بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۵۷

معاون وزیر خارجه روسیه : هیچ کسی نمی‌تواند در روابط میان ما و ایران شکاف ایجاد کند

آندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه بنیان دوستی ایران و مسکو مستحکم است، تاکید کرد که هیچ کسی نمی‌تواند میان این دو کشور شکاف ایجاد کند.

رودنکو در مصاحبه‌ای با تاس که بامداد چهارشنبه منتشر شد، گفت: ایران به عنوان یک کشور مستقل حق دارد سیاست خارجی خود را هر گونه که مناسب می‌بیند، دنبال کند.

وی افزود: ما به نوبه خود معتقدیم که روابط میان روسیه و ایران بر بنیان مستحکم دوستی و همسایگی استوار است و دشمنان ناجوانمردانه با استفاده از همه ابزارها تلاش می کنند که بین دو کشور اختلاف ایجاد کنند.

رودنکو اظهار کرد، اعضای ارشد دولت ایران از جمله هیاتی که اخیرا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری دیدار کرد، به وی درباره «آمادگی خود برای تقویت مناسبات در تمام زمینه‌ها و اجرای پروژه‌های سودمند و متقابل دولت قبلی مطابق مسیر راهبردی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است»، اطمینان دادند.

این مقام روس پیشتر به تاس گفته بود که روسیه و ایران پیش‌نویش توافق جامع مشارکت راهبردی را به اتمام رسانده‌اند و این سند در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

رودنکو بیستم تیرماه در یک نشست خبری با بیان اینکه ایران به یکی از مهمترین شرکا و دوستان روسیه تبدیل شده است، تاکید کرد: مسکو امیدوار به امضای توافقنامه همکاری جامع با تهران در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالانه در حال کار بر روی امضای یک قرارداد اساسی جدید با ایران هستیم که همه زمینه‌های همکاری میان دو کشور را در بر می‌گیرد، تاکید کرد: امیدواریم که به زودی بتوانیم تلاش‌های ۲ ساله خود برای تدوین سند مهم بین دولتی توافقنامه همکاری جامع با تهران را نهایی کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: این توافقنامه جدید همکاری جامع، پایه‌ای برای روابط روسیه با ایران برای چندین دهه آینده ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات