صبح صادق >>  نگاه >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۶۳

برای ثبت در تاریخ!

آخرین دیدار هیئت دولت سیزدهم کمتر از دو ماه پس از حادثه بالگرد و شهادت شهدای پرواز اردیبهشت برگزار شد. دیداری که در آن جای رئیس‌جمهور مردمی و دلسوز، آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه انقلابی، دکتر امیرعبداللهیان خالی بود[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری/ گروه سیاسی
آخرین دیدار هیئت دولت سیزدهم کمتر از دو ماه پس از حادثه بالگرد و شهادت شهدای پرواز اردیبهشت برگزار شد. دیداری که در آن جای رئیس‌جمهور مردمی و دلسوز، آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه انقلابی، دکتر امیرعبداللهیان خالی بود.
رهبر معظم انقلاب در در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم، تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات توده‌های مردم، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی‌ناپذیری، مأیوس نشدن، امیدواری و خوش‌بینی، رعایت تعامل و عزت‌مندی در سیاست خارجی، اهتمام به اجرای طرح‌های بزرگ، تواضع و بردباری و معنویت و ذکر و توسل را از ویژگی‌های برجسته فردی و کاری شهید رئیسی دانستند و گفتند: «رئیسی عزیز به عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور از مجموعه این خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد.»
دولت «کار و امید و حرکت» عنوانی بود که رهبر فرزانه انقلاب بر دولت سیزدهم گذاشتند. در کنار همه شاخصه‌‌‌های خوب و مثبت دولت شهید رئیسی، این ویژگی‌ها دربرگیرنده نظام فکری و عملی دولت سیزدهم است که رفتار و عملکرد دولتمردان هم در چارچوب آنها قابل تحلیل و ارزیابی است. در پرتو این ویژگی با نگاهی به کمتر از سه سال فرصت خدمت دولت سیزدهم روشن می‌شود، از فرصت‌های اندک هم می‌توان برای اتفاقات بزرگ و کارهای عظیم بهره برد؛ کارهایی که تا سال‌های سال کام مردم نقاط گوناگون کشور را شیرین خواهد کرد. 
«امید» و «حرکت» به منزله سرلوحه برنامه‌های قوه مجریه از روزهای اول دولت سیزدهم مورد توجه رئیس‌جمهور شهید بود. ایمان و امید به آینده و «اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی» موجب می‌شود بن‌بستی در کشور وجود نداشته باشد. این باور با «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» بیگانه است و مؤید حرکت در بخش‌های گوناگون صنعتی و اقتصادی، حتی فرهنگی و اجتماعی است و هرجا که به آن توجه شده شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده‌ایم؛ مانند صنعت دفاعی کشور.
«خستگی‌ناپذیری» و «مأیوس نشدن» نتیجه و ماحصل امید به فرآیندهایی است که در صورت تداوم و تلاش به حل مشکلات و برداشته شدن موانع منجر می‌شود. موانعی که به دلیل خلأهای قانونی یا تدابیر ضعیف و غلط اجرایی دامنگیر تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی و بازار است. حافظه تاریخی مردم هنوز از مدیران و مسئولانی که به جای تلاش شبانه‌روزی و حضور در میدان کار و خدمت، می‌خواستند از پشت میزها و اتاق در بسته مسائل کشور را حل کنند، خاطرات تلخی دارد که امیدواریم هیچ گاه تکرار نشود.
مرور این ویژگی‌های شهید جمهور در بیان و کلام امام خامنه‌ای از یک سو برای قدردانی از مجاهدت‌های رئیس‌جمهور شهید بود و از سوی دیگر بازنمایی الگوی عملی و قریب به ذهن از یک رئیس‌جمهور که رفتار و منش و مدیریت و عملکردش از اذهان مردم پاک نشده است.
اما رهبر حکیم انقلاب در بیان چرایی تبیین این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها گفتند: «این ویژگی‌ها برای تبیین یک الگو و ثبت در تاریخ بیان شد تا معلوم شود رئیس قوه مجریه می‌تواند مجموعه‌ای از فضایل فکری، قلبی و عملی داشته باشد و آنها را در عملکرد حاکمیتی و فردی خود دنبال کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات