بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۰۱۳

پاکستان، اعضای سازمان شانگهای را به مطالبه آتش‌بس فوری در غزه فراخواند

نخست وزیر پاکستان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه فلسطینیان توقف جنگ را خواستار شد و اعضای شانگهای را به مطالبه آتش‌بس فوری در غزه فراخواند.

محمد شهباز شریف طی سخنرانی در بیست و چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه از پیوستن بلاروس به عنوان عضو رسمی جدید این سازمان استقبال کرد.

وی همچنین آمادگی پاکستان را برای میزبانی از نشست شورای روسای دولت‌های سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد در روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر (۲۴ و ۲۵ مهر) اعلام کرد.‌

نخست وزیر پاکستان با اعلام حمایت کشورش از پیشنهاد ایجاد سازوکار بودجه جایگزین برای طرح‌های متوقف شده، اظهار داشت: پروژه راهگذر اقتصادی پاکستان-چین تکمیل‌کننده دیدگاه سازمان همکاری شانگهای در مورد ارتباطات منطقه‌ای و تعامل اقتصادی است.

شهباز شریف با تاکید بر تعهد قوی پاکستان برای کمک به دستیابی به اهداف مشترک شانگهای و همکاری‌های فی مابین در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و ارتباطات منطقه‌ای، گفت که همه ما باید مطابق با روح منشور سازمان همکاری شانگهای نقش خود را ایفا نماییم.

وی با اشاره به وضعیت افغانستان و وجود نگرانی‌های مشترک کشورهای عضو سازمان شانگهای در این خصوص، تعامل سازنده جامعه جهانی با حکومت موقت افغانستان را خواستار شد و افزود: تروریسم تهدید بزرگی برای همه‌ ما است لذا حاکمان افغانستان نباید اجازه دهند که تروریست‌ها از قلمروی این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کنند.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر حمایت از ملت‌های تحت ظلم و ستم و یکصدایی برای نجات آنان از چنگ رژیم‌های اشغالگر گفت: فلسطین شاهد فجیع ترین اشغال و سرکوب توسط اسرائیل است.

وی افزود: اعضای سازمان همکاری شانگهای ضمن محکومیت جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان باید آتش‌بس فوری در غزه و توقف جنگ علیه مردم مظلوم غزه را مطالبه نمایند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات