تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۴۸۰۸۲
در راستای حفظ وحدت ملی و دستاوردهای هسته‌ای کشور

حماسۀ حضوری دیگر امسال در یوم‌الله 22 بهمن شکل می‌گیرد


مجید زندی
انقلاب اسلامی یقیناً یکی از ثمرات زنده نگه داشتن حماسه عاشورا در دل ملت ایران در طول قرن و اعصار پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده است و اگر دقت کنیم و به یاد آوریم امام خمینی (ره) چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن درباره زنده نگه داشتن محرم و صفر بسیار سفارش می‌کردند زیرا می‌دانستند حفظ این سنت، ضمن حفظ هویت اسلامی – شیعی ملت ایران، انقلاب اسلامی را نیز در برابر فشارهای سیاسی و نظامی دشمنان بیمه خواهد کرد.
ملت ایران هم با هوشیاری و درک دقیق شرایط خود در سطح ملی و منطقه‌ای با تأسی به امام حسین (ع) هیچگاه در برابر زورمداران سر تعظیم فرود نیاوردند و تبلیغات دروغین دشمنان چه برای فریب و چه برای تضعیف روحیه، هیچ خللی در اراده آنها برای ادامه راه درستی که انتخاب کرده‌اند، وارد نیاورده است.
این ویژگی معنوی در کنار رهبری امام خمینی (ره) با وحدت کلمه، البته رمز پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن دفاع مقدس و حوادث سهمگین دیگر تا امروز بوده است که خوشبختانه خیزش علمی و به بار نشستن درخت تناور کسب فن‌آوریهای نوین از جمله علوم هسته‌ای روی دیگر این حرکت آگاهانه ملت مسلمان و انقلابی ایران برای تلاش در مسیر پیشرفت معنوی، فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی است که هر روز چهره جذاب‌تری از اسلام محمدی و تشیع علوی را به جهان اسلام و سراسر عالم معرفی می‌کند.
در چنین وضعیتی است که ملت مسلمان ایران می‌داند چه «د*ر» گرانبهایی در اختیار دارد، وقتی بوی بهمن و خصوصاً روزهای دهه دوم آن به مشام می‌رسد ناخودآگاه همه یادها و اندیشه‌ها به دهه فجر انقلاب اسلامی در 12 تا 22 بهمن 1357 باز می‌گردد که مردم ایران با حضور در صحنه‌های مختلف با بذل جان و مال خود برای اعتلای کلمه حق در سرزمین ایران عزیز تلاش کردند و به حول و قوه الهی هم به آنچه که می‌خواستند رسیدند.
اما امروز در آستانه بیست و هشتمین بهار انقلاب اسلامی پس از یک دهه استحکام انقلاب و حفظ وحدت ملی و جغرافیایی سیاسی و یک دهه سازندگی فکری و اقتصادی در دهه سوم انقلاب خود، جشن‌های مختلف علمی را برای جهانیان به نمایش می‌گذارند اگر خللی در وحدت کلمه همه نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی به هر رنگ و بویی مشاهده شود، همه دستاوردها را به باد فنا خواهد داد.
این حقیقت آنقدر برای قطبه ملت اهمیت دارد که خطا در زمینه اخلال در وحدت ملی را از هیچ فرد و گروهی نمی‌پذیرد و آن را پایمال کردن خون هزاران شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی و چند صد هزار شهید دفاع مقدس و مجروحان و مجاهدت جانبازان و آزادگان و سیلی خوردگان و خانواده‌های معزز شهدا می‌دانند.
آری اگر در هر سال یک روز بخواهد روز نمایش اقتدار وحدت ملی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی نام گیرد، نامی بهتر از روز 22 بهمن نخواهد داشت و دقیقاً به همین دلیل است که ملت ایران جشن وحدت ملی خود را همه ساله با جشن پیروزی انقلاب اسلامی گره می‌زند و با حضور میلیونی خود در راهپیمایی جشن پیروزی و وحدت ملی، آن را به حماسه دشمن شکن سالانه تبدیل می‌سازند.
این راهپیمایی خود نیز به عنوان یادگار شیرین همه 27 سال گذشته عنوان. بهار انقلاب اسلامی را دارد و از اولین بهار انقلاب اسلامی در بهمن 1358 تا امسال از آن به عنوان یوم‌الله و روز خدایی، مقدس می‌داند و گرامی می‌دارد زیرا یقین و باور دارد قدرشناسی از نعمت خدادادی پیروزی و پیمودن راه امام فقید و شهدا عزیز، حمایت از رهبری و حراست از همه دستاوردها، اضافه کردن بر نعمت‌های گذشته است که از آن به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود.
امسال نیز ملت ایران روز 22 بهمن با خلق حماسه‌ای دیگر، فجر دیگری از انقلاب اسلامی ایران را در خیابانهای اقصی نقاط کشور آغاز می کند و آن را جشن می‌گیرد.
با چنین نگاهی وقتی از تک تک ملت ایران از دهه فجر انقلاب سوال می‌شود مشکلات معیشتی و سایر مشکلاتی که ممکن است برای آنها وجود داشته باشد را فراموش می‌کنند زیرا اصل انقلاب اسلامی آنها را به ملتی یکپارچه به نام ایرانی مسلمان، شیعه، سنی، اقلیت‌های مذهبی تبدیل می‌کند که جزء اعتلای کشور به چیز دیگری نمی‌اندیشند.
این وحدت همچنین هیچ طبقه و قشری را استثنا نمی‌کند، از روحانی و استاد دانشگاه و پزشک و مهندس گرفته تا کارمند و کارگر و ورزشکار و شهری و روستایی و پیر و جوان و دانشجو و دانش‌آموز با تعصب و غیرت اسلامی و همت خود در حفاظت از دستاوردهای ارزشمند به صحنه می‌آیند و دقیقاً به همین دلیل است که راهپیمایی روز 22 بهمن، حماسه حضور همه مردم ایران می‌شود و دشمنان ملت از چنان حضوری مات و مبهوت می‌شوند که این چگونه ملتی است که هنوز آنها را نشناخته‌اند.
درباره علت حضور حماسی ملت ایران در جشن‌های باشکوه یوم‌الله 22 بهمن در بیست و هشتمین حماسه حضور در 22 بهمن سال جاری دکتر مهرداد وحدتی استاد مکانیک دانشگاه خواجه نصیر طوسی به گزارشگر ما می‌گوید: اگر چه بعضاً هیاهوی بسیار جریانهای سیاسی و طعم شیرین بسیاری از دستاوردها و پیروزیهای مختلف ملت و دانشمندان ایرانی را پنهان می‌کند اما ملت به همراه دانشمندان خود به راه و هدف الهی و انقلابی خویش ادامه می‌دهند و کسب دستاوردهای گسترده علمی حاکی از آن است که مردم انقلابی ایران خصوصاً جوانان مومن و هدفدارش راه خود را از جریانهای سیاسی جدا می‌دانند و به سوی اهداف بلند انقلاب اسلامی به خیزش خود ادامه خواهند داد و دهه فجر کماکان برای آنها یادگار شیرین حماسه پیروزی خون بر شمشیر است.
وی می‌گوید: مردم از دست جریانهای سیاسی ناراحت هستند اما انقلاب اسلامی و دستاوردهای خون شهدا را از خود می‌دانند و به همین دلیل است که در طول ربع قرن گذشته هیچگاه به هیاهوهای سیاسی توجهی نکردند و راه خود را بر اساس راه امام و شهدا و راه انقلاب اسلامی قرار داده‌اند و در همه حماسه‌های حضور جانانه شرکت کرده‌اند.
وی ادامه می‌دهد: این حضورهای حماسی تاکنون که باعث حیرت جهانیان شده و از آن به عنوان همه‌پرسی یاد می‌شود که این بار هم با توجه به وجود جنگ روانی دشمنان خصوصاً در مورد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و سایر دستاوردهای علمی و صنعتی کشورمان، صدایی رسا به جهانیان خصوصاً سردمداران استکبار خواهد بود که ملت ایران دستاوردهای انقلاب اسلامی خود را از جان بیشتر دوست دارند و وفاداری خود را با حضور میلیونی بار دیگر نشان خواهند داد.
دکتر وحدتی می‌افزاید: مردم ما نام انقلاب اسلامی را با نام امام خمینی (ره) عجین شده می‌دانند، و چون آن رهبر فقید همیشه سخن از «وحدت کلمه» داشتند، مردم نیز آن حقی را که امام بزرگوار بر گردن آنها دارد به بهترین شکلی پاسخ خواهند گفت و آن را قدر خواهند دانست.
استاد رشته مکانیک دانشگاه خواجه نصیر تهران ادامه می‌دهد: این هجوم سیاسی دشمنان به جمهوری اسلامی اتفاقاً به خاطر یکی از اصلی‌ترین شعارهای ملت مسلمان ایران در انقلاب اسلامی با نام شعار و عمل «نه شرقی‌– نه غربی جمهوری اسلامی» است که نشان می‌دهد در دنیای کفر و ظلم و ستم، مستقل و آزاد بودن در برابر یوغ ابرقدرت‌ها چه زحمات و البته چه شیرینهایی همچون کسب دستاوردهای وسیع علمی دارد.
وی می‌گوید: اتفاقاً مردم اکنون به خوبی جهان را هم می‌شناسند وقتی که وضعیت سران حکومت‌های وابسته را مشاهده می‌کنند که علیرغم خفت و خواری فراوان در برابر قدرت‌ها، چگونه از آنها به عنوان ابزاری سست و ضعیف به نفع منافع خود استفاده می‌کنند و هر وقت آنها را نخواهند و تاریخ مصرفشان گذشته باشد با سربه نیست و یا عزل بر کنار می‌کنند. اینها همه نشانه بیداری ملت‌هاست که ارزش پیروزی ملت ایران را دو چندان می‌سازد.
دکتر داود طالبی عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران هم در گفت‌وگو با گزارشگر ما با استفاده از تعبیری از حضرت امام خمینی (ره) درباره ملت ایران تحت عنوان اینکه «ملت ایران آقا هستند» می‌افزاید: از نشانه‌های آقایی، مردانگی، صداقت، امانتداری، انصاف و بسیاری از مفاهیم ارزشمند دیگر است که این مردم دارند و آن بزرگوار به بهترین وجهی این ملت را شناخته بودند.
وی ادامه می‌دهد: ملت ایران ملت قدردانی است و انقلاب اسلامی را امانتی از شهدا و امام شهدا برای خود می‌دانند که به ودیعه نزد آنها گذاشته شده و آن را همانند میراث پیامبر مکرم اسلام (ص) و حماسه عاشورا زنده و پویا نگه می‌دارد و همانگونه که در توسعه و نشر اسلام، آن هم اسلام ناب محمدی به اقصی نقاط عالم تلاش کرد این کار را هم خواهند کرد و چه بسا امانتی را که می‌گیرند بهتر از گذشته آن را بارور می‌سازند.
وی می‌گوید: مردم ما در چنین حالتی است که به یاد می‌آورند اصل و اساس انقلاب اسلامی بر اساس پاکی و صداقت و بذل خون‌های پاک شکل گرفته، انگیزه و مقصدشان همچنان الهی باقی مانده است. چون وقتی انگیزه و مقصد الهی بماند در واقع چیزی به نام مقاومت پدیدار می‌شود. چون ممکن است انگیزه فردی الهی نباشد حتی اگر مقصد هم الهی باشد ناکام می‌ماند، کسی ممکن است انگیزه او الهی باشد اما مقصد الهی نباشد باز هم ناکام می‌ماند و وجه سوم آن این است که هم مقصد و هم انگیزه غیر الهی باشد، این هم با شکست مواجه می‌شود. اما تنها وجهی که وجهه چهارم هست همین است که ملت ایران دارند و آن الهی بودن انگیزه و مقصدشان است که آنها را پایدار و مقاوم ساخته است.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه می‌دهد: من مردم ایران را اینگونه می‌بینیم که به حضرت اباعبدالله الحسین اقتدا کردند که همچنان به انقلاب اسلامی وفادار باقی ماندند و حتی نمی‌توان به چنین ملتی توصیه کرد. تنها می‌توان یادآوری کرد که در جلسه جشن باشکوه یوم‌الله 22 بهمن همدیگر را ببینیم.
دکتر طالبی می‌گوید: نکته دیگر این است که ما باید حقایق بسیاری را در مورد چیزی با توجه به ضد آن درک کنیم. اکنون ضد جمهوری اسلامی دشمنی به نام آمریکاست و در این شرایط نه تنها دشمنی آمریکا و اسرائیل با ملت ایران نسبت به اوایل انقلاب کم نشده که اضافه هم شده است و همین مسأله حاکی از حقانیت اهداف الهی ملت ایران است و مردم ما به خوبی این مسایل را تجزیه و تحلیل می‌کنند.
وی می‌گوید: خوشبختانه به مدد انفاس قدسیه امام راحل و انقلاب اسلامی نه تنها ملت ایران هوشیار شدند بلکه ملت‌های منطقه و حتی اقصی نقاط عالم از آمریکای لاتین تا آفریقا و جنوب شرق آسیا و ... آمریکا را به خوبی شناختند و با ملت ایران هماهنگ هستند و اگر توصیه‌ای هم هست به خودم می‌کنم تا بدانم وقتی ملت‌های دیگر از ما الهام گرفته‌اند و به ما اقتدا کردند مگر می‌شود ما خود قدر و ارزش خود را ندانیم که چه چیزهای با ارزشی در اختیار داریم که سایر ملت‌ها افسوس آن را می‌خورند اما خودمان از آن مراقبت نکنیم.
این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: اکنون در جهان مسئولیت ملت ایران علاوه بر ملی، جهانی هم هست و اکنون مردم جهان منتظر روز 22 بهمن هستند. ما به عنوان فردی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت می‌کنیم اما اکنون رسالت جهانی اسلام و مبارزه جهانی با امپریالیسم اکنون با نام ایران و ایرانی گره خورده است.
دکتر طالبی می‌افزاید: جشن انقلاب را بسیاری از کشورها دارند اما جشن آنها جشن ملی است اما، جشن انقلاب اسلامی ملت ایران اکنون در اقصی نقاط عالم جاذبه دارد و انقلاب ایران برای همه ملت‌های آزاده جهان انتظار ایجاد کرده است زیرا روزی است که مظلومان عالم متولد شده‌اند و در مقابل زورگویان عالم به زبان مشترکی رسیدند.
به هر حال به تعبیر رهبر معظم انقلاب «22 بهمن برای ملت ایران یک نوروز واقعی است و برای ما همچون عید غدیر است، عید فطر است و همچون عید فطر است».
اکنون هم 22 بهمن روز پیروزی بر استکبار جهانی هم هست زیرا چون در 22 بهمن ملت ایران فقط در برابر شاه پیروز نشد، این پیروزی خاری در چشم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار هم بوده که هنوز هم تداوم دارد و امروز آمریکا نمی‌خواهد ملت ایران آن جشن را دوباره تکرار کند به همین دلیل در آستانه این عید ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ملت ایران، جنگ روانی شدیدی را بر ضد ملت مسلمان آغاز کرده است که رسالت حقیقی ملت ایران را نشانه گرفته است.
این رسالت همچنانکه امام خمینی (ره) می‌فرمود، با شعار نه شرقی و نه غربی برای آزادی ملت‌ها از یوغ ابرقدرت‌هاست.
اکنون ملت ایران سکاندار آن حرکت جهانی ملت‌های جهان سوم در مقابل ایدئولوژی باطل آمریکا شده است و برای اثبات حقانیت خود یکشنبه هفته آینده در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت خواهد کرد زیرا حفظ پیروزی بسیار مهمتر از کسب پیروزی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات