تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۶۵۵۱۱

رئیس جبهه عمل لبنان: اسلام مایه وحدت و همبستگی ماست

رئیس جبهه عمل لبنان با تاکید بر اینکه اسلام مایه وحدت و همبستگی ماست، گفت: سخنان کسانی را که اهل تسنن را دور از شیعیان قلمداد می‌کنند، باور نکنید.

 شیخ زهیر عثمان الجعید که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخن می گفت، افزود: براداران مومن از لبنان مقاومت، لبنان عزت و کرامت، لبنان وحدت، لبنان حزب الله به همه شما درود و سلام اسلامی دارم.

وی اظهار داشت: در ماه ربیع الاول بر همه شما میلاد نبی اکرم را تبریک عرض می کنم درباره میلاد نبی اکرم بین روایت های شیعه و اهل تسنن اختلاف نظر وجود دارد. اهل تسنن ۱۲ ربیع الاول و شیعیان ۱۷ ریبع الاول را میلاد نبی اکرم می دانند.

رئیس جبهه عمل لبنان خاطر نشان کرد: در میانه چنین اختلاف نظری بود که امام خمینی (ره) ظهور کرد و هفته وحدت را برای ایجاد وحدت و همبستگی بین امت اسلامی قرار داد تا در این هفته این روز بزرگ را جشن بگیرند.

عثمان الجعید تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید این امت شما امت واحد و یکسان است و من خداوند شما هستم و مرا ستایش کنید و به ریسمان خدا همگی با هم چنگ بزنید.

وی تصریح کرد: از شما سوال می کنم آیا در قرآن کریم موضوعی به نام شیعه و سنی مطرح است با این که خداوند تاکید کرده است که دین در نزد خداوند دین اسلام است و بس و خداوند است که نبی اکرم را در بین ما فرستاد و مکه مکرمه را برای ما قرار داد تا در این مسیر گام برداریم.

رئیس جبهه عمل لبنان ادامه داد: اسلام مایه وحدت و هبستگی ماست باور نکنید سخنان کسانی را که اهل تسنن را دور از شیعیان قلمداد می کنند امام شافعی گفته است که اهل بیت فرض است احترام بر آنها و کسانی که بر آنها سلام و درود نفرستند و سلام و عبادتشان مورد قبول نیستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات