سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۶۵۲۵۹

پزشکیان به دنبال تشکیل دولت میانه بود

روزنامه هم‌میهن: پزشکیان بدون توجه به مفاهیم مصطلح چپ و راست و با استفاده از افراد هر دو جناح در پی شکل‌دهی به ساختاری جدید است.

روزنامه هم‌میهن با تاکید بر اینکه مردم از جریان‌های چپ و راست عبور کرده اند، تصریح کرد، پزشکیان در پی شکل‌دهی به ساختاری است تا با خنثی‌سازی تنش‌های جناحی به اهداف خود برسد.

این روزنامه در گزارشی در نوشت: بررسی نوع مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم یک بار دیگر نشان داد که مردم بر سر مواضع خود نسبت به گذر کردن از جریان‌های چپ و راست هستند و مشارکت همچون دوره گذشته حداقلی بود و پزشکیان با وجود آنکه در زمان انتخابات تاکید داشت که وابسته به هیچ جریان حزبی نیست، اما نتوانستند پایگاه رای قدرتمندی به دست آورند.

به نوشته هم میهن، هرچند که پزشکیان مورد حمایت حداکثری اصلاح‌طلب‌ها قرار گرفت اما تلاش کرد این بی‌حزبی را که به تعبیر خود او وفاق ملی نامیده می‌شود در بدنه دولتی که تشکیل داد در نظر بگیرد و یا به تعبیری دیگر اشتراک حضور چهره‌هایی از احزاب مختلف را در کابینه خود تشکیل دهد و یک کابینه فراجناحی شکل دهد.

این روزنامه اصلاح طلب بیان اینکه عده‌ای این رویکرد پزشکیان را جریان سنتری می‌دانند که شاید بتواند جریان‌های سیاسی پس از انقلاب را از این بن‌بست تاریخی نجات دهد، تصریح می‌کند، اما اینگونه به نظر می‌رسد که او بدون توجه به مفاهیم مصطلح چپ و راست و با استفاده از افراد هر دو جناح در پی شکل‌دهی به ساختاری است تا با خنثی‌سازی تنش‌های جناحی به اهداف خود برسد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات