یک روزنامه آمریکایی دولت «بوش» را دولتی «بی مسئولیت» خواند که همواره اشتباهاتش را به گردن دیگران می اندازد.
«نیویورک تایمز» سه شنبه نوشت: «دیک چنی» معاون رئیس جمهور آمریکا که اخیراً یکی از دوستان خود را در یک صحنه شکار هدف قرار داد، شخصی است که بیش از همه مردم آمریکا را برای آغاز جنگ عراق گمراه کرده است. او پس از آنکه هیچ تسلیحات کشتار جمعی یا ارتباطی میان عراق و القاعده کشف نشد، سازمان های اطلاعاتی را که پیش از آن به آنها تکیه کرده بود، مقصر دانست و «دونالد رامسفلد»، وزیر دفاع نیز با وجود ارتکاب اشتباهات مکرر در رهبری جنگ در عراق، هرگز حاضر نشد به این اشتباهات خود اعتراف کند.
او همچنین به هشدارهای کارشناسان وزارت خارجه در مورد لزوم برخورداری از طرح های پس از اشغال نیز بی توجهی کرد و حالا این جنگ به یک پیروزی حیرت انگیز برای ایران تبدیل شده است. این روزنامه در ادامه «مایکل شرتوف» وزیر امنیت ملی و «مایکل لویت» وزیر خدمات بهداشتی و انسانی را نیز افرادی بی مسئولیت خوانده که هر یک به نوبه خود در واکنش به توفان «کاترینا» و طرح داروهای تجویز شده، علت ناکامی های خود را به دیگران نسبت داده اند.وی افزود: «ویژگی های مقامات دولت نمایانگر ویژگی های رئیس آن است. جرج بوش که توانایی اعتراف به اشتباهات خود را ندارد یا مسئولیت ناکامی های خود را برعهده نمی گیرد، سرمنشأ تمامی این مشکلات است.