سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۶۵۰۳۹

با حکم رئیس‌جمهور؛ دهقانی‌ و سهراب‌پور به عضویت هیات‌امنای پارک فناوری پردیس منصوب شدند

رئیس‌جمهور در حکمی به پیشنهاد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، سعید سهراب‌پور و روح الله دهقانی فیروزآبادی را به عنوان دو عضو حقیقی جدید هیأت امنای پارک فناوری پردیس منصوب کرد.

بنا بر این گزارش از منطقه بین المللی نوآوری ایران، مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در اجرای بند (۱۰) ماده (۵) اساسنامه پارک فناوری پردیس، با عنایت به تجارب ارزشمند و به پیشنهاد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، سعید سهراب‌پور و روح الله دهقانی فیروزآبادی را به عنوان «عضو حقیقی هیأت امنای پارک فناوری پردیس» منصوب کرد.

رئیس جمهور در این حکم خطاب به اعضای جدید هیأت امنای پارک فناوری پردیس، بر ایجاد فضای مناسب علمی و تخصصی به منظور جذب نخبگان و متخصصان و افزایش تولیدات ملی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان، با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری، برنامه هفتم پیشرفت و رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم تاکید کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی (۱۳۶۰) عضو هیات‌علمی دانشگاه صنعتی شریف است و پیش از این معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، رئیس جهاد دانشگاهی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

سعید سهراب‌پور (۱۳۲۲) استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان است. وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ رئیس دانشگاه صنعتی شریف بوده‌ است. سهراب‌پور دانش آموخته مهندسی مکانیک در مقطع مدرک دکترا از دانشگاه برکلی در کالیفرنیا در سال ۱۳۵۰ و از شاگردان و دوستان شهید مصطفی چمران در این دانشگاه بوده است. وی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم و یکی از منتخبان چهره ماندگار بوده که مسئولیت‌های اجرایی مختلفی مانند معاونت عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی، ریاست دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام وزارت فرهنگ و آموزش عالی را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات