تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۵۲۶۰۵

قدرت اراده ملی و شوک قدرت‌های اتمی


علی قاسمی
یوم‌الله 22 بهمن 1384 تجلی اراده عمومی و تاکید ملت ایران بر بهره‌مندی از مزایی بی‌شمار انرژی هسته‌ای و محکومیت اقدام موهن رسانه‌های غربی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) بود. ایرانیان در مراسم سالروز 27 بهار انقلاب اسلامی با شناخت و درک فضای سیاسی و امنیتی حاکم بر نظام بین‌الملل و تهدیدها و آثار زیانبار و مخرب عامل ورودی و آشوب‌ساز در تعامل بین دنیای اسلام و جهان غرب، در یک حرکت هماهنگ،‌ منسجم، گسترده و ملی و دینی، پیوند ناگسستنی بین آموزه‌های عاشورا با نهضت خمینی(ره) و همبستگی بین ملت و دولت را در نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند. این حرکت و حماسه حضور، جامعه اسلامی به ویژه قدرت‌های اتمی دنیا بالاخص آمریکا،‌ فرانسه، ‌انگلیس و آلمان را شگفت‌زده کرده است. بسیاری از این قدرت‌ها و حتی رسانه‌های آنها هنوز در شوک ناشی از این حرکت عظیم و گسترده در سراسر ایران اسلامی به سر می‌برند. اجتماع عظیم ایران این در سالروز پیروی انقلاب اسلامی سال 1384 حامل پیام بسیار برای مسئولان در داخل و نیز در فراسوی مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران رای قدرت‌های اتمی دارد. بدون تردید نادیده انگاشتن یا بی‌توجهی به این پیام‌ها، موجب آن خواهد شد تا جهان عرب همچنان در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران مسیر اشتباه را بپیماید و قطعا پیمودن این مسیر هزینه‌های بسیاری برای آن و نیز در روابط بین ایران و کشورهای غربی به دنبال خواهد داشت. اما تامل و اندیشه پیرامون پیام های حضور گسترده مردم ایران در یوم‌الله 22 بهمن به درک بیشتر محافل سیاسی،‌ رسانه‌های غربی و سیاستمداران قدرت‌های اتمی از واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موجود در ایران می‌انجامد و در صورت تحقق این امر روابط جهان غرب با یاران و دنیای اسلام نیز ترمیم و بهبود خواهد یافت. علاوه بر آن با پیمودن این مسیر گفتگو جایگزین برخورد و صلح و همزیستی جای سوءتفاهمات،‌ بیگانگی و سیاست تنش‌زا را در مناسبات بین ایران و بسیاری از کشورهای غربی خواهد گرفت. از این رو مخاطب پیام‌های حماسه 22 بهمن محدود به داخل کشور نیست بلکه مخاطب اصلی این پیام‌ها را نیز می‌توان در فراسوی مرزها و به ویژه در بین قدرت‌های اتمی و آشوب‌ساز در عرصه روابط بین‌الملل جستجو کرد.
ـ بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای خود هر فرد ایرانی است و این حق به هیچ‌وجه در پای میز مذاکره قابل سازش و معامله نیست
ـ سیاست هسته‌ای دولت جمهوری اسلامی ایران از حمایت و پشتوانه ملی برخوردار است
ـ سیاست هسته‌‌ای محصول یک تفکر یا جریان خاص و حتی دولت جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه این سیاست و تاکید بر برخورداری از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برآیند اراده و خواست عمومی است
ـ پیوند بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی و ملت و حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی عمیق و ناگسستنی است
ـ‌ ملت ایران صلح‌طلب و اهل گفتگو است. اما شیطنت‌ها و جنگ‌های تحمیلی را کوبنده پاسخ خواهد داد.
قدرت‌های اتمی چاره‌ای جز اذعان به شکست در مقابل اراده عمومی و تجدیدنظر در سیاست‌های اشتباه خود در خصوص پرونده صلح‌آمیز اتمی ایران ندارد
ـ ‌ملت ایران به صلح، همزیستی و گفتگوی ایران می‌اندیشد و با برخورد تمدن‌ها و ادیان مخالف است.
ـ‌ ایران مسیر صلح‌آمیز استقلال هسته‌ای خود را باید با قدرت بیشتری بپیماید
ـ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید مستقل از اراده سیاسی قدرت‌های بزرگ درباره پرونده هسته‌ای ایران تصمیم بگیرد و با احترام به اراده و خواست بیش از 90 درصد ایرانیان در برخورداری از فن‌آوری اتمی، حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد
ـ موضوع انرژی هسته‌ای از عوامل و کانون وحدت، ‌همگرایی و همبستگی ملی است
ـ‌ ملت ایران از هیچ اهانتی نسبت به ارزش‌های اسلامی و ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) چشم‌پوشی نمی‌کند
ـ‌ مسیر بیراهه و سیاست نژادی و ضد اسلامی غرب در تعامل با دنیای اسلام برای آنان هزینه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت
ـ غرب هیچ حقی ندارد که نگرش غیردینی و سکولار خود را به جامعه مسلمانان تحمیل کند
سرانجام شوک قدرت‌های اتمی مانند آمریکا از خلق جلوه‌های ویژه ایرانیان در یوم‌الله 22 بهمن ناشی از عدم درک این قدرت از ماهیت انقلاب اسلامی، پیوند بین ملت و حاکمیت و واقعیات سیاسی موجود در ایران اسلامی است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات