صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۱۴۷۴

مشارکت تحت هر شرایط

دشمن با شناخت پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی از همان روز اول تلاش کرد تا صفوف متحد ملت را از پشتیبانی جمهوری اسلامی خارج کرده و آنگاه درصدد نابودی نظام برآید؛ فرآیندی که با نصرت الهی و بصیرت ملت تا به امروز در همان گام اول ناکام مانده است. تلاش برای کم رنگ نشان دادن حضور ملت در راهپیمایی‌های بزرگ روز قدس و 22 بهمن، تلاش برای بزرگنمایی برخی نارضایتی‌های طبیعی مردم ناشی از وجود برخی کمبودها و سوء مدیریت‌ها، و تلاش برای پرهزینه نشان دادن حمایت ملت از جمهوری اسلامی و ایستادگی در برابر دشمن، بخشی از تاکتیک‌های رسانه‌ای و تبلیغات استکبار جهانی است که در طول چهار دهه اخیر به کار گرفته شده و ناکام مانده است.
تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را می‌توان مهم‌ترین اقدام دشمن برای بی‌پشتوانه کردن نظام اسلامی در طول این دوران دانست که در تمامی چهل انتخابات برگزار شده به طور مستمر پیگیری شده است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در طول عمر پربرکت خود همواره به اهمیت حضور ملت در پای صندوق‌های رأی برای ناکام گذاشتن سناریوی دشمن در این زمینه تأکید ورزیده‌اند. 
ایشان در آستانه مجلس دوم خطاب به ملت می‌فرمایند: «از خارج چشم دوخته‏اند به اینکه این انتخابات درست نشود. اعلامیه‏ها، و... که مردم شرکت نکنید، و شرکت کردند الحمدللّه... فرضاً که ما بد باشیم، اما اسلام که خوب است، اسلام را که قبول دارند همه، این یک وظیفه اسلامی است که ما حفظ کنیم جمهوری اسلامی را. اگر مجلس لطمه‏ای بر آن وارد بشود به جمهوری اسلامی لطمه وارد می‏‌شود.»(۱۳۶۵/۲/۲۵) بنیانگذار انقلاب در ادامه نتیجه حضور حداکثری را «شکل‌گیری مجلس مقتدری» دانسته‌اند که «می‏تواند با دنیا که در مقابل ایران واقع شده است کارهایش را به شایستگی عمل بکند.»
حضرت روح‌الله(ره) در انتخابات دور سوم نیز با تأکید بر تأثیر مشارکت حداکثری بر شکست برنامه‌های دشمن می‌فرمایند: «از هم اکنون هم باید مطمئن باشیم رسانه‏های استکباری از عدم حضور مردم در صحنه انتخابات سخن‌ها خواهند گفت؛ و با تحلیل‌های موذیانه و القائات توأم با تهدید و ارعاب تلاش خواهند نمود ذهن‌ها را به مسائل دیگر معطوف نمایند. غافل از آنکه امت اسلامی ایران سال‌هاست نشان داده‏اند که از این هیاهوها نمی‏ترسند، و مقاوم و استوار در مقابل تمام ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها می‏ایستند؛ و به یاری خداوند متعال، ملت شریف ایران با حضور گسترده خود انتخابات را در موعد مقرر و با قدرت و قاطعیت برگزار می‏کنند؛ و مطمئناً در زیر موشک و بمب هم اگر قرار بگیرند، به پای صندوق‌ها می‏روند و به تکلیف شرعی و الهی خود عمل خواهند نمود و اینجانب تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‏‌کنم.»(۱۳۷۶/۱/۱۱)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات