بنابراین گزارش نمازگزاران جمعه سراسر کشور دیروز و پس از پایان نماز در اعتراض به اهانت برخی رسانه های غربی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد(ص) راهپیمایی کردند.
نمازگزاران پایتخت نیز با حضور گسترده در خیابانهای اطراف دانشگاه تهران مراتب انزجار خود از اقدام نشریات اروپایی بویژه روزنامه دانمارکی را اعلام و پرچم دانمارک را به آتش کشیدند.
در این حرکت خودجوش مردمی، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی همچون «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن»، «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل»، «کالاهای دانمارکی تحریم باید گردد»، «هیهات من الذله» و... ضمن حمایت از اقدامات دولت در مسئله هسته ای ایران با صدور قطعنامه ای اقدام نشریات اروپایی از جمله کشورهای دانمارک، سوئد و نروژ را محکوم کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:استکبار باید بداند که دوران جنگ مذهب علیه مذهب و دوران اهانت و تعرض به مسلمانان قرنهاست مدفون گردیده و اهانت شرم بار سلمان رشدی مرتد در سالیان قبل و واکنش مسلمانان باید درس عبرتی برای استکبار شده باشد. جهان بداند که ملت ایران اسلامی با اقتدا به رهبر فرزانه خود هرگونه توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) و مسلمانان را محکوم و برای مقابله با توطئه گران تا نثار خون و جان خود ایستاده است.
تظاهرات گسترده مردم خشمگین ایران در محکومیت اهانت به ساحت پیامبراسلام(ص)
نمازگزاران تهران و شهرستانها قبل و یا بعد از اقامه نماز جمعه این هفته با انجام راهپیمایی های گسترده، خشم و انزجار خود را نسبت به مقاله و کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام (ص) اعلام کردند.
اقدام موهن و ننگین روزنامه دانمارکی در اسائه ادب به ساحت پیامبراسلام(ص) و تکرار آن ازسوی مطبوعات برخی دیگر از کشورهای اروپایی که حاکی از توطئه ای سازماندهی شده است ملت مسلمان ایران را به اعتراض واداشت.
نمازهای جمعه این هفته در سراسر کشور شاهد راهپیمایی های گسترده نمازگزاران ایرانی بود.
در تهران هزاران نفر از نمازگزاران تهرانی به همراه صدها نفر از مردم تهران که در خیابان های اطراف دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، با حرکت به سوی میدان انقلاب، این اهانت را محکوم کردند.
این جمعیت پرشور با سردادن شعارهایی همچون «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر انگلیس» «کالاهای دانمارکی تحریم باید گردد» «برای حفظ اسلام تا پای جان ایستاده ایم»، «هیهات من الذله» و «یا ایهاالمسلمون اتحدوا» پرچم دانمارک را در اعتراض به اقدام این کشور درمیدان انقلاب تهران به آتش کشیدند. جمعیت حاضر در این راهپیمایی همچنین در حمایت از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای با سردادن شعارهایی همچون «انرژی هسته ای حق مسلم ماست»، «مرگ بر آمریکا» بر دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کردند.
در پایان راهپیمایی قطعنامه ای در محکومیت این اقدام برخی نشریات غربی از جمله دانمارک، سوئد و نروژ قرائت شد.
مردم قم نیز در تظاهرات ضد استکباری، توطئه اهانت به پیامبر اسلام(ص) وعوامل هرگونه تلاش علیه ارزش ها و مبانی اسلامی در هر گوشه از جهان را محکوم کردند.
دربخشی از بیانیه تظاهرات پایانی مردم قم آمده است: دول غربی عذرخواهی رسمی نمایند و عوامل توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) محاکمه شوند، ملت عاشورایی ایران دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم خود می داند، ما استفاده ابزاری از آزادی و حقوق بشر و دموکراسی را محکوم میکنیم.