سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۶۳۱۹۲

رییس جمهور در دیدار با نخست وزیر گرجستان: تقویت مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه اولویت دولت است

رییس جمهور در دیدار با نخست وزیر گرجستان گفت: تقویت مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه اولویت سیاست خارجی ایران و دولت چهاردهم است.

مسعود پزشکیان صبح امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «ایراکلی کوباخیدزه» نخست وزیر گرجستان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، این حضور را گواهی بر مناسبات مستحکم دو کشور و اراده قوی ایران و گرجستان برای تقویت روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: تقویت تعاملات و مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است.

رئیس جمهور توسعه روابط دو کشور را معادله‌ای برد-برد، نه فقط برای تهران و تفلیس بلکه برای کل منطقه دانست و افزود: ایران نیز همچون گرجستان مصمم است در زمینه‌های مورد علاقه طرفین برای فعال کردن ظرفیت‌های متنوع، همکاری‌های متقابل را در جهت رفاه و توسعه ملت‌های دو طرف کشور گسترش دهد.

«ایراکلی کوباخیدزه» نخست وزیر گرجستان نیز در این دیدار با تبریک دوباره انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی در مسیر توسعه و پیشرفت ایران، دولت متبوعش را متعهد به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تعمیق و تقویت روابط دانست و اظهار داشت: ایران نقش مهم و سازنده‌ای در منطقه ایفا می‌کند و بسیار خرسندیم که فضای دوستانه‌ای بر روابط دو کشور حاکم است.

نخست وزیر گرجستان با بیان اینکه هر دو کشور انگیزه بالایی برای تقویت تعاملات با یکدیگر دارند، بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی در راستای تحکیم بیش از پیش روابط سیاسی تاکید کرد و گفت: خوشحالیم که روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف رو به جلو بوده و تعاملات مردمی و همکاری بخش‌های خصوصی ایران و گرجستان نیز به شکل روزافزون در حال ارتقاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات