سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۶۱۳۵۱

خاندوزی در صحن مجلس: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم رکورد زد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم شکسته شد و فقط در دولت هشتم است که متوسط رشد اقتصادی نسبت به دولت سیزدهم بیشتر است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز (شنبه ۲ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی روند حمایت از تولید، اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، گفت: امروز در تیر ماه سال ۱۴۰۳ نه تنها اقتصاددان‌های داخلی، بلکه نهادهای اقتصادی بین‌المللی نیز به صورت رسمی به آثار اقتصادی کلان سیاست‌های اخیر اعتراف دارند.

وی اظهار کرد: بانک جهان در گزارشی که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد به صراحت اعلام کرد که اقتصاد ایران مسیر رشد تاب‌آور و پایداری را علی‌رغم تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه طی می‌کند. زمانی که بدخواهان ملت ایران اذعان می‌کنند که مسیر رشد اقتصادی ایران رقم خورده، نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد گام‌های مؤثری برداشته شده و علی‌رغم تمام سختی‌ها، دولت و مجلس شورای اسلامی موفق شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: متوسط رشد اقتصادی در این دولت شکسته شد و فقط در دولت هشتم است که متوسط رشد اقتصادی نسبت به دولت سیزدهم بیشتر است.

خاندوزی متذکر شد: در دولت‌های گذشته از نیمه سالی که دولت را تحویل گرفتند تا نیمه سالی که دولت را تحویل دادند، به ترتیب در دولت نهم متوسط رشد اقتصادی ۳.۷ درصد، در دولت دهم یک درصد، در دولت یازدهم ۲.۶ درصد، در دولت دوازدهم ۰.۳ و در سه ساله دولت سیزدهم ۴.۵ درصد متوسط رشد اقتصادی بوده است.

وی تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری‌های خارجی که محقق شده است براساس آماری که از سال ۱۳۸۷ تا امروز وجود داشته یعنی در ۱۷ سال گذشته بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی محقق شده مربوط به سال ۱۳۹۶ بود، اما با تلاش‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ بار دیگر این رکورد شکسته شد و ۴.۱ میلیارد دلار محقق شد و در سال ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته و نرخ بیکاری کشور هم به بهترین وضعیت طی سال‌های اخیر رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات