بیبیسی هم به کانالهای تلویزیونی فارسی زبان میپیوندد. بنگاه خبرپراکنی بریتانیا - بیبیسی پس از رادیوی فارسی و سایت اینترنتی و اخیرا به افتتاح شبکه تلویزیونی فارسی زبان روی آورده، چنانکه گوردن براون وزیر دارایی انگلیس از تخصیص بودجه سالیانه 15 میلیون پوند برای راهاندازی و اداره این شبکه تلویزیونی گفت و اعلام کرد پخش برنامه به صورت فارسی که انتظار میرود از اوایل 2008 آغاز شود، از لندن انجام خواهد شد. با راهاندازی تلویزیون فارسی بیبیسی، زبان فارسی سومین زبانی خواهد بود که شبکهای تلویزیونی را در بیبیسی به خود اختصاص میدهد. تلویزیون عربی بیبیسی یکسال زودتر از تلویزیون فارسی زبان کار خود را آغاز میکند. سرویس جهانی بیبیسی 66 سال سابقه پخش برنامه رادیویی به زبان فارسی دارد و از 5 سال پیش سایت اینترنتی فارسی را نیز راهاندازی کرده است. مخاطبان برنامههای فارسی بیبیسی علاوه بر ایرانیان، فارسی زبانان افغانستان و آسیای میانه و دیگر نقاط جهان هستند. به گفته نایجل چپمن مدیر سرویس جهانی بیبیسی، برنامههای تلویزیون فارسی زبان بیبیسی شامل اخبار، تحلیل، گفتوگو، مناظره و برنامههای مستند و فرهنگی با کیفیت بالا خواهد بود و در ساعاتی پخش خواهد شد که مردم وقت بیشتری را صرف تماشای تلویزیون میکنند. این شبکه تلویزیونی به صورت ماهوارهای در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت. وزیر دارایی انگلیس در سخنرانی در موسسه پژوهشی چتم هاوس در لندن تصریح کرده بود که تلویزیون فارسی بیبیسی در سیاستهای خبری خود کاملاً مستقل از دولت لندن عمل خواهد کرد این موضوعی است که مدیر سرویس جهانی بیبیسی هم بر آن تاکید داشت.
بیبیسی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خبری بینالمللی در حالی بخت خود را برای راهاندازی یک شبکه تلویزیونی فارسی زبان میآزماید که نمونههایی آمریکایی این رسانهها امتحان ناموفقی پس دادهاند. براساس مطالعاتی که اخیرا توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاتگون) انجام شده،هیچی از پایگاههای رسانهای بیگانه منبع اول اخبار برای ایرانیها محسوب نمیشوند. در این گزارش که به گنگره آمریکا نیز ارسال شده ، سرویس تلویزیون فارسی زبان «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» به در پیش گرفتن رویهای نرم در برابر دولت محمود احمدینژاد رئیسجمهور ایران و عدم ارائه فرصت کافی به منتقدان دولت متهم شدهاند. سه مقام دولتی آمریکا و نویسنده این گزارش را «لادن آرچین» یک متخصص ایرانی نام بردهاند که برای دونالد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا کار میکند. وی در یکی از بخشهای تازه تاسیس پنتاگون با عنوان ستاد ایران مشغول به کار است. در نظرسنجی تلفنی که در ماه مارس 2006 انجام شده، مشخص گردید 5/13 درصد از ایرانیها طی یک هفته به رادیو فردا، 6/5 درصد به بی.بی.سی و 5/4 درصد آنها به رادیو صدای آمریکا گوش کردهاند. آرچین همچنین از «جویس دیویس» مدیر رادیو فردا در پراگ انتقاد و اعلام کرده است وی حتی فارسی نمیداند. این اولین باری نیست که شبکههای رادیویی و تلویزیونی تحت نظارت دولت آمریکا این چنین مورد انتقاد قرار میگیرند. فلسفه تاسیس این رسانهها که به تغییر نگرشهای ضدآمریکایی در منطقه باز میگردد تاکنون با دو مشکل مرجعیت در میان ایرانیان و عدم برآورد انتظارات از سوی تامینکنندگان مالی و حامیان سیاسی آنان مواج بودهاند. حتی برخی مقامات کاخ سفید به محتوای کلی و ضرورت وجودی این رسانهها اعتراض کرده و گفتهاند چگونه میتوان با پخش ترانه و برنامههای سرگرمی نگرشهای ضدآمریکایی را تغییر داد!!