تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۸۴۰۵

کالاهای صهیونیستی در ام‌القری اسلام!!


محسن مقصودی

"کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا"

بازار پرجمعیت کشورهای اسلامی یکی از بهترین فرصت‌های اقتصادی، سیاسی مسلمانان است که در صورتیکه این فرصت بدرستی شناخته شود، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین حربه‌های مبارزه با دشمنان اسلام به کار گرفته شود. در حالیکه استکبار جهانی شیوه تحریم اقتصادی را همواره به عنوان یکی از اهرم‌های جدی خود برای مهار کشورهای اسلامی و مستقل به کار برده است، اما متاسفانه کشورهای اسلامی هیچ‌گاه قدر و اهمیت بازار مصرف پرجمعیت (بیش از یک میلیارد مسلمان) را ندانسته‌اند. در شرایطی که حامیان رژیم صهیونیستی از هیچ کمکی برای رشد صهیونیسم دریغ نکرده‌اند، کوتاهی کشورهای اسلامی و مستقل سبب شد که دولت مردمی حماس در تنگناهای مالی حاصل از تحریم ابرقدرت‌ها با مشکل جدی مواجه شود. البته از حکام وابسته و شکم‌پرست بسیاری از کشورهای عربی هیچ انتظاری نیست، اما از مسئولان جمهوری اسلامی و از ام‌القرای جهان اسلام انتظار می‌رود، مبارزه با استکبار جهانی، علی‌الخصوص صهیونیسم غاصب را به میدان اقتصادی نیز بکشانند، ‌در همین خصوص ذکر چند نکته ضروری است

1ـ دنیای غرب، دنیای لیبرال سرمایه‌داری است و براساس اصالت «سود و منفعت» شکل گرفته است. بر همین مبنا تحریم اقتصادی آنها توسط مسلمین، شاهرگ حیاتی و پاشنه آشیل آنها، یعنی سود اقتصادی را هدف قرار می‌دهد. تجربه تاریخی نشان داده است. که در این عرصه دشمنان ما بسیار ضربه پذیرند و لذا باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

2ـ امروز لیست بلندی از شرکت‌ها و کمپانی‌های صهیونیستی و حامی اسرائیل در دنیا وجود دارد که بعضی از آنها در ایران نیز فعالیت گسترده‌ای دارند. البته به خاطر حساسیتی که در کشورهای اسلامی و ایران بر روی نام اسرائیل وجود دارد، هیچ‌کدام از این محصولات با مارک و نام اسرائیل توزیع نمی‌شود و برای شناخت این محصولات و کمپانی‌های صهیونیستی باید با دقت و هوشیاری به تحقیق پرداخت.

در ایران محصولات کمپانی‌های کوکاکولا، فانتا، نستله، پیسی، اینتل و IBM و نوکیا و... به طور گسترده‌ای تبلیغ و تجارت می‌شود که معرفی آنها به مردم از یک سو و اقدام قاطع دولت در تحریم آنها از سوی دیگر باید به سرعت عملی شود.

3ـ جهت بایکوت و تحریم این شرکت‌ها و محصولات باید با دقت خاصی عمل شود. ماهیت برخی از این محصولات، علی‌الخصوص کالاهای الکترونیکی و کامپیوتری و... به گونه‌ای است که عملا تحریم سریع آنها ممکن نیست و باید به مرور و با برنامه‌ریزی دولت در بازار جایگزین شوند. اما برخی از این محصولات، ماهیت مصرفی و خوراکی دارند و تحریم آنها به راحتی ممکن است و حتی موجب تقویت کالاهای داخلی نیز می‌گردد. محصولات نستله (قهوه، شکلات)، محصولات قهوه جاکوبز و محصولات مختلف کوکاکولا شامل انواع نوشابه‌های این شرکت که با مارک‌های مختلف بازار نوشابه را در ایران قبضه کرده‌اند، کالاهای مصرفی و غیرضروری هستند که با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و اقدام دولت به راحتی قابل تحریم هستند.

4ـ نکته مهمی که در تحریم کالاهای دشمنان اسلام توسط مردم محقق می‌شود، تسری جریان مبارزه، از سمت دولت‌ها به سوی ملت‌هاست. یعنی همه افراد جامعه خود را در این مبارزه شریک می‌دانند و این احساس مبارزه و در شرایط مبارزه بودن، برای یک ملت روحیه مقاومت و عزت را به همراه دارد.

5ـ با عملی شدن این مبارزه و تحریم اقتصادی کالاهای صهیونیست، ملت‌ها قدرت و کارایی خود را در جریان مبارزه احساس می‌کنند، چرا که ملت متوجه می‌شود که به غیر از راه‌پیمایی در روز قدس و با دعا برای رزمندگان مقاومت، می‌تواند با تحریم این کالاها و شرکت‌ها به طور عملی وارد عرصه مبارزه با صهیونیسم شود. اتفاقی که نظیر آن در جریان توهین روزنامه‌های دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر اکرم، در سراسر جهان اسلام و از جمله ایران با تحریم کالاهای دانمارکی در مقطعی خاص اتفاق افتاد و نتیجه آن عجز و ناتوانی دشمنان اسلام و اتحاد و یکپارچگی و تقویت روحیه مبارزه و قیام علیه ظلم در ملت‌های مسلمان بود.

سابقه تاریخی تحریم تنباکو و کمپانی انگلیسی رژی با فتوای مرحوم میرزای شیرازی نیز نشان داد که نقش مرجعیت و مردم در مبارزه با استعمار اهمیت فراوانی دارد. این بار نیز و در مواجه با استکبار و اشغالگران صهیونیسم همه این اهرم‌ها باید بار دیگر فعال شوند.

6ـ پیامبر اکرم(ص): "هرکس شب را صبح کند در حالیکه نسبت به امور مسلمین اهتمام و دغدغه نداشته باشد مسلمان نیست."

در مکتب ما مبارزه با ظالمان نه فقط وظیفه حکومت، که وظیفه هر فرد مسلمان است، اگرچه از دولت جمهوری اسلامی انتظار جدی می‌رود که در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی اقدام کند، اما یقینا ایجاد یک فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای در این خصوص علی‌الخصوص توسط رسانه ملی می‌تواند به سرعت تک تک افراد جامعه را نسبت به موضوع حساس کند و مردم با شناخت و معرفی این کالاها یقینا این محصولات را تحریم خواهند کرد و لذا وظیفه رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و معرفی این شرکت‌ها به مردم بسیار ضروری است.

7ـ تا به امروز در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی به جز برخی جریان‌های دانشجویی و مردمی، در ایران کار خاصی صورت نگرفته است. در حالیکه در سایر کشورهای اسلامی با وجود حاکمان فاسد و خائن، ملت‌های مسلمان در تحریم کالاهای صهیونیستی و آمریکایی پیشتاز بوده‌اند اما در ایران که ام‌القرای جهان اسلام است و باید پرچم‌دار و الگوی مقاومت باشد، با نهایت تاسف کالاهای صهیونیستی با مارک‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند، در حالیکه مردم انقلابی ایران متوجه نیستند با خرید این محصولات در حقیقت به جنایتکاران صهیونیست کمک کرده‌اند. براستی چه کسی پاسخگوی کودکان یتیم فلسطین است؟ کودکان لبنانی و ستمدیدگان فاجعه قانا و شهدای مقاومت را چگونه پاسخ‌گو خواهیم بود؟ آیا نباید مسئولان مختلف اقتصادی و فرهنگی این ننگ را از دامن ام‌القرای اسلام بزدانید. به نظر می‌رسد در مرحله اول وزارت بازرگانی، وزارت اقتصاد و صدا و سیما باید در جلساتی تخصصی و حقوقی و ... این پروژه را آغاز کنند و مردم را در جریان این اقدامات قرار دهند.

8ـ نکته آخر اینکه، این روزها همانطور که دشمنان ایران اسلامی در برخورد با موضوع حق هسته‌ای ایران، در پی تحریم‌های اقتصادی ما هستند، دولت محترم نیز باید علاوه بر کالاهای صهیونیستی، تحریم کالاهای مصرفی آمریکایی، انگلیسی و سایر کشورهای استکباری را در دستور کار قرار دهد. متاسفانه بازار ایران، امروز مملو از کالاهای لوکس و مصرفی این کشورهاست، که تحریم آنها علاوه بر ایجاد فشار بر کشورهای غربی در راستای اصلاح فرهنگ مصرف و تقویت تولید داخل است. به امید اقدام انقلابی دولت، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات