صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۴۳

در آغوش پوتین

«سی‌ان‌ان» با اشاره به سفر «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند به مسکو نوشت: «سفر دو روزه مودی اولین سفر او به روسیه از زمانی است که پوتین حدود دو سال‌ونیم پیش، حمله تمام‌عیار خود به اوکراین را آغاز کرد. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، نشان داد دو رهبر همدیگر را در آغوش گرفته‌اند، با نوشیدن چای در حال گپ زدن هستند و سپس بر خودروی برقی سوار می‌شوند و چرخی در اطراف می‌زنند.» 
به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، مودی هنگام صحبت با مهاجران هندی در مسکو روابط بین دو کشور را ستود و از افتتاح دو کنسولگری جدید در شهرهای یکاترینبورگ و کازان روسیه برای «تسهیل سفر و تجارت» خبر داد. مودی گفت: «مهم نیست که دمای هوا در روسیه منفی باشد، دوستی روسیه و هند همیشه مثبت بوده است. این رابطه‌ای است که بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شده است.» این سفر نشانه نزدیکی دهلی‌نو و مسکو با وجود وابستگی عمیق روسیه به چین است و به‌طور گسترده ضربه کاری به تلاش‌ رهبران غربی برای کنار گذاشتن پوتین تلقی می‌شود. هند روابط دیرینه‌ای با مسکو دارد و همچنان برای تجهیزات نظامی خود به‌شدت به کرملین متکی است.
سی‌ان‌ان افزود: «این کشور خرید نفت‌خام روسیه را با تخفیف افزایش داده است و به پوتین در حالی ‌که با کشورش از سوی غرب تحریم است، یک راه حیاتی مالی و یک راه تنفس بزرگ می‌دهد. پیش از این دیدار، دفتر مودی در بیانیه‌ای اشاره کرد، رهبر هند «همه جنبه‌های همکاری دوجانبه را با دوست خود ولادیمیر پوتین» به اشتراک خواهد گذاشت و درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی بحث خواهد کرد. در این بیانیه تأکید شده است، هند به‌دنبال ایفای نقش برای برقراری صلح و ثبات در جهان است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات