سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۶۴۸۲۵

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در اقتصادی کردن تولید

وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بهره برداری از طرح های آب و خاک به ارومیه سفر کرده است گفت: تکمیل زنجیره ارزش به اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی کمک می کند.

غلامرضا نوری قزلجه روز جمعه در بدو ورود به استان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران افزود : هدف از این سفر بازدید و افتتاح پروژه هایی است که در شرایط کنونی برای کشور بسیار ضروری هستند، از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی که جزو نواقص زنجیره تولید در کشور هستند و باید سریعا تکمیل و توسعه یابند.

وی اظهار کرد: در سفر امروز مخصوصا پروژه های زیر بنایی در بخش مدیریت بهینه مصرف آب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند، در شمال استان افتتاح و بهره برداری می رسند.

وی بیان کرد: مساله آب در بخش کشاورزی بسیار با اهمیت است و در راستای پایداری تولید در حدود ۶۲ هزار هکتار شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در غرب و شمالغرب کشور در دست اجرا است .

وی ادامه داد: امروز با افتتاح پنج هزار و ۳۵ هکتار از این پروژه، میزان اراضی در حال بهره برداری به ۴۵ هزار می رسد که تلاش ما بر این است که مابقی اراضی نیز با همکاری کشاورزان و مسوولان استانی و کشوری هر جه سریعتر آماده افتتاح و بهره برداری شود.

غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی که در دومین سفر استانی خود روز جمعه به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

تکمیل زنجیره به اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی کمک می‌کند

بازدید و افتتاح طرح‌های کشاورزی در زیربخش آب و خاک و سیستم های آبیاری نوین در شهرستان‌های استان و بهره‌برداری از یک پروژه شاخص کارخانه تولید انواع پوره، کنستانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی به ظرفیت ۹ هزار تن در شهرستان‌ ارومیه از جمله برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به آذربایجان‌غربی است.

افتتاح و بهره ‌برداری هم‌زمان چهار پروژه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، دیدار با نخبگان، فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی از دیگر برنامه های سفر یک‌ روزه وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان غربی است.

آذربایجان غربی دارای ۶.۷ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در سال است که در سطحی بیش از ۸۰۰ هزار هکتار تولید روانه بازار می شود؛ ۲۳۵ هزار بهره بردار این استان در کشاورزی اشتغال دارند و گندم، سیب درختی، چغندر قند، عسل و فراورده های دامی از جمله تولیدات این استان هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات