صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۸۴۴

پایتخت جرایم مسلحانه

با وجود همه آنچه رسانه‌های غربی تلاش دارند درباره رفاه اجتماعی در سوئد روایت کنند، گزارش‌ها حاکی از آن است که این کشور، یکی از بالاترین میزان سرانه خشونت مسلحانه را در اتحادیه اروپا دارد. سال گذشته، ۵۵ نفر در ۶۸۳ تیراندازی جداگانه در این کشور ۱۰ میلیون نفری کشته شدند. 
نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، ریشه بسیاری از این موارد به مراکز بازپروری سوئد باز می‌گردد که «خانه‌های جوانان» نامیده می‌شود. مراکزی که با هدف نگهداری از کودکان بی‌سرپرستی که به نگهداری نیاز دارند و همچنین بازپروری نوجوانان بزهکار ساخته شده است؛ اما به جولانگاه جذب نوجوانان برای اقدامات جنایی تبدیل شده است.
خبرگزاری «رویترز» در گزارشی در این باره می‌نویسد، این مراکز به محل استخدام کسانی تبدیل شده که در ادامه به فعالیت‌های بزهکارانه بیشتر رو می‌آورند و در آینده به قاتلان تبدیل می‌شوند. بر اساس این گزارش، کودکان مبتلا به مشکلات اجتماعی شب‌ها در کنار افرادی که مرتکب جرایم جدی شده‌اند، می‌خوابند. بیشتر کودکان کمتر از یک سال می‌مانند، اما برخی از آنها را می‌توان تا چهار سال نگه داشت. خانه‌ها اغلب حصارکشی شده‌اند. جوانان اجازه خروج ندارند و امنیت اغلب ضعیف است. ساکنان به تلفن و تبلت دسترسی دارند و این امکان را برای اعضای باند فراهم می‌کند تا از خارج با آنها تماس بگیرند.
صدها نفر گزارش‌های مشابهی از عضویت گسترده در باندهای تبهکار در میان کسانی که در آن خانه‌ها حضور داشتند، بیان کردند. در واقع، خانه‌هایی که هدف‌شان بازپروری مجرمان جوان بوده، خود به مدرسه‌ای برای تربیت مجرمان نسل آینده تبدیل شده است. طبق گزارش اداره حسابرسی ملی سوئد، از هر ده جوان وابسته به باند در خانه‌های جوانان، ۹ نفر دوباره به جرم و جنایت باز می‌گردند و از هر ده نفر، هشت نفر در نهایت به زندان می‌روند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات