیسی وقتی گنبد را دیدند احوال‌شان دگرگون و اشک‌های‌شان جاری شد. یکی از همراهان او گفت آقای رئیسی هربار که به مشهد می‌آیند پس از اینکه به همه کارها و جلسات رسیدگی می‌کنند سری به خانه اقوام می‌زنند و پس از آن شب تا صبح را در حرم به عبادت و تهجد می‌گذرانند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات