بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۴۵۱۰

درخواست عفو بین‌الملل از اتحادیه ‌اروپا برای تحریم اسرائیل

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای برای یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم اشغالگر و توقف حمایت مالی از این رژیم شد.

در پی تداوم و تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه، سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای خطاب به «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم اشغالگر شده و از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که به اسرائیل سلاح ندهند.

این سازمان حقوق بشری همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین که طبق حکم دیوان بین المللی دادگستری در لاهه، اقدامی غیرقانونی است، سرمایه‌گذاری نکنند.

در جولای گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری، اعلام کرد که اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین برای نزدیک به 60 سال، ناقض قوانین بین‌المللی بوده و باید هرچه سریعتر به پایان برسد.

دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد که کشورهای مختلف از جمله اعضای اتحادیه اروپا نباید از سیاست‌های اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین حمایت کنند و یا وضعیت موجود در این اراضی که توسط اسرائیل ایجاد شده است، را بپذیرند.

سازمان عفو بین الملل در نامه خود برای جوزپ بورل تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا با تامین سلاح، فناوری و تجهیزات برای اسرائیل، به مسئولیت خود که دیوان بین‌المللی دادگستری به آن اشاره کرد، عمل نکرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل که پیشتر بارها خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های نسل کشی این رژیم علیه غیرنظامیان در نوار غزه شده بود، در گزارشی اعلام کرد: تداوم عرضه تسلیحات به ارتش اسرائیل نمونه بارز از عدم رعایت کامل معاهده تجارت تسلیحات از سوی دولت‌های عضو این معاهده بوده و نشان می‌دهد که امضا کنندگان معاهده مذکور،هیچ احترامی به اهداف و محتوای این معاهده نمی‌گذارند.

سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرد که با وجود گذشت 10 سال از امضای معاهده تجارت تسلیحات، بزرگترین صادر کنندگان سلاح در جهان همچنان آشکارا قوانین این معاهده را با انتقال غیرقانونی سلاح به مناطق درگیری نقض می‌کنند و موجب وارد شدن تلفات جانی زیادی به غیرنظامیان در مناطقی مانند اراضی اشغالی فلسطین به ویژه نوار غزه می‌شوند.

این سازمان در گزارش خود، تعدادی از حملات غیرقانونی نظامیان صهیونیست به نوار غزه با استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا، از جمله حملات هوایی وحشیانه و بی‌رویه که مشخصا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد را مستند و اعلام کرد که ارتش اسرائیل با حملات کورکورانه خود جنایات جنگی متعددی در نوار غزه مرتکب شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات