صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۶۷۱۱۱
گزارشی از تشییع باشکوه شهید سردار عباس نیلفروشان

سنگ‌تمام برای حاج‌عباس

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

فرمانده از سفری سخت بازگشته بود. پس از سال‌ها مجاهدت در نبرد‌های سخت و نفسگیر حالا دیگر می‌آمد که در آغوش وطنش آرام بگیرد و خستگی در کند. یک ایران منتظر سردار بود. یک ایران چشم‌به‌راه بود تا به او خوش‌آمد بگویند، به استقبالش بروند و به‌پاس همه سال‌هایی که امنیت و اقتدار برای‌مان سوغات آورده بود، از او تشکر کنند.

پیکر حاج‌عباس پس از عتبه علویه و عتبه حسینیه به ایران آمد. از تهران تا مشهد و اصفهان روی موج دست‌ها تشییع شد و لشکر مردم عاشق، پشت سرش به راه افتادند. قرار بود آرام سر بر خاکی بگذارد که تمام عمر برایش جنگیده و لباس سبز خدمت به تن کرده بود. اصفهان، زادگاه مادری‌اش، آرامگاه ابدی‌اش شد. کنار هم‌رزم‌ها به خاک سپرده شد؛ اما دست‌خالی نمی‌رفت. جز اجر خدمت و ثواب مجاهدت، عبای رهبر معظم انقلاب نیز توشه آخرت سردار نیلفروشان شد.

فرمانده که به تهران رسید، عاشقان زیادی را به دور خود جمع کرد. مردان و زنانی که پروانه‌وار بر گرد شمع وجود شهید نیلفروشان جمع شده بودند؛ همه در میدانی جمع شده بودند که به نام مقتدای همه رزمندگان و سربازان محور مقاومت است؛ یعنی میدان امام حسین (ع)؛ از دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها گرفته تا خانواده‌های معظم شهدا به‌خصوص شهدای مدافع حرم و سرداران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ازجمله سردار قاآنی و هم‌رزمان قدیمی حاج‌عباس همگی برای بدرقه‌اش تا خانه ابدی آمده بودند.

در این مراسم «حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: «حاج‌عباس رفیق خوبی برای سیدحسن بود و چه خوب تو را شناخت. سیدحسن تو را رفیق، شریک و پشتوانه خود معرفی کرد.» وی افزود: «تو چقدر زیبا حق رفاقت و شراکت را ادا کردی. در میدان جهاد و مبارزه وقتی دیدی این سید بزرگوار، سید مقاومت و شهید مقاومت تو را می‌خواهد و رهبرت به تو می‌فرماید، سر و جان نشناختی و به سوی او شتافتی.»

پیکر حاج‌عباس به اصفهان، شهر مادری رسیده بود. اصفهان به احترام او تمام‌قد ایستاده و چشم‌ها به دوردست خیره شده بود؛ آنجا که پیکر سردار آهسته می‌رود و جمعیت اشک می‌ریزد برای قهرمانی که آوازه محبوبیتش مرز‌های جغرافیا را درنوردیده، برای قهرمانی که یادش جاودانه می‌ماند در تک‌تک لحظه‌های‌مان؛ در امنیتی که نثارمان کرد. بیت‌الغزل شعار‌ها در اصفهان، صدای «مرگ بر اسرائیل است» و فریاد‌های «سردار سرفراز خوش آمدی به اصفهان» به آسمان می‌رود. فضا سراسر شور و عشق است، نوحه‌سرا‌ها نوحه می‌خوانند، مردم اشک می‌ریزند و سینه می‌زنند، جوانان شعار می‌دهند و سردار بر دستان اصفهانی‌ها تشییع می‌شود تا در کنار شهید خرازی آرام بگیرد.

«سردار حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان بزرگمهر اصفهان اظهار داشت: «سردار نیلفروشان همه درجات نیکی را پشت سر گذاشت و سند افتخاری برای امت اسلام شد. او تا لحظه شهادت ناآشنا بود و پس از شهادت نامش وسعت جهانی یافت و مردم عراق، لبنان و سوریه و ایران برای او به خیابان آمدند، اشک ریختند و بدرقه کردند و وفاداری خود را با راه او بیان کردند.»

سردار سلامی اضافه کرد: «مراقب باشید! ما ضعف‌های شما را می‌شناسیم. خودتان هم می‌دانید. ما می‌دانیم شما چقدر آسیب‌پذیرید. ما به شما می‌گوییم به هر نقطه تجاوز کنید به همان نقطه از شما حمله خواهد شد، با دقت تصمیم بگیرید.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات