سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۶۹۷

مرتضوی: آیت‌الله رئیسی برخی تهدیدهای اجتماعی را به فرصت ملی تبدیل کرد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی برخوردهای غلطی که در گذشته با پدیده‌های اجتماعی می‌شد، گفت: آیت‌الله رئیسی معتقد بود که نباید با پدیده‌هایی اجتماعی برخورد امنیتی شود و لذا توانستند بسیاری از تهدیدهای اجتماعی را به فرصت و سرمایه ملی بدل کنند.

«سیدصولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تشریح میراث به جای مانده از شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم، تصریح کرد: میراث فراوانی از رئیس‌جمهور شهید به یادگار مانده که مهمترین آنها ایجاد روحیه جهادی، تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی است؛ برنامه‌محوری، محبت و دوست‌داشتن مردم و بر محور مردم فعالیت کردن از دیگر توصیه ها و یادگارهای به جا مانده آیت الله رییسی است.

مرتضوی با اشاره به دستاوردهای شهید رئیسی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزود: ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به بازنشستگان، همچنین توجه ویژه به آحاد افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، از جمله اقدامات گرانبهایی است که از ایشان به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: یکی از امتیازات آیت الله رئیسی این بود که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد و بر دوگانه‌های دشمن‌ساخته خط بطلان می‌کشید. اجماع بین‌المللی علیه ایران یکی از این تهدیدات خارجی است که بحمدالله به فرصت بدل شد و امروز شما می‌بینید که کوس رسوایی گردن‌آویز نظام غرب، استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. امروز تمام کسانی که به دنبال اجماع بین‌المللی علیه ملت شریف ایران بودند، شاهد اجماع بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی هستند و این را می‌توان از هنرهای بزرگ آیت‌الله رئیسی برشمرد.

آیت‌الله رئیسی به دردِ دل کارگران گوش می‌داد

مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز شاهد تبدیل تهدیدها توسط آیت‌الله رئیسی به فرصت بودیم، گفت: برخی از افراد و در گذشته در برخورد با پدیده‌های اجتماعی برخورد امنیتی داشتند، آیت الله رئیسی آمدند و گفتند که این پدیده‌هایی اجتماعی است و نباید تبدیل به بحران امنیتی شود و لذا با نگاه و با برنامه‌ریزی حل مساله، حل مسائل را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: در مورد هفت تپه ایشان گفتند که اجازه واگذاری کارخانه، اخراج کارگران و یا تاخیر در پرداخت حقوق آنان را نمی‌دهیم. لذا هفت‌تپه نه تنها تهدید نشد بلکه به فرصتی بدل شد. این شد که کارگران هفت تپه خود را صاحب عزای شهادت رئیس‌جمهور دانستند و در مراسم عزاداری خودجوش رئیس‌جمهور شهید، یکصدا گفتند: «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، کارگر هفت‌تپه صاحب عزاست امروز»

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: آیت‌الله رئیسی تهدیدها را تبدیل به فرصت و سرمایه ملی می‌کردند، دشمن طراحی می‌کرد که کارگر را به خیابان بیاورد، کارخانه را تعطیل کند، اعتصابات و اعتراضات شروع شود اما آیت الله رئیسی با همان روحیه عاطفی که داشتند، هنگامی که می‌دید کارگران در یک جا جمع شدند، به راننده می‌گفت که بایستید، می‌گفتند که اگر نایستید دفعه دیگر خودم رانندگی می‌کنم، می‌ایستاد و درد دل کارگران را می‌شنید، اگر قابل حل بود که فی المجلس حل می‌کرد و اگر هم نبود صحبت می‌کردند و لذا مطالبه‌گر به این درک می‌رسید که رئیس جمهور هم با او همدرد است و لذا مرحمی بر زخم‌ها نهاده می‌شد که التیام بخش بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات