تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۹  ، 
کد خبر : ۴۵۹۵۹

شورای راهبردی رایحه خوش خدمت برنامه‌های انتخاباتی خود را در آذربایجان شرقی تشریح نمود


به گزارش خبرنگار ما از تبریز اسماعیل چمنی عضو شورای راهبردی و سخنگوی رایحه خوش‌ خدمت جریان مردمی حامیان دولت اسلامی در یک کنفرانس خبری به علل استعفا خود از شورای شهر و تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت و گفت: از آنجایی که مردم از عملکرد دولت در جامعه احساس رضایت دارند تصمیم بر این گردید که در این انتخابات نیز از حامیان دولت حمایت شده و لیست واحد برای 11 نفر از کاندیداها به‌عنوان ائتلاف رایحه خوش خدمت داده شود و اصلی‌ترین جریان مردمی، رایحه خوش خدمت است که باید به افکار عمومی اطلاع‌رسانی شود.
عضو شورای راهبردی رایحه خوش خدمت همچنین افزود: این جریان به‌صورت خودجوش و بدون کوچکترین حمایت مالی از طرف دولت، انجام وظیفه می‌نمایند.
چمنی با اشاره به پارامترهای درنظر گرفته شده به اعضای لیست گفت: اکثر کاندیداهای مورد حمایت رایحه خوش خدمت مشترکات و خصوصیات نزدیک در این جریان نسبت به هم دارند و تلاش بر این است کسانی که دارای شجاعت، صداقت، توانمندی، تخصص، تعهد، قانونمندی، اصولگرایی عملکرد گذشته و تقوا و اعتقاد به مبانی نظام داشته در این لیست مورد حمایت قرار گیرد.
وی اضافه نمود: پروسه دوماهه برای رسیدن به لیست 11 نفره رایحه خوش خدمت در این مدت طی شده و بررسی لازم در این خصوص اعمال شده است.
در ادامه این جلسه مهندس تراب محمدی دبیر شورای راهبردی استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش شورای شهر در جامعه گفت: مقوله شورا در قرآن کریم نیز مورد اشاره قرار گرفته و با صراحت آمده است در کارهایی که نیاز به همفکری هست به‌صورت شورایی و خردجمعی تصمیم‌گیری شود.
وی در ارتباط با ناموفق بودن دوره دوم شورای شهر تبریز افزود: عدم همسو بودن، همگرایی، هم‌فکری باعث شد شورای شهر کارنامه درخشانی نداشته باشد لذا ستاد رایحه خوش خدمت با شناخت از افرادی که دارد سعی کرد کاندیداهای را در لیست خود قرار دهد که همفکر، همسو، تعهد و تخصص لازم را برای اداره امور شهر دارند و اصلی‌ترین معیار انتخاب داشتن تقوا و اصولگرا بودن این افراد بود.
محمدی تاکید نمود: چون ما به خرد جمعی اعتقاد داریم نهایتاً حاصل نتیجه کار این ستاد منجر به معرفی 11 نفر لیست توسط این ستاد گردید دبیر شورای راهبردی اضافه نمود: پیش‌بینی می‌شود مشارکت در سطح کشور بالای 60 درصد باشد.
در این نشست خبری مهندس امیریان معین ستاد رایحه خوش خدمت جریان مردمی حامیان دولت اسلامی در استان آذربایجان شرقی نیز گفت: مهمترین نقش این جریان مردمی اهداف برنامه‌های سال 57، آرمان‌های امام راحل و مقام رهبری می‌باشد.
وی ادامه داد: اهداف کوتاه‌مدت رایحه خوش خدمت در حال حاضر خبرگان و شوراهای شهر بوده و اهداف بلندمدت وارد کردن افراد با تفکر مدیریت اصولگرا به چرخه مدیریت می‌باشد.
حسین نقدی عضو دیگر شورای راهبردی رایحه خوش خدمت در استان آذربایجان شرقی نیز به پاره‌ای از بحث‌های مورد مطرح با اعضای ائتلاف پرداخت و گفت: مهمترین موضوع قابل بحث با لیست ائتلاف رایحه خوش خدمت، حل مشکل حاشیه‌نشینی، ارائه خدمات به‌صورت عادلانه در نقاط مختلف شهر، جذب سرمایه‌گذاری توجه ویژه به عمران و آبادی تبریز، ترمیم بافت فرسوده، مسیرگشایی در حاشیه شهر، احداث پارکینگ طبقاتی، ایجاد بستر ارتباط مناسب و مستمر با مردم، ساماندهی مهران‌رود، احداث پارک‌های محلی، توسعه و تکمیل پارک بزرگ، افزایش سرانه فضای سبز تبریز، ایجاد کتابخانه‌ها و فضای مطالعاتی جدید در شهرک جدید بوده است.
نقدی اضافه نمود: ترمیم ناوگان حمل‌ونقل شهری، استفاده از متدهای کارآمد برای کاهش ترافیک شهری، تسریع در روند پروژه‌ها ازجمله مترو و پروژه‌های کلان، رسیدگی به خواسته‌های مشروع مردم بدون بوروکراسی، حل مشکل معضلات ترافیکی، جلب رضایت مردم، حذف تشریفات زاید اداری از اهم بحث‌هایی بود که بین کاندیداها مطرح گردید.
در پایان این جلسه چمنی عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی از عملکرد شورای شهر گفت: متاسفانه هیچ فرد یا ارگانی به تفکیک عملکرد اعضای شوراهای شهر نپرداخت و عملکرد آنها را مورد نقد و بررسی و کالبدشکافی قرار نداد و همین ضعف‌ها باعث شدند که بسیاری از مشکلات شهر به‌صورت لاینحل در شهرداری مسکوت بماند.
عضو برجسته شورای شهر تبریز که به اعتقاد مردم تبریز و طبق نظرسنجی برخی مطبوعات از کارنامه درخشانی در شورای شهر برخوردار است در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص شائبه انصراف خود از کاندیداتوری شورای شهر گفت: بنده بعد از کسب اطلاع و دریافت جواب مثبت از صلاحیت خود استعفا داده‌ام و هیچ مانعی برای حضور بنده در دوره سوم شورای شهر وجود نداشته است اما احساس کردم اگر هدف صرفاً خدمت باشد می‌توان با حضور در شورای راهبردی رایحه خوش خدمت جریان مردمی حامیان دولت اسلامی و با انتخاب 11 نفر افراد متخصص و متعهد بهتر از این نیز در خدمت مردم و جامعه بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات