صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۹۴

امام احیاگر و امام ماندگارساز

«انقلاب اسلامی» پدیده‌ای است در دنیای معاصر، که حقاً و انصافاً نمی‌توان به درستی و آسانی، این رویداد بزرگ تاریخی، نتایج، آثار و پیامدهای آن را تبیین کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ یدالله جوانی

«انقلاب اسلامی» پدیده‌ای است در دنیای معاصر، که حقاً و انصافاً نمی‌توان به درستی و آسانی، این رویداد بزرگ تاریخی، نتایج، آثار و پیامدهای آن را تبیین کرد.
در دشواری و سختی توصیف‌پذیری انقلاب اسلامی همین بس که، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، هیچ یک از نظریه‌های انقلاب‌ها و همچنین، هیچ یک از صاحب‌نظران عرصه تحلیل تحولات اجتماعی، قادر به تبیین، تشریح و توصیف این انقلاب بی‌همتا نبودند.

آری، در چنین فضایی بود که آن راهبر اصلی و ابرمرد تاریخ، با عبارتی، چون «انقلاب ما انفجار نور بود» و «انقلاب اسلامی معجزه قرن است»، به همگان فهماندند که انقلاب اسلامی را فقط و فقط از منظر و نگاه توحیدی و قرآنی می‌توان درک و تبیین کرد.
در هر انقلابی و از جمله در انقلاب اسلامی بی‌همتا، رهبری انقلاب یکی از ارکان اصلی آن انقلاب به شمار می‌آید. شکل‌دهی به یک انقلاب مردم‌پایه مبتنی بر مکتب اسلام و به پیروزی رساندن آن در عصر حاکمیت مکاتب مادی و سلطه همه‌جانبه قدرت‌های شیطانی غرب و شرق در جهان، کاری بس بزرگ بود و این کار بزرگ را، حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) پیامبرگونه به ثمر رساندند.
در وصف کار بزرگ امام خمینی(ره)، کسانی که از این تحول بزرگ انسانی و اجتماعی شگفت‌زده شده بودند و به عمق این رویداد بزرگ تاریخی می‌نگریستند‌‌‌‌‌، با صراحت گفتند، گویا پیامبر اسلام بعثتی دوباره کرده و اسلام ظهوری مجدد کرده است.

آری، به درستی باید گفت، کار بزرگ امام خمینی(ره)، از جنس احیاگری و حیات‌بخشی بود. امام(ره) اسلام را زنده کردند و معارف نورانی اسلام ناب محمدی(ص) را پیامبرگونه در عصر جاهلیت مدرن، در جهان منتشر کردند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، متفکری بلندآوازه و حکیمی سترگ است که بدون تردید باید گفت، نام و راه و افکارش، تمامی مرزهای جغرافیایی را درنوردید و در اعماق ذهن و دل و جان مشتاقان حقیقت نفوذ کرد و در 45 سال گذشته، منشأ تحولات بزرگ در عرصه‌های گوناگون شد.

صف‌آرایی تمامی قدرت‌های مادی و شیطانی و شکل‌گیری یک آرایش بی‌نظیر جهانی و تاریخی برای نابودی انقلاب اسلامی از یک سو و ناکامی تمامی این قدرت‌ها در به شکست رساندن انقلاب و جمهوری اسلامی از دیگر سو، از عظمت، حقانیت و اتصال ملت مؤمن ایران و امامین انقلاب اسلامی، به منشأ اصلی قدرت لایزال الهی حکایت می‌کند.
اگر امام بزرگوار که به درستی باید گفت، امام احیاگر از انقلاب اسلامی با عناوینی، چون «انفجار نور» و «معجزه قرن» یاد کردند‌؛ از ماندگاری انقلاب اسلامی به عنوان معجزه دیگر و معجزه‌ای بس بزرگ‌تر باید یاد کرد.
رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی در دوره پس از رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آن هم با وجود توطئه‌های بی‌شمار نظام سلطه طی بیش از سه دهه در چیست؟ بدون شک و تردید باید گفت، هم جنس بودن رهبری دوم انقلاب با رهبری اول انقلاب، از دلایل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی و نظامی است که حضرت روح‌الله آن را بنیان گذاشتند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، پس از آنکه با اصرار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، زعامت و ولایت جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند، با صراحت گفتند: «راه ما راه امام است و ما این راه را با قوت ادامه خواهیم داد.»

اکنون پس از گذشت 45 سال از انقلاب اسلامی و عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران، جهانیان و به ویژه متفکران در اقصی نقاط جهان، شاهد تحولات بزرگی در عرصه‌های گوناگون هستند که همگی متأثر از انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در دوران پس از امام خمینی(ره)، همان راهی را با راهبری رهبر حکیم انقلاب اسلامی طی کرد، که نقشه راهش را پیر جماران ترسیم کرده بود.
اما با وجود دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، دشمنان شکست خورده و به شدت نگران از تحولات آینده و تغییر هندسه قدرت در جهان با طلوع قدرت اسلام، بزرگ‌ترین جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را علیه ملت ایران به راه انداختند تا شاید بتوانند به زعم باطل خود، میان ملت ایران و به ویژه جوانان ایرانی با انقلاب اسلامی و رهبری آن فاصله انداخته و حرکت آن به سمت قله‌های آرمانی و از جمله تمدن‌سازی اسلامی را متوقف کنند.+

در چنین وضعیتی، «جهاد تبیین» راهبرد اصلی مقابله با جنگ شناختی دشمن است.
بازخوانی مکتب امام‌ خمینی(ره) و تبیین سیره نظری و عملی امام خامنه‌ای و آشنا کردن نسل جوان با امامین انقلاب اسلامی، از مصادیق اصلی جهاد تبیین به شمار می‌آید. باید امام احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) را به جوانان ایران زمین و همه ملت‌ها، آن‌گونه که بود و زیست، با تمامی آرا و اندیشه‌ها و آرمان‌های الهی‌اش معرفی کرد. همچنین باید در این جهاد مقدس تبیین، رهبر حکیم انقلاب اسلامی را به عنوان امام ماندگارساز انقلاب اسلامی، شناخت و شناساند.

متن پیش رو، تلاشی کوچک در راستای این جهاد بزرگ و مقدس است. از همکاران در معاونت سیاسی سپاه که با اهتمام و مجاهدت خود و در فرصتی کوتاه، این ویژه‌نامه را در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، تدوین کرده و به زینت طبع آراسته و به علاقه‌مندان راه نورانی امامین انقلاب اسلامی که همانا راه انبیا و راه پیامبر اکرم(ص) و راه ائمه اطهار(س) است، تقدیم کردند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات