سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۴۰

عضو هیات رئیسه مجلس: تاکنون ۶۰ کشور برای شرکت در مراسم تحلیف اعلام حضور کرده‌اند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون مقامات و هیات‌های ۶۰ کشور، حضور خود در مراسم تحلیف رئیس جمهور چهاردهم را اعلام کرده‌اند، گفت: شرکت چهار رئیس‌جمهور، ۱۲ رئیس مجلس و هفت نخست وزیر، سه مقام در سطح معاون رئیس جمهور، دو مقام در سطح معاون نخست وزیر و ۱۴ وزیر امور خارجه در این مراسم قطعی شده است.

مجتبی یوسفی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، افزود: تاکنون ۶۰ کشور برای مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام حضور کرده‌اند و حضور مقامات این کشور در این مراسم قطعی شده است.

وی اظهار کرد: هیات‌های این ۶۰ کشور در سطوح مختلف هستند که در میان آنها چهار رئیس جمهور، ۱۲ رئیس مجلس و هفت نخست وزیر دیده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: همچنین سه مقام در سطح معاون رئیس جمهور، دو مقام در سطح معاون نخست وزیر و ۱۴ وزیر امور خارجه در مراسم تحلیف حضور خواهند داشت و دیگر مهمانان در سطوح دیگر خواهند بود.

مراسم تنفید حکم رئیس جمهور هفتم مرداد با حضور رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

مراسم تحلیف هم سه شنبه ۹ مردادماه ساعت ۱۶ با حضور مسئولان کشوری و میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس تشکیل خواهد شد.

در مراسم تحلیف، رئیس جمهور منتخب طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد خواهد کرد مبنی بر اینکه همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

متن سوگند رییس جمهور در مراسم تحلیف به این شرح است:

من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده‌است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت، پس از خود بسپارم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات