تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۵۰۸۵۶

صهیونیستها همه عراق را می‌خواهند


از زمان فروپاشی حکومت صدام حسین , عراق شاهد تبلیغات رسانه ای تب زده و اتهاماتی است که در مورد عملیات خرید گسترده املاک و مستغلات عراقی از سوی یهودیان و اسرائیلی ها از طریق محافل عرب و بیگانه حکایت می کند. در این چارچوب شرکت « القاطن » که دو هتل ایکال و بغداد را خریداری کرده و مشمول این تبلیغات شده و به تعامل و همکاری اقتصادی با عناصر اسرائیلی متهم است , این مطلب را تکذیب کرد.
مدیر شرکت القاطن در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز یکشنبه 22 ژوئن (اول تیر) برگزار شد از ملی بودن شرکت خود و خدماتی که به سرزمین عراق ارائه می دهد , دفاع کرده و خود را از هرگونه ارتباط با یهودیان یا طرف های اسرائیلی تبرئه کرد. این تبلیغات زمانی منتشر شد که در بازار املاک و مسغلات عراق , نرخ املاک به طور غیرطبیعی افزایش یافت . در این راستا ناظران علل متعددی برای آن برشمردند. از جمله این دلایل می توان به گسترش مهاجرت معکوس از خارج به داخل عراق و خصوصا صاحبان سرمایه و تلاش برای پولشویی از طریق خرید زمین توسط کسانی که پول هایی از بانک به سرقت برده بودند , اشاره کرد. اما عامل عمده گرانی املاک که نادیده انگاشتن آن ممکن نیست , تورمی است که صاحبان املاک در مناطق مشخصی در عراق از سوی شخصیت های یهودی به طور مستقیم یا از طریق دلالان باعث آن شدند و فعالیت خود را در بین مردم عراق آغاز کرده اند.
قصه قدیمی تجدید می شود
آگاهان به داستان تلاش یهودیان برای خرید زمین در عراق تاکید می کنند که این حرکت نتیجه چندساعت بعد از سقوط حکومت صدام حسین نیست هرچند دامنه آن در این مرحله گسترش یافته است . این یهودیان خرید زمین و املاک را از سال 1992 شروع کرده اند . زمانی که حکومت سابق عراق زیر فشار تحریم بین المللی برای نفوذ پیدا کردن به جهان خارج و خصوصا اروپا از طریق عراقی های مقیم در اروپا , این زمین ها را برای عقد قرارداد تجاری به آنها واگذار کرد.
این ارتباطات بر عراقی های ساکن هلند و ایتالیا به علت حضور گسترده آنها در این دو کشور تمرکز یافت . از طریق بعضی از این عراقی ها , اموال یهودیان به عراق سرازیر شد و در عوض زمین هایی به یهودیان تعلق گرفت . مقامات امنیتی عراق در سال 1995 یک زن عراقی را دستگیر کرده بودند که یک ساختمان مدرسه مذهبی در محله کاظمیه بغداد را خریداری کرد.
این مدرسه از سوی وزارت اوقاف به مبلغ 1,3 میلیون دلار برای فروش به مزایده گذاشته شده بود. بعد از تحقیق مشخص شد که یهودیان مبلغ خرید این ساختمان را به او داده اند و او در این بین دلال بوده است .
خاطرنشان می شود مصوبه 848 صادره از شورای فرماندهی انقلاب عراق در سال 1981 براین مسئله تاکید می کرد که همه املاک یهودیان در عراق سرشماری می شود و معادل قیمت آن از طریق مجاری خارجی عراق به آنها بازپرداخت می شوند. یعنی سفارت های عراقی موظفند آن دسته از یهودیانی که ادعا می کنند املاکی در عراق دارند و ملکیت آن در جایی ثبت شده است را مشخص کنند و سپس معادل قیمت املاک آنها را از طریق سفارت ها بپردازند یا اینکه این یهودیان شخصا در عراق حضور پیدا کنند و زمین های خود را به فروش برسانند اما در عمل هیچ یک از یهودیان عراق برای اجرای این مصوبه و اخذ پول املاک خود پیشقدم نشدند.
اما امروز و بعد از سقوط نظام صدام حسین یهودیان به سرعت به عراق آمده اند و با ارائه سند و مدرک , خواهان بازپس گرفتن اراضی خود هستند. البته آنها به دنبال خرید زمین های دیگر در کشوری هستند که اکنون در دست دوست و همپیمان آنهاست و می تواند برای اتمام این مسئولیت آنها را حمایت کند.
این سرمایه گذاران یا ساکنین جدید اراضی عراق , خواهان همه خاک این کشور هستند.
به طوریکه بعضی از مناطق خصوصی برای آنها چنان ارزش دارد که حاضرند هر مقدار پولی در ازای آن پرداخت کنند , خصوصا مناطق دینی مثل منطقه روبروی قبر شیخ عبدالقادر الجیلانی و مناطق اطراف در مرقد امام موسی کاظم .
یهودیان مدعی خریداری مناطق تجاری چون بازار دانیال مهمترین بازار پارچه در بغداد هستند که حجم معادلات تجاری آن مابین نیم میلیون تا یک میلیون دلار در روز تخمین زده می شود.
همچنین بازار شورجه مهمترین بازار عطاری در عراق که بخش عمده ای از آن از نظر تاریخی به یهودیان عراق تعلق دارد.
خاطرنشان می شود که حرکت خرید زمین در حال حاضر از سوی یهودیان بسیار جدی است و خصوصا در مناطق تجاری مهم در بغداد مثل منصور , الحارثیه و الاعظمیه از طریق دلالان کاملا مشهود است . اما املاک و مستغلات دسته سوم که اموال یهودیان را جذب کرده است , ساختمان های بزرگ و هتل ها است و بنا برگزارش منابع مطلع خرید چهار ساختمان و دو هتل مشهور در خیابان ابونواس در بغداد در کنار رود دجله از طرف یهودیان خریداری شده است . یهودیان مبلغ 600 میلیون دینار عراقی یعنی حدود 400 هزار دلار برای یک خانه در محله السلیخ در اطراف بغداد پرداخت کرده اند.
همچنین مبلغ 50 میلیون دینار پول به منزلی در منطقه الکفل یکی از مناطق مقدس در بین یهودیان اختصاص داده اند , در حالی که صاحب منزل پیش از آن فقط 12 میلیون برای آن می خواست .
این مساله تلاش جدید یهودیان در عراق را کاملا منعکس می کند.
عراق برای تاریخ یهودیان از زمان دوره های اول پادشاهی بابل ثروتی غنی و سرشار محسوب می شود. کارشناسان آثار باستانی اعلام کرده اند که یک دیوار سنگی که سه تن وزن داشته است و از دوره پادشاهان بابلی به جای مانده بود در روز دوم فروپاشی نظام صدام حسین سرقت شد. همچنین یک قطعه پوست که در آنها متون تورات و تلمود نوشته شده بود , از دو موزه موصل و نجف سرقت شد. یهودیان اعتقاد دارند که در شهر الکفل واقع در 130 کیلومتری جنوب بغداد چندین اثر یهودی است که به آغاز قرن گذشته بازمی گردد و از مقدس ترین مناطق دینی یهود در عراق محسوب می شود و مرزهای شرق دولت خیالی آنها از نیل تا فرات است .
عامل عمده گرانی املاک و مستغلات در عراق هجوم شخصیتهای یهودی برای خرید اراضی این کشور بطور مستقیم ویا بوسیله دلالان است
یهودیان اعتقاد دارند مرزهای شرقی دولت خیالی آنها که بر قلمرو « نیل تا فرات » استوار است در شهر الکفل در 130 کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است !

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات