تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۴۷۴۱۴
وزیر خارجه پاکستان:

هیچ دوستی میان پاکستان و آمریکا وجود ندارد!


اسلام آباد ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی: «خورشید محمود قصوری» وزیر خارجه پاکستان از انعقاد قرارداد همکاری هسته ای میان هند و آمریکا انتقاد کرد.
قصوری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران گفت : در نتیجه این همکاری اتمی همه قراردادهای بین المللی برای عدم گسترش سلاحهای هسته ای غیرموثر خواهند شد.
وزیر خارجه پاکستان سلاح اتمی را نشانه قدرت دانست و افزود : دادن فناوری هسته ای به هند , باعث تشویق دیگر کشورهااز جمله پاکستان برای توانمند کردن خود خواهد شد.
قصوری تاکید کرد که بعد از انعقاد قرارداد همکاری هسته ای هند و آمریکا در سفر « جرج بوش » به دهلی , دیگر کشورها نیز برای تقویت هسته ای خود تلاش خواهند کرد.
وزیر خارجه پاکستان این قراردادها را مخالف عدم گسترش سلاحهای هسته ای و ان پی تی دانست و افزود : تنها کره شمالی به فکر خروج از عدم گسترش سلاح های هسته ای نیست , بلکه برزیل , آرژانتین و پاکستان نیز به این موضوع فکر خواهند کرد.
قصوری باانتقاد ازبرخورد دوگانه آمریکا بین هند و پاکستان گفت : واشنگتن نباید با دهلی و اسلام آباد رفتار جداگانه داشته باشد.
وزیر خارجه پاکستان افزود : اسلام آباد خواستار رفتار مساوی است و بر این موضوع تاکید دارد.
به گفته وی , بعد از سفر جرج بوش به هند و انعقاد قرارداد هسته ای با این کشور دیگر تصور دوستی وجود ندارد , بلکه مردم معتقدند که کشور چین دوستی بیشتری با پاکستان دارد.
وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد : اگر قرارداد هسته ای آمریکا با هند عملی شود , پاکستان نیز اقداماتی خواهد کرد.
وی درباره اقدامات پاکستان در برابر این قرارداد توضیحات بیشتری نداد.
جرج بوش هفته گذشته در سفر خود به هند چند قرارداد همکاری هسته ای با مقامهای دهلی امضا کردند.
انعقاد این قرارداد هنگام حضور 24 ساعت جرج بوش دراسلام آباد مورد انتقاد مقامهای پاکستانی قرار گرفت و در مذاکرات خود خواهان مشابه این قرارداد شدند.
رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام کردند که هند در مقابل پاکستان از جایگاه خاصی برخوردار است .
این موضع مقامهای آمریکایی باعث واکنش ژنرال مشرف رئیس جمهوری و دیگر مقامهای پاکستانی شده است .

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات