بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۷۷۷۲۷

تغییر استراتژی رسانه‌ای رژیم از ادعای پیروزی به مظلوم‌نمایی

رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال که به اتاق عملیات جنگ اسرائیل متصل است و بی بی سی که با پوشش ظاهراً بی‌طرفانه، اما جهت‌دار، اهداف صهیونیستی را تبلیغ می‌کند، نقش کلیدی دارند.

پس از ادعا‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مبنی بر نابودی پایگاه‌های موشکی و پدافندی ایران، از روز گذشته حملات ویرانگر و دقیق موشکی ایران آغاز شد که نه‌تنها باعث شگفتی ناظران جهانی شد، بلکه مقامات این رژیم، از جمله نتانیاهو، را وادار به اعتراف به "تحمل تلفات و خسارات سنگین" کرد.

تغییر رویکرد رسانه‌ای صهیونیست‌ها: از ادعای پیروزی تا مظلوم‌نمایی

در پی این حملات، رژیم صهیونیستی از صبح امروز استراتژی رسانه‌ای خود را تغییر داده و تلاش می‌کند با نمایش تخریب‌های ناشی از حملات ایران در بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی، چهره‌ای مظلوم از خود ارائه دهد.

هدف این رژیم جلب حمایت‌های بین‌المللی، به‌ویژه از سوی کشور‌های اروپایی و همچنین واردکردن مستقیم آمریکا به جنگ است.

نقش رسانه‌های وابسته در پیشبرد پروپاگاندا

در این میان، رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال که به اتاق عملیات جنگ اسرائیل متصل است، و بی بی سی که با پوشش ظاهراً بی‌طرفانه، اما جهت‌دار، اهداف صهیونیستی را تبلیغ می‌کند، نقش کلیدی دارند.

به‌عنوان مثال، گزارش اخیر ژیار گل، خبرنگار نزدیک به موساد که با ظاهری انتقادی از سانسور خبری در اسرائیل، تلاش می‌کرد این تصور را ایجاد کند که ایران به مناطق مسکونی حمله کرده است.

دقت بالای موشک‌های ایران در هدف‌گیری پایگاه‌های نظامی

موشک‌های ایران بادقت بالا تنها اهداف نظامی و مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده‌اند، چنانچه مقامات ایرانی بار‌ها تأکید کرده‌اند. در مقابل، اشتباهات سیستم پدافندی اسرائیل در روز‌های گذشته منجر به خودزنی‌های متعدد شده است.

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی پس از شکست در میدان نظامی، این بار با استفاده از ابزار رسانه‌ای در پی جلب همدردی جهانی است، اما واقعیت‌های میدان نبرد و دقت عملیات ایران، روایت آنها را زیر سؤال برده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات