اقتصادی >>  بانک >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۴۵
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

نرخ رشد اقتصادی ایران از کشورهای منطقه بالاتر است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد اقتصادی ایران بر اساس آمار اعلامی بانک جهانی، از بسیاری از کشور از جمله همه کشورهای همسایه و منطقه بالاتر است.

محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: این نرخ رشد خوبی با توجه به نرخ رشد کشور در سال های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ رشد سایر کشورها نرخ رشد کشورمان در سال ۱۴۰۲ خوب بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: گزارش کامل نرخ رشد در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی در دسترس قرار گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال های گذشته و به ویژه سایر کشورها در سال ۲۰۲۳ و براساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده بالا ترین نرخ رشد متعلق به ایران  با ۵ درصد بوده است.
فرزین ادامه داد: همه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه نرخ رشد پایین تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال های گذشتنه نرخ رشد ۵ درصد یک نرخ رشد شتابابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان این نرخ رشد درسال جاری هم ادامه داشته باشد.
وی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است. پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل ۶.۷ درصد بود که امسال افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ درصد رسیده است.
فرزین افزود:  نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل جهارم است که برابر۱۴.۲ درصد بود.

رمز ریال را در کشور اجرایی میکنیم

فرزین افزود: رمز ریال را در کشور اجرایی میکنیم که این پول نقد به صورت الکترونیکی است و در در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نیازهای خرد جامعه را تأمین می‌کند. این طرح منافع بلند مدت دارد. در مورد رمز ارزها اقدامات خوبی انجام شده ومقررات به زودی ابلاغ میشود، سندی از سوی بانک‌مرکزی تهیه شده است که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات