بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۶۴۴۷۸
در گفت وگو با وزیر خارجه هلند؛

عراقچی: ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا است

وزیر امور خارجه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا است و این در حالیست که ماشین کشتار و خشونت رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و خشونت در منطقه شده است.

«کاسپر ولدکمپ» وزیر امور خارجه هلند چهارشنبه شب هفتم مرداد ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک انتصاب ایشان بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش بحران در منطقه غرب آسیا، خواستار خویشتنداری تمامی طرف ها و جلوگیری از گسترش تنش شد.

وی افزود: هلند امیدوار است چرخه خشونت و تنش در منطقه متوقف گردد و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه و پایان رنج مردم فلسطین فراهم شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از همتای هلندی خود، توسعه مناسبات مبتنی بر احترام متقابل با هلند را ممکن ارزیابی کرد.

سید عباس عراقچی درخصوص تحولات غرب آسیا ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیاست، این در حالیست که ماشین کشتار و خشونت رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و خشونت در منطقه شده است.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی همچنین برخی موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات مربوط به رفع تحریم ها، موضوعات کنسولی و همچنین بحران اوکراین را مورد توجه و تبادل نظر قرار داده و بر ادامه مشورت های سیاسی میان دو طرف تاکید کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات