سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۹۳

همایش تخصصی و دوره تربیت و تعالی فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس برگزار شد

همایش تخصصی با محوریت تبیین و تشریح اولویت‌ها و تازه‌ترین ماموریت‌های ابلاغی نیروی زمینی و همچنین دوره عالی با رویکرد تربیت و تعالی معنوی و بصیرتی فرماندهان ارشد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد.
پایگاه بصیرت / گروه سياسي

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، همزمان با تبیین برنامه‌ها و تشریح اولویت‌ها و انتظارات فرمانده کل و نماینده، ولی فقیه در سپاه، شرکت کنندگان از نورانیت، معنویت و روحانیت بارگاه پر خیر و برکت امام رضا علیه السلام بهره برده و ضمن تجدید میثاق با آرمان شهدا، از مباحث و درس‌های اخلاقی، معنوی، تربیتی و بصیرتی اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی نیز در قالب دوره تربیت و تعالی استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رضایی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با اشاره به برنامه‌های این همایش سه روزه از جمله تبیین راهبرد‌ها و خط مشی سالانه نیروی زمینی سپاه، فصل مشترک جلسات پرباری که با سخنرانی حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه و تعدادی از اساتید حوزه‌های علمیه قم و مشهد برگزار شد را تاکید بر اهمیت ایمان و معنویت و نقش سرنوشت ساز و تعیین کننده آن در همه‌ی شئوون فردی، اجتماعی، ماموریتی و مسئولیتی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه در این گردهمایی، بر توصیه‌های قرآنی در زندگی و مشی سازمانی و فردی تاکید کرد و وجه تمایز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران با سایر نظامیان و ارتش‌های جهان را، اساس و مبنا قرار دادن معنویت و بصیرت خواند و گفت: اساس موفقیت و برتری ما در میدان تکلیف و جهاد، معنویت و بصیرت است چرا که اگر ملاک برتری ادوات و تجهیزات مادی بود، دشمنان ناکام ما به مراتب از ما جلوتر و پیشرفته‌تر بودند و هیچ کدام از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز متصور نبود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی شکل گیری دوره تربیت و تعالی به ویژه در رده فرماندهان را ناظر به اهمیت معنویت و بصیرت در سپاه دانست و گفت: در قاموس اسلام و باور مجاهدان آن، معنویت اساس است و در درجه نخست قرار دارد و هویت پاسداری بدون معنویت و بصیرت هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی افزود: چیزی که به نیروی انسانی و رزمنده ما سمت و سو داده و انگیزه و قوت و توان و استقامت و شجاعت می‌بخشد و او را در میدان مبارزه و مجاهدت دلیر و توانمند می‌کند، همین معنویتی است که در پرتو برنامه‌ها و تمهیدات معرفت افزایی و معنویت و بصیرت افزایی ایجاد و تقویت می‌شود و با تمرین و ریاضت و ممارست عملی، به اوج می‌رسد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقوای سازمانی و تاکید بر ادای حق هر مسئولیت، گفت: لازمه نظام مردم سالاری این است که بپذیریم دولت‌های مختلف بیایند و بروند و این خواهد بود، اما آنچه مهم است و باید بماند ارکان اصلی حاکمیت است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: در رفت و آمد دولت ها، مهم این است که انقلاب و ارکان آن را حفاظت و پاسداری کنیم و برای حفظ آن باید به یک سری اصول توجه کنیم.

گفتنی است گردهمایی سراسری ۱۴٠۳ فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه در دو بخش تخصصی و تربیت و تعالی به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات