شنیدیم که روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکایى که مقامات این کشور را در جنگ روانى و تبلیغاتى علیه ایران با هدف بدبین کردن افکار عمومى آمریکا و جهان به ماهیت صلح آمیز بودن فعالیتهاى هسته اى تهران همراهى مى کند در بحبوحه بن بست مذاکرات ۵ قدرت اتمى جهان در شوراى امنیت به نقل از دیپلمات هاى ناشناس ادعا کرده که حرکت ایران به سمت غنى سازى سریعتر از حد انتظار است و اختلاف در شوراى امنیت ممکن است تلاش ها براى توقف برنامه هسته اى ایران را با مانع روبرو کند.این روزنامه به نقل از «منابع آگاه» خود که اشاره اى به آنها نکرده ادعا کرده که اگر مهندسان با مشکلات فنى اساسى روبرو نشوند، ایران طى سه سال مى تواند اورانیوم غنى شده با درجه بالا و در اندازه کافى براى ساخت یک بمب اتمى تولید کند و این زمان بسیار سریع تر از برآورد ۵ الى۱۰ سالى است که پیشتر صورت گرفته بود.برپایه این خبر یک دیپلمات دیگر با تأیید اینکه تا پایان هفته گذشته مهندسان ایرانى تمامى ۱۶۴ دستگاه سانتریفوژ را براى انجام آزمایش آبشار که قصد دارند در تأسیسات نطنز انجام دهند نصب کرده اند، گفته است که البته آنها هنوز کار برقرارى اتصالات میان تمام دستگاه ها را به اتمام نرسانده اند و پس از آن نیز نیاز به زمان دارند تا لوله کشى و مهر و موم هاى آن را آزمایش کنند.اما در این بین یک دیپلمات غیر غربى احتمال داده است آزمایش لوله کشى و مهر و موم در یکى دو روز آینده انجام گیرد.«امیر جونز پرى» سفیر انگلیس در سازمان ملل که تلاش دارد تا علیه ایران بیانیه محکمى تدوین شود نیز گفته است: اگر شما بتوانید یک سانتریفوژ را راه اندازى کنید مى توانید ۱۶۴ عدد از آن را نیز انجام دهید و اگر این تعداد را راه اندازى کنید مى توانید تعداد بیشترى را راه بیندازید و این بدان معنى است که شما به طور بالقوه مى توانید غنى سازى تمام عیارى داشته باشید و اگر بتوانید ۷ درصد غنى سازى کنید مى توانید تا ۸۰درصد نیز آن را انجام دهید و در صورتى که بتوانید ۸۰ درصد غنى سازى کنید مى توانید یک بمب بسازید.»