سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۵۷

وزیر پیشنهادی نفت: برنامه‌هایی که ارائه کردم به رفع ناترازی گاز کمک می‌کند + فیلم

وزیر پیشنهادی نفت گفت: بخشی از سرفصل‌های کلی برنامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه کردم راهکارهایی است برای افزایش ظرفیت تولید گاز که به رفع ناترازی این حوزه کمک می‌کند.

محسن پاک‌نژاد  در تشریح برنامه‌های خود گفت: بخشی از سرفصل‌های کلی برنامه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه کردم به راهکارهای افزایش تولید نفت خام در کشور برمی‌گردد که منطبق با اهداف کمی برنامه هفتم توسعه است و بخشی هم راهکارهایی است برای افزایش ظرفیت تولید گاز که به رفع ناترازی این حوزه کمک می‌کند.

وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: در ادامه راهکارهایی برای مدیریت تقاضا و بحث بهینه‌سازی مصرف ارائه شده و در مجموع افزایش تولید گاز و راهکارهایی برای افزایش تقاضا و بهینه‌سازی مصرف ارائه شده است و این برنامه‌ها می‌تواند به رفع ناترازی حوزه گاز کمک کند.

پاک نژاد اضافه کرد: بخش دیگری از برنامه‌های ارائه شده متمرکز است بر رفع دغدغه‌ها که منابع انسانی و همکاران ما در صنعت نفت دارند و این جزو اولویت‌های برنامه است که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود و رفع دغدغه‌ها این همکاران به تفصیل در متن برنامه ارائه شده است.

 محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت شغلی خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد، وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است.

وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد. از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.

پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.

وی از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به‌ عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری فعالیت می‌کرد. وی در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و از اعضای هیات مدیره این شرکت بود. مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های وی پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به‌شمار می‌رود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات