اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۴۰

ضربه جدید به اقتصاد رژیم صهیونیستی

در حالی که اقتصاد رژیم صهیونیستی زیر بار هزینه های جنگ چندماهه در نوار غزه، کمر خم کرده است، ناپدید شدن بیش از ۱۳۳ میلیون دلار از سپرده های بازنشستگان، ضربه دیگری را به اقتصاد فروپاشیده این رژیم وارد کرده است.

به نقل از «العربی الجدید»، در پرونده ناپدید شدن سپرده های بازنشستگان رژیم صهیونیستی که به Slice (اسلایس) مشهور است، از مبلغ۸۰۰ میلیون شیکل (۲۱۳ میلیون دلار) سپرده های بازنشستگان، ۵۰۰ میلیون شیکل (بیش از ۱۳۳ میلیون دلار) ناپدید شده است.

در این پرونده که قشر گسترده ای از صهیونیست های ساکن سرزمین های اشغالی را دربر می گیرد، ۱۰۵ هزار نفر از دسترسی به اموال و سپرده های خود محروم شده اند و امیدی به دریافت آن ندارند.

بر اساس این گزارش، شاکیان این پرونده گفته اند که شرکت های بیمه به آنها وام هایی داده و اعلام کرده اند که مبلغ وام را به صندوق های ذخیره واریز می کنند، در صورتی که این اموال اکنون در این صندوق ها وجود ندارد.

با وجود اینکه فقط ۵۰۰ میلیون شیکل از سپرده های نزد شرکت (Slice) با مشکل رو به رو شده، اما همه اموال موجود در نزد این شرکت به مدت ۶ ماه مسدود شده است.

روزنامه صهیونیستی «گلوبس» در این باره نوشت: در این میان واسطه هایی یا به عبارت دیگر دلال هایی، بازنشستگان را قانع و گاهی تحت فشار قرار می دهند تا اموال خود را با وعده سرمایه گذاری امن به شرکت (Slice) بسپارند.

این روزنامه افزود: با آغاز جنگ علیه نوار غزه و طولانی شدن آن، بسیاری از اسرائیلی ها، به دلایل مختلف از سرمایه ها و پس اندازهای خود برای سازگاری با شرایط جدید و پرداخت هزینه های زندگی بهره بردند، اما کسانی که از طریق شرکت (Slice) سرمایه گذاری کرده اند، به سپرده های خود دسترسی ندارند.

بر اساس اعلام گلوبس، پس از کش و قوس های فراوان در دادگاه ها، به سپرده گذارانی که سن آن ها ۷۰ سال و بیشتر است و سپرده های آن ها، ارتباطی با این پرونده ندارد، اجازه داده شده به سپرده های خود دسترسی داشته باشند.

 «موشه لاری» مدیر بانک «مزراحی» رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: اسرائیل براثر پیامدهای جنگ در یک پیچ اقتصادی خطرناک قرار گرفته و اقتصاد آن متحمل چند ضربه کاری شده است.

وی افزود: اقتصاد اسرائیل چند ضربه کاری از جمله کاهش رتبه اعتباری، فرار سرمایه گذاران خارجی، پیامدهای احضار نظامیان ذخیره و هزینه های سنگین جنگ خورده و این اقتصاد در حال گذر از لحظه های سرنوشت سازی است که اگر اوضاع را جدی نگیریم، هزینه های سنگینی را خواهیم پرداخت.

لاری ادامه داد: این چالش ها از زمان تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل بی سابقه است.

در همین حال، موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز»، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۳، رتبه اعتباری بلند مدت رژیم صهیونیستی را به دلیل «تهدیدات فزاینده ژئوئولتیک» از (AA-) به «A+» کاهش داد.

این موسسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پیش بینی اش درباره آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی را به دلیل ادامه تجاوز به نوار غزه و رویارویی با حزب الله لبنان، منفی ارزیابی می کند.

«استاندارد اند پورز» یکی از سه موسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری کشورها در جهان به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات