بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۳۴۶۸

ترور اسماعیل هنیه به تنش بیشتر جهان اسلام با رژیم اسرائیل منجر می‌شود

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران گفت: با توجه به روابط خوب و مستحکمی که میان ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد شده، هرگز دیگر دشمنان و بدخواهان نخواهند توانست در این رابطه خللی وارد کرده یا روابط دوجانبه تهران و اربیل را با چالش مواجه کنند.

ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در خصوص ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، اظهار داشت: به اعتقاد من هدف از ترور اسماعیل هنیه از میان بُردن این فرد و جایگاه وی است، اما مطمئنا شخص دیگری جای او را خواهد گرفت.

وی گفت: این امر منجر به تنش بیشتر میان کشورهای عرب و جهان اسلام با رژیم اسرائیل می شود و تلاش های دیپلماتیکی را که در قطر برای آتش بس در جنگ غزه انجام میشد را از بین خواهد برد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران تصریح کرد: برخی تمام تلاش خود را به کار گرفتند که مشکلات منطقه ای مداوم باشد، چرا که نمیتوانند آرامش و آسایش منطقه را تحمل کنند.

دباغ بیان کرد: چندی پیش ما شاهد سفر آقای نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراهش به ایران بودیم که با استقبال بی نظیری هم مواجه شد و منجر به تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان شد.

وی ادامه داد: برخی تلاش میکنند که در موضوع ترور آقای هنیه که در تهران اتفاق افتاد، پای کردستان عراق را به میان بکشند با این گمانه زنی که موشک یا پهپاد مورد استفاده در این ترور از سوی اقلیم کردستان عراق شلیک شده باشد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران بیان داشت: در واقع برخی با طرح این قبیل موضوعات انحرافی، تلاش می کنند بار دیگر روابط میان تهران و اربیل را متشنج کنند، اما مطمئن باشید که اهداف شوم این دسیسه ها محقق نمیشود چرا که در برهه زمانی اخیر روابط دو طرف از هر مقطع دیگری بهتر شده است.

دباغ در خصوص پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور اخیر در تهران، افزود: به نظرم پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در زمان خودش به وقوع خواهد پیوست و در سطحی متناسب با شخصیت آقای هنیه خواهد بود. به خصوص که رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران هم اقدام تروریستی صورت گرفته را محکوم و خواهان خون خواهی آقای هنیه شدند.

وی در خصوص حضور هیاتی بلندپایه از اقلیم کردستان عراق در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت چهاردهم ایران، گفت: به نظرم حضور آقای نیچروان بارزانی و هیات همراه وی در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران و دیدارهایی که در تهران صورت گرفت یکبار دیگر بیانگر تقویت روابط و همکاری های سطح بالای سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان ایران و اقلیم کردستان عراق بود.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من با توجه به روابط خوب و مستحکمی که میان ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد شده است، هرگز دیگر دشمنان و بدخواهان نخواهند توانست که در این رابطه خللی وارد کرده یا روابط دوجانبه تهران و اربیل را با چالش مواجه کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات