صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۶۰۴۰۷
گفت‌وگو با سردار محمدجعفر اسدی فرمانده قرارگاه امام حسین(ع)

امام(ره) معادلات را تغییر داد

ینکه چرا امام خمینی(ره) هر روز جنگ را نعمتی می‌دانستند؟ شهادت را موجب زنده‌تر شدن جامعه عنوان می‌کردند؟ چطور فرماندهانی زبده به واسطه رهنمودهای امام خمینی(ره) متولد شدند؟
پایگاه بصیرت / حسن نوروزی

اینکه چرا امام خمینی(ره) هر روز جنگ را نعمتی می‌دانستند؟ شهادت را موجب زنده‌تر شدن جامعه عنوان می‌کردند؟ چطور فرماندهانی زبده به واسطه رهنمودهای امام خمینی(ره) متولد شدند؟ پرسش‌هایی است که پاسخ آن را می‌توان در گفته‌های «سردار محمدجعفر اسدی» فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) بیابیم. گفت‌وگوی ما با او را در ادامه می‌خوانید.

امام خمینی(ره) چگونه توانسته بود رزمندگانی را برای هشت سال دفاع مقدس تربیت کنند که بسیاری از آنها اسطوره‌های بی‌مثال تاریخ شوند؟
برای شناخت شهدا باید زمان را به عقب برد و از زمانی آغاز کرد که تاریکی‌ها گسترده شده بود و یخبندانی در اندیشه و فکر حاکم بود. آن زمانی که امام خمینی(ره) آمدند و با حرارتی که ایجاد کردند، حیاتی دوباره به اندیشه‌ها و فکرها دادند. همزمان با این حیات جبهه استکبار در مقابل ما آرایش نظامی و سیاسی گرفت. امام(ره) در همان ایام فرمودند که تا وقتی جبهه حق بیدار است، جبهه باطل در مقابل او صف‌آرایی می‌کند. امام(ره) در زمانی که همه دنیا یک صدا اذعان می‌کردند که جنگ فلاکت و بدبختی است، فرمودند: «هر روز جنگ برکتی برای ما داشت. انقلاب‌مان را به جهان صادر کردیم. روی پای خودمان ایستادیم. ما دوست و دشمن را شناختیم. اینها خیر و برکت کمی نبود.»
با آغاز انقلاب اسلامی منافقین و دست‌های دشمن از شمال تا جنوب ایران برای مردم رو شد؛ چه در شکل خلق عرب، کرد، بلوچ، ترک و چه در مقابل نیروهای بعثی که بر پیکره ایران اسلامی حمله‌ور شدند. در همان ایام امام(ره) فرمودند: «بکشید ما را ملت ما قوی‌تر می‌شود.» یعنی دقیقاً عکس آن چیزی که دشمنان تصور می‌کردند.
با همین نگاه بود که جمهوری اسلامی اوج گرفت. به تعبیر حجت‌الاسلام حائری‌شیرازی هر چه موتور و تجهیزات یک هواپیما سالم‌تر باشد، شدت باد مخالف اوج‌گیری هواپیما را افزایش ‌می‌دهد و قوی‌تر از زمین بلند می‌شود. اگر کسی به دقت نگاه کند که نیروهای صهیونیستی و آمریکایی و حتی کشورهای غربی در طول این چهل و پنج سال از کجا به کجا رسیده‌اند، چیزی جز افول نمی‌بیند. حال ما از کجا به کجا رسیده‌ایم؟ این برای ما چیزی جز صعود نبوده است. 
این انقلاب بود که چهره کریه‌المنظر کسانی را که فریاد حقوق بشر و آزادی سر می‌دادند، به نمایش گذاشت. 
امام خمینی(ره) در زمانه‌ای که مردم دنیا دین را به انتها رسیده و تمام شده می‌دانستند، آمدند و فریاد دین‌داری زدند و اعلام کردند، این دین مستکبرین عالم را به خاک مذلت خواهد کشاند. شما ببینید چند سال است که از ظهور انقلاب اسلامی گذشته است و نگاه دنیا به این انقلاب چطور است. دین کم کم دارد در بین مردم رواج پیدا می‌کند، در عصری که همه فریاد می‌زدند دنیا به انتهای خود رسیده است، امروز استقبال مردم به دین روز به روز بیشتر می‌شود.

با اینکه خبر شهادت فرماندهان و رزمندگان به امام خمینی(ره) می‌رسید؛ امام چطور به مردم و رزمندگان روحیه می‌دادند که چیزی از پیشرفت و قدرت ما کم نمی‌شد؟
اینکه امام(ره) فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» یک حقیقتی است. شما نگاه کنید پس از شهادت شهید طهرانی‌مقدم آیا قدرت موشکی ایران کمتر شد یا رو به رشد رفت؟ یا پس از شهادت حاج قاسم قدرت محور مقاومت کمتر شد یا رو به پیشرفت رفت؟ این لطف خدا و برکت شهداست که قدرت نیروهای مسلمان را بیشتر می‌کند. 
وقتی از ستون‌های اصلی انقلاب صحبت می‌کنید؛ از حسین خرازی، قاسم سلیمانی، ابراهیم همت، احمد کاظمی صحبت می‌کنید، بلافاصله به کسی برگردید که این ستون‌ها را احداث کرد: یعنی «حضرت امام».
ما همه را مدیون امام خمینی(ره) هستیم؛ اگر امروز در غزه طوفانی می‌بینیم، اگر این همه انسان‌های آزاده را حتی در خیابان‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌بینید که علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند، اینها نتیجه کار امام(ره) است.
قدرت امام خمینی(ره) نتیجه ایمانی بود که داشتند. امام(ره) نخست به خداوند ایمان داشتند، دوم به راهی که انتخاب کرده بودند و سوم به امتی که خداوند در مسیر ایشان قرار داد و چهارم، به عاقبت کار خود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات