آیتالله حسن صانعی در واکنش به اهانتهای اخیر یک سایت اینترنتی به حجتالاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در نامههای خطاب به وی عنوان کرد: «این برخوردها با شخصیتهایی چون جنابعالی برای اولین بار و آخرین بار نیست و هزینههایی است که برای جدیت در راه امام و تثبیت و ترویج اندیشههای آن بزرگوار باید پرداخت کنیم.» به گزارش ایسنا در این نامه آمده است: بسمهتعالی جناب حجتالاسلام و المسلمین آقای حاج سیدحسن آقا خمینی دامت افاضاته یادگار گرامی و نوه عزیز حضرت امام(س) پس از سلام اکنون که جنابعالی و کیان امام و روحانیت به جرم بیان اندیشههای تابناک امام در خصوص ضرورت عدم دخالت نیروهای مسلح و نظامی در مسائل سیاسی و انتخابات از ناحیه معدودی از افراد و جریانهای منحرف و مشکوک مورد اهانت و توهین قرار گرفتهاید نکاتی را متذکر میشوم. 1- اینجانب در یکی از روزهای پیش از انقلاب به مناسبتی خدمت امام عرض کردم: زیر بار هیچ کس جز شخصی حضرتعالی نمیروم؛ امام فرمودند شما زیر بار من هم نرو. 2- امام فرمودند: در ایامی به من نسبت شرک و کفر دادند من دقایقی با خود فکر کردم که آیا من مشرک و کافر بالله هستم؟ دیدم من مشرک و کافر بالله نیستم لذا هر چه توانستند از مذمت و بدگوئی کوتاهی نکردند و بحمدالله در نفسانیت من کوچکترین اثر سوئی نگذاشت. 3- روزهای اول مبارزه معمولا صبح زود به منزل امام میرفتم در یکی از روزها تصادفا اعلامیهای که به درب منزل امام الصاق شده بود توجه مرا جلب کرد، دقایقی به متن اعلامیه توجه و بسیار متاثر و ناراحت شدم از این که آنچه در شان خودشان بود نوشته بودند اعلامیه را برداشته و سراسیمه به خدمت امام رسیدم اما از وضع غیرعادی من سوال فرمودند من اعلامیه را به دست ایشان دادم اما پس از مطالعه آن با روحیهای آرام نکات سه گانهای به این شرح فرمودند: اول: من صبح زود که برای قدم زدن از خانه بیرون رفتم اطلاعیه را دیدم و اعتنایی نکردم. دوم: تا به حال دیدهاید که به افراد مرده و بیاثر ناسزا بگویند؟ حتما ندیدهای علتش آن است که سالهاست از دنیا رفته و منشا اثری نیست لکن کسانی که منشا اثر باشند چه زنده یا مرده مورد توهین و اهانت قرار میگیرند چرا به نبیاکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ناسزا میگویند چون اندیشههای آنان زنده و منشا آثار واقعی است. سوم: تا باب توهین برای این مبارزه الهی باز نشود مبارزه پیشرفت نخواهد کرد و ما به اهداف خود نمیرسیم؛ این قبیل اعلامیه نباید ما را متاثر کند بلکه باید موجب خشنودی ما شود. لذا امام بزرگوار به دنبال بدگوئی و سخنان سخیف و توهینآمیز حاکمان ظلم و ایادی آنان با اتکال به خدا و روشنگری و صدور بیانیه و استدلال و منطق و پشتیبانی ملت شریف توانست بنیاد سلطنت را متزلزل و نابود و پرونده سیاه آن را برای همیشه مدفون سازد. در یک زمان دیگری نیز فرمودند: چون دشمنان جرات توهین به من را ندارند به احمد و نزدیکان من اهانت میکنند احمد ناسزاها را تحمل کند و خدا را شاکر باشد. چند مرتبه ابتدا به ساکن از وضع آتیه من و مرحوم والد رضوانالله علیه که همگان میدانند چه ایثارها و فداکاریها و لیاقتهایی را از خود نشان داده است مطالبی را عنوان کردند که نشانگر چنین روزهایی بود. در حال حاضر نیز کسانی که این زمزمهها را در بعضی از سایتها ساز کردهاند در پوشش انقلاب بر بیت امام(ره) و فرزندان ایشان حمله میکنند که تماما از ضدیت با اسلام ناب و انقلاب اسلامی نشات میگیرد و این برخوردها با شخصیتهایی چون جنابعالی برای اولین بار و آخرین بار نیست و هزینههایی است که برای جدیت در راه امام(ره) و تثبیت و ترویج اندیشههای آن بزرگوار باید پرداخت کنید و این مطلبی است که حضرت امام(ره) مرتبا به اینجانب و عم بزرگوار شهیدتان و مرحوم والد نیز میفرمودند و توصیه میکردند و از قبل آمادهباش میدادند. توصیه اینجانب به جنابعالی به عنوان دوست دیرین مرحوم والد این است که همیشه این آیه را تکرار کنید تا مفهوم متعالی آن در روح شما ملکه شود «الا بذکرالله تطمئن القلوب». بگو عاشقم و قهر و بر لطفش به جد بوالعجب من عاشق این هر دو ضد عاشقم بر قهر و بر لذات او مات اویم مات اویم مات او