صبح صادق >>  خرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۶۱۱۰۶
جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین‌ـ۹۳

تجربه عبرت‌آموز

پایگاه بصیرت / امیر قلی‌زاده/ گروه خرد
در تاریخ پرفراز و فرود انقلاب و نظام اسلامی در 45 سال گذشته، گاهی رفتارهای جناحی و سیاسی افراط‌گونه در برخی از قوای اصلی کشور، از جمله در مجلس ششم دیده شد که اگر بگوییم ریشه برخی از بناهای غلط امروز است، گزاف نیست. تعرض به ارزش‌های اساسی انقلاب و خطوط قرمزی که همین مردم برایش خون داده‌اند و تلخ‌تر از همه آنها، وادادگی در برابر استعمارگران و دشمنان قسم‌خورده این ملت و تئوریزه کردن این وادادگی، صحنه‌هایی تلخ و عبرت‌آموز از یک دوره مجلس رقم زد که تا مدت‌ها کام ملت را تلخ کرد.
در همین زمینه، رهبر معظم انقلاب ضمن بازخوانی رفتار دوره‌ای خاص از مجلس تأکید دارند: «در سال ۱۳۸۲ یک عده از نمایندگان مجلس نامه نوشتند به بنده، یک نامه واقعاً غیر منصفانه‌ای بود... یک سؤال‌هایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید می‌دادند، چون هم مجلس، هم دولت دست خودشان بود، نامه مضمونش این بود که خلاصه باید تسلیم بشوید و الا کارتان تمام است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءالله باز هم خواهیم ایستاد.»(1401/12/4)
البته سال‌هاست که از مشاهده آن رفتارهای خارج از قاعده و اصرار بر وادادگی در مقابل دشمن گذشته است و امروز نه از هیمنه دشمن متجاوز بر منطقه خبری هست و نه در سپهر سیاسی انقلاب اسلامی و حرکت تمدنی ملت ایران، خبری از کسانی است که در دل مجلس، مرعوب آن هیمنه پوشالی شده بودند. در این گذر زمان، برای اهل خرد عبرت‌ها نهفته است، اما نباید از کید نفس و جنگ شناختی دشمن غفلت کرد. امروز اگرچه هم مجلس یازدهم و هم مجلس آینده با رویکرد انقلابی برای سامان زندگی مردم تلاش می‌کنند، اما ایجاد نقار و تفرقه از ترفندهای همیشگی دشمنان در میان برادران به ویژه کسانی است که به ظاهر فکر می‌کنیم بیشتر همفکر هستند و بیشتر نگاه انقلابی را دنبال می‌کنند. باید مراقب خناسان برای اختلاف‌اندازی در میان نیروهای انقلابی بود. در این باره کافی است نماینده‌های متعلق به جبهه انقلاب بدانند که اگر ضعف و فتور و سستی صورت بگیرد، به نام جبهه انقلاب ثبت می‌شود و خدای نکرده در آن صورت ندامت و سرزنشش بیشتر خواهد بود. نکته دیگر، ضرورت پرهیز از حاشیه است که رمز اقتدار مجلس است. حالا که در آستانه شروع به کار دوره جدید مجلس و فصل جدیدی از قانون‌گذاری و نظارت در خانه ملت هستیم، نمایندگان منتخب ملت در بوته آزمون قرار دارند تا با احصای اولویت‌ها و نیازهای اصلی و اساسی کشور و الهام‌گیری از اسناد بالادستی نظام، در مسیر حل مشکلات مردم و تعالی این مرز و بوم گام بردارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات