بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۹۱۹۲۱

تماس تلفنی عراقچی با همتای عمانی و اعلام همبستگی ایران با عمان

وزیر امور خارجه امروز گفت که تماس بسیار سازنده‌ای با همتای عمانی داشته و ضمن ابراز همبستگی ایران با عمان در برابر هرگونه تهدید، درباره تنگه هرمز و مدیریت آینده آن در چارچوب مسئولیت‌های حاکمیتی و حقوق بین‌الملل گفت‌وگو کرده است.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) ۸ خردادماه با بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

وی در پیانی به تشریح رایزنی انجام شده پرداخت.

عراقچی در این باره عنوان کرد: در تماس بسیار سازنده با جناب بدرالبوسعیدی وزیر امور خارجه عمان همبستگی ایران را با عمان در برابر هرگونه تهدید ابراز کردم.

این تماس تلفنی پس از آن صورت گرفت که در روز‌های اخیر شاهد اظهارات تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه عمان بودیم و از سوی دیگر وزیر خزانه داری آمریکا اقدام به تهدید عمان با اعمال تحریم کرد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما درباره تنگه هرمز و مدیریت آینده آن در چارچوب مسئولیت‌های حاکمیتی و حقوق بین‌الملل گفت‌و‌گو کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این باره در شبکه ایکس نوشت: ما از مشورت با همه کشور‌های همسایه استقبال می‌کنیم.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم پیش از این لفاظی‌های تهدیدآمیز مقامات آمریکا علیه سلطنت عمان را قویا محکوم کرد و تلاش برای باج‌گیری از یک دولت مستقل عضو سازمان ملل و نشانه دیگری از ورشکستگی اخلاقی سامانه حکمرانی و سیاست‌ورزی در آمریکا خواند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات