صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۰۷۷۲

نتانیاهو و آخر الزمان!

پایگاه بصیرت / محمدرضا شریفی/ گروه سیاسی

از زمان عملیات 7 اکتبر تاکنون هشت ماه می‌گذرد که در این مدت رژیم صهیونیستی 36 هزار مرد، زن و کودک فلسطینی را با انواع و اقسام سلاح‌ها به شهادت رسانده تا جایی که با شکایت آفریقای جنوبی، در دادگاه لاهه رژیم صهیونیستی به جنایت جنگی متهم شده اما هنوز به آتش‌بس تن نداده است؛ اما چرا؟ به این پرسش پاسخ‌های گوناگونی داده شده است که سه جواب از آن محتمل‌تر به نظرمی‌رسد.
اول اینکه اگر جنگ به پایان برسد، عمر سیاسی نتانیاهو هم به پایان می‌رسد
دوم اینکه نتانیاهو یک پرونده تخلفات مالی دارد که اگر از نخست‌وزیری کنار برود و مصونیت سیاسی را از دست بدهد به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم می‌شود
سوم اینکه نتانیاهو برای خود رسالت آخرالزمانی قائل است، اما چرا؟ بنا بر گزارش‌ها، به نتانیاهو از سوی یکی از پرقدرت‌ترین شخصیت‌های دینی یهودی دنیا گفته شده بود او کسی است که از مسیح استقبال می‌کند و داستان آن هم بر می‌گردد به سال ۱۹۸۴ (۴۰ سال پیش)، زمانی که نتانیاهو سفیر رژیم در سازمان ملل بود و او با «مناخم مندل اشنیرسون» معروف به «رَبه» رهبر جنبش خباد ملاقات کرد.
طبق گزارش‌ها «ربه» باور داشت که نتانیاهو مأموریتی از طرف خداوند دارد تا رژیم صهیونیستی را برای آمدن مسیح (در زبان عبری مشیا) آماده کند. ربه کسی بود که هرگز به سرزمین‌های اشغالی سفر نکرد؛ اما همچنان از خانه‌اش در بروکلین آمریکا قادر بود که سیاست اسرائیل را تحت تأثیر قرار بدهد.  زمانی که نتانیاهو برای اولین بار نماینده مجلس رژیم صهیونیستی (کنست) شده بود، ربه گفته بود که روزی او نخست‌وزیر اسرائیل خواهد شد و آخرین رهبر کشور قبل از واگذار کردن سلطنت به مسیح خواهد بود. اولین بخش پیشگویی ربه در سال ۱۹۹۶ به وقوع پیوست؛ وقتی نتانیاهوی ۴۷ ساله برای اولین بار نخست‌وزیر شد.
با وجود اینکه بیشتر سیاستمداران صهیونیستی او را مقصر بزرگ‌ترین شکست امنیتی تاریخ این رژیم می‌دانند، او یک بار دیگر به زبان دینی تکیه کرده و با استناد به کتاب مقدس می‌گوید: «زمانی برای صلح و زمانی برای جنگ وجود دارد و الان زمان جنگ است» این نوع زبان از سوی مسیحیان انجیلی در ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است. نتانیاهو اعتقاد دارد آمریکا رژیم صهیونیستی را مجبور به هیچ کاری نخواهد کرد. او با سیل مهمات و سلاح‌هایی که از طرف حامیانش ارسال می‌شود، می‌خواهد به ادعای خودش حماس را محو کند و پیروز شود. نتانیاهو به ادعای خود یهودیان از طرف تورات و دین یهودیت صحبت می‌کند؛ در حالی که به تورات و خدا اعتقاد ندارد. او به عنوان یک «یهودی دنیوی» شناخته می‌شود؛ ولی به گفته‌های ربه اعتقاد دارد و به دنبال تحقق آنهاست.
بله، او برای خود نقش آخرالزمانی قائل است و فکر می‌کند می‌تواند پیشگویی‌های ربه را محقق کند. ما هم بر اساس آنچه در منطقه در حال وقوع است، برای او نقش آخرالزمانی قائل هستیم، با این تفاوت که او آخرین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود و با جنایت‌ها و حماقت‌های بی‌سابقه‌ پایان‌بخش عمر این رژیم منحوس خواهد بود و در این صورت فلسطین به صاحبان حقیقی آن باز خواهد گشت. ان‌شاءالله

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات