سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۵۶

اهمیت انتخابات از منظر فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران

به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیدگاه فرماندهان و مسئولان ارتش در خصوص اهمیت انتخابات و مشارکت پرشور در آن بازنشر داده می شود.

به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیدگاه فرماندهان و مسئولان ارتش در خصوص اهمیت انتخابات و مشارکت پرشور در آن بازنشر داده می‌شود.

گزیده این سخنان به شرح زیر است:

فرمانده کل ارتش:

۱. حضور حداکثری و هر چه باشکوه‌تر در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح به معنای ایستادگی و رویایی با استبداد و استکبار جهانی است.

۲. دشمنان به شدت علیه عزت، آقایی و مردم سالاری کشور به پا خاسته‌اند و از هر طریقی سعی در دلسرد کردن مردم و بازداشتن آن‌ها از حضور در پای صندوق‌های رأی دارند؛ بنابراین باید با همراه کردن دیگران با خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و از موضع کشور، نظام و انقلاب دفاع کنیم، چرا که انتخابات، سرنوشت کشور را تعیین می‌کند و حضور در انتخابات نه تنها مسؤلیتی برعهده ما، بلکه حق مردم است.

۳. دشمن با تلاش برای ناامیدسازی مردم در پی خلوت کردن صندوق‌های رأی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است. ناامید سازی، کاهش سطح مشارکت، مشروعیت زدایی و بی‌ثبات سازی، راهبردهایی است که دشمنان طراحی کرده‌اند و دنبال می‌کنند؛ اما حضور همگانی در پای صندوق‌های رأی، راهبردهای دشمن را خنثی و حرکت نظام در مسیر پیشرفت و بالندگی را شتاب می‌بخشد.

۴. مشارکت پرشور در انتخابات تضمین کننده تداوم حرکت نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و اقتدار است.

۵. مشارکت پرشور در انتخابات حلال مشکلات کشور است. حضور فعال در انتخابات تأمین کننده امنیت و تضمین کننده منافع ملی است. در سایه انتخابات حماسی و پرشور، کشور در برابر تهدیدات بیگانگان ایمن می‌شود و مسئولان در گسترش روابط خارجی با سایر کشورها با اعتماد به نفس و اقتدار عمل خواهند کرد.

۶. اصل حضور در صحنه است، ما روزهای بزرگی در تقویم داریم، ۲۲ بهمن، روز قدس، ۹ دی و… که مردم به خیابان می‌آیند، به صحنه می‌آیند و حضور خود و پای کار بودن خود را نشان می‌دهند؛ انتخابات هم یک حضور در صحنه بسیار مهم است، دشمن را از دشمنی مأیوس می‌کند، دلسرد می‌کند و همه ملت را به حضور هم دلگرم و امیدوار می‌کند. مسئولین را نسبت به خدمت به مردم وادار و جدی‌تر می‌کند.

۷. امیدواریم روز جمعه انتخابات باشکوهی داشته باشیم و مردم یک رئیس جمهور پای کار، ولایی و مردمی انتخاب کنند؛ همانگونه که در این سه سال شاهد مجاهدت‌های شهید رئیسی بودیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

۱. انتخاب رئیس جمهور یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های در زندگی اجتماعی ما است؛ چراکه رئیس جمهور نخ تسبیح انسجام و وحدت امور اجرایی کشور است، این مسئله بسیار مهم است و باید انتخاب درست انجام داد.

۲. ما باید با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و متدین، علاوه بر لبیک به ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، دشمنان را مأیوس و در آبادانی و اقتدار بیش از پیش کشورعزیزمان بکوشیم.

۳. شرکت در انتخابات به معنای تجدید بیعت با ولی فقیه و آرمان‌های مقدس دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و عدم مشارکت در انتخابات، موجب خسران دنیا و آخرت می‌شود.

۴. واجبات در شرع مقدس، مشتمل بر دو نوع واجب عینی و کفایی هستند و شرکت در انتخابات نظام اسلامی نیز، از نوع واجبات عینی است. بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، باید دِین و وظیفه خود در رابطه با نظام اسلامی را به جای آورده و در راه پاسداری از عزت و عظمت این نظام، کوشا باشند.

۵. در جهان امروز، دیگر امکان اخذ بیعت از مسلمانان و آحاد جامعه به شیوه‌های سنتی و کلاسیک، ممکن نیست؛ اما کارکردهای بیعت را می‌توان در قالب برگزاری انتخابات بازتعریف کرد؛ بدین صورت که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، به معنای نوعی تجدید پیمان و اظهار مودت با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نظام اسلامی است تا از این رهگذر بتوان ضمن عهد دوباره با میثاق‌های امامین انقلاب، تعهدات و الزامات دینی خود را نیز به جا آورد.
۶. عدم بهره‌گیری از فرصت‌های مشارکت و اعمال سلیقه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در پیشبرد امور کشور که از جمله کارکردهای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است، علاوه بر آنکه به معنای از دست دادن فرصت مشارکت در ساخت آینده کشور است، به معنای نوعی ترک بیعت با ولی فقیه و جانشین امام غایب (عج) نیز محسوب می‌شود؛ امری که قبلاً در واقعه عاشورا، موجب حسرت و خسران کسانی شد که امام معصوم و ولی زمان خود را رها کرده بودند.

۷. انتخاب درست مسئول اجرایی کشور می‌تواند مسیر موفقیت‌ها و تحقق اهداف عالی ملت را تسریع بخشیده و محقق سازد.

۸. این انتخاب در واقع سرنوشت اجتماعی ما را رقم می‌زند و گاهی یک انتخاب درست مسئول اجرایی کشور می‌تواند مسیر موفقیت‌ها و تحقق اهداف عالی یک ملت را تسریع بخشیده و محقق سازد.

۹. چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک رویداد سیاسی مهم در مقطع کنونی است که چشم میلیون‌ها نفر به این رویداد مهم دوخته شده است.

۱۰. انتخابات پیش رو آبروی کشور است و وظیفه همگان حضور پرشور در آن است. نه فقط حضور حداکثری بلکه حضور همگانی در انتخابات زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا است. این امر مثل نماز بر تک تک مکلفین واجب است و آبروی کشور وابسته به نوع برگزاری این انتخابات است.

۱۱. با حضور پرشور در انتخابات هشتم تیر می‌توان از حادثه فقدان رئیس جمهور شهید حماسه ساخت.

۱۲. ملت ایران بلوغ سیاسی، اجتماعی و انقلابی خود را در این انتخابات به نمایش خواهند گذاشت تا موجب رضایت شهدا، امیدواری دوستان داخلی و خارجی و یأس دشمنان نظام اسلامی شوند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش:

۱. انتخابات پرشور و با مشارکت بالا موجب ارتقای قدرت بازدارندگی و امنیت بیش از پیش در حوزه امنیت کشور و مرزها می‌شود.

۲. ارتقای توان بازدارندگی کشور، ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد و حضور گسترده مردم، باعث بالندگی و رشد کشور می‌شود.

۳. کلید واژه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخابات عامل حیات نظام، مظهر خداباوری، مظهر مردم باوری، مظهر خودباوری، آزادگی، اقتدار، قدرت، انسجام و خنثی کننده ترفندها و سیاست‌های دشمن است.

۴. انتخابات در بازدارندگی اثر مستقیم دارد و مانند دفاع مقدس حضور مردم توطئه‌های مختلف دشمن را خنثی می‌کند.

۵. مشارکت بالای مردم در انتخابات، مردمی بودن انقلاب و ثبات کشور را نشان می‌دهد. با مجاهدت‌های انجام شده کشور ما از ثبات بالایی برخوردار است و مشارکت مردم این ثبات را افزایش می‌دهد و گویای قدرت نرم کشور ماست.

۶. انتخاب اصلح خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است و جایگاه کشور را در سطح جهان بالا می‌برد. پس اگر ایران آباد و آزاد می‌خواهیم، همه باید در روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

۱. حضور مردم در انتخابات پشتوانه نیروهای مسلح برای دفاع از کشور است و هنگامی که مردم به میدان بیایند بازدارندگی به معنای واقعی رقم خواهد خورد.

۲. امروز راهبرد دشمنان تحریف واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مأیوس کردن مردم و عدم حضور در انتخابات است.

۳. دشمنان می‌خواهند با کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، نقشه‌هایشان را علیه جمهوری اسلامی ایران عملی کنند اما مردم بصیر ما به ویژه نیروهای مسلح با حضور همگانی در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

۴. انتخابات عرصه‌ای برای نمایش قدرت نظام در برابر استکبار جهانی است.

۵. حضور حداکثری در انتخابات، موجب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان خواهد داشت.

۶. بسیج همگانی و مشارکت حداکثری در انتخابات، دشمن را در جنگ ترکیبی شکست خواهد داد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

۱. مشارکت حداکثری در انتخابات پاسداشت خون شهدای خدمت است و موجب افزایش مقبولیت کشورمان در عرصه جهانی و نیز اقتدار نظام اسلامی می‌شود.

۲. اقتدار امروز نیروهای مسلح مرهون حضور در صحنه و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف و سرنوشت ساز کشور است؛ هموطنان کشورمان باید با انتخاب فرد اصلح، اخلاق محور و خدامحور حماسه بی بدیل دیگری را خلق کنند.

۴. مشارکت در عرصه انتخابات منجر به تثبیت عمق راهبردی کشورمان می‌شود.

۵. بخش عظیمی از خنثی سازی جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی منوط به حضور بالا در انتخابات است که پیام انسجام و وحدت ملی را به جهانیان مخابره کند.

۶. مشارکت در تصمیم گیری‌های سیاسی و اجتماعی مصداق بارز حمایت از نظام اسلامی است که هر چه این یکدلی و وحدت بالاتر باشد علاوه بر افزایش مقبولیت کشورمان قدرت چانه زنی کشورمان در حوزه‌های مختلف بالاتر می‌رود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

۱. مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون می‌سازد.

۲. شرکت در انتخابات برای تک تک ما یک فریضه الهی و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب برای حضور پررنگ در تعیین سرنوشت این کشور است.

۳. حضور و مشارکت بالای مردم و ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و معادلات جهانی در سطح بین الملل را به نفع ما رقم خواهد زد.

۴. حضور حداکثری در انتخابات ادای دین به شهدا و خانواده معظم آنان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

۱. انتخابات عرصه حضور مقتدرانه ملت ایران است و یکی از عرصه‌هایی که ملت عزیز ایران همیشه با اقتدار در آن حضور پیدا کردند و این بار نیز باشکوه‌تر از همیشه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

۲. انتخابات جلوه وفاداری به ارزش‌های ملی و دینی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات