تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۴۹۲۹۹
شیرزاد:

آمریکا در پی تغییر نظام ایران مطابق الگوی لیبی است


گروه سیاسی: روزی که مردم در زمینه مسایل هسته‌ای و نظایر آن وارد شوند و اعمال‌ نظر کنند همه‌چیز حتی تهدیدهای خارجی در اراده مردم ذوب خواهد شد.
احمد شیرزاد در نشست واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران پس از بیان این سخن گفت: وضعیت مسایل هسته‌ای ایران، مسأله‌ای جدید و غریبی برای جامعه ایران است؛ حالی‌ که جامعه‌ای مانند جامعه اروپا چیزی حدود پنج دهه تحت خطر و فشار مسایل هسته‌ای زندگی کرده است و فعالیت‌هایی در مخالفت فعالیت‌های هسته‌ای نیز در این کشورها صورت می‌گیرد اما جامعه ایران به‌صورت ناگهانی با این مسأله مواجه شده است چرا که تصمیم‌گیری‌ها در ایران هرگز به‌صورت باز صورت نگرفته است و جامعه ایران از ابعاد و زیر و بم این روند، اطلاعی ندارد و تصمیم‌گیری‌ها در فضایی بسته انجام شده است. عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه جریان‌های روشنفکری و دانشجویی به این مسأله، ادامه داد: امروزه مسأله هسته‌ای و تسلیحات آن دیگر مسأله ژاپن، اروپا و ... نیست بلکه مسأله تمام بشریت است. نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: ما نیروی انسانی ماهری که قدرت تحقیقات جدی در زمینه هسته‌ای داشته باشد تربیت نکرده‌ایم. وی در پاسخ سؤالی درخصوص موضع اصلاح‌طلبان در زمینه روند مسائل هسته‌ای ایران گفت: اصلاح‌طلبان در بحث سیاسی به این اجماع‌نظر رسیده‌اند که باید به روش‌های سیاسی و اعتمادساز دولت گذشته بازگشت اما در زمینه بحث‌های تکنیکی و برخی دیدگاه‌های مبنایی تاکنون اجماع‌نظر ندارند و این مسأله احتمالاً باید توسط نسل جدید و براساس مؤلفه‌های جدید حل شود. احزاب ما هنوز موضع روشنی در مورد برخی مسائل ندارند. از سوی دیگر جامعه ایران هم نسبت به این مساله کاملاً خالی‌الذهن هستند. وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله به ایران در فضای کنونی، اظهار داشت: بحث حمله به ایران از برخی محافل شنیده می‌شود اما اشغال ایران به معنای عراقیزه شدن، بسیار بعید به ‌نظر می‌رسد و اصلاً غرب و آمریکا هم در نهایت به‌ دنبال تغییر رژیم ایران نیستند بلکه آن ‌طور که می‌گویند درصدد اصلاح نظام ایران مانند الگوی لیبی هستند. من معتقدم آن‌ها به‌ دنبال حمله و هجمه به ایران نیستند چون این‌ کار آن‌‌ها توده مردم را بیش از پیش، پشت ‌سر حکومت ایران قرار می‌دهد و این مورد پسند آن‌ها نیست و برای آن‌ها کم‌هزینه‌ترین کار به‌ دست گرفتن فضای رسانه‌ای و اجماع تبلیغاتی است همان‌ طور که در طول چند ماهی که دولت جدید روی کار آمده، این روش را دنبال کرده‌اند. وی افزود: جبهه اصلاحات و حتی جبهه‌ای که شامل کسانی مثل آقای هاشمی‌رفسنجانی و روحانی می‌شود با تداوم روند دعوای ایران با دنیا مخالف هستند، اما این جریان منتقد که ما را هم در بر می‌گیرد هیچ رسانه و روزنامه‌ای برای انعکاس موضع انتقادی به مردم در اختیار ندارند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات