تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۵۳۳۲۴

سخنی صمیمانه با آقای محتشمی‌پور (بخش دوم و پایانی)

اشاره: در ادامه مطلب هفته گذشته، بخش دیگری از مصاحبه آقای محتشمی‌پور با روزنامه اعتماد ملی را بررسی می‌کنیم.

5- فرموده اید: اسلام فرقه مصباحیه هیچ تهدیدی برای امریکا و اسرائیل نیست، به همین دلیل اعضا و چهرههای این فرقه برای ترویج اسلام با قرائت این فرقه سالی چند بار به امریکا و اروپا می روند اما اصلا کسی کاری با آنان ندارد و یا تعدادی از طلاب خود را برای تحصیل به امریکا می فرستند و گفته می شود گرین کارت هم گرفتهاند و بهعنوان یک شخصیت برجسته روحانی این فرقه به ایران برگشتهاند. نه در لیست سیاه امریکا نام‌شان هست و نه هیچ‌گاه شنیدهاید که مشکلی در این زمینه داشته باشند. اما امام که تفکرش اسلام ناب است، از منشأ وحی پیامبر اکرم (ص) اشداء علی الکفار و رحماء بینهم الهام گرفته است.
اولا: مگر جناب آقای سید محمد خاتمی و هیات همراه در سفر امریکاگردی خود، روادیدش را شخص جورج دبلیوبوش امضاء نکرده بود تا سخنی غیر از سخنان مسؤولا‌ن نظام اسلامی را بشنود؟! یا در اولین مصاحبه خود پس از دوم خرداد با کریستین امانپور خبرنگار سی. ان. ان مگر بنیانگذار کشور ایالات متحده امریکا، آبراهام لینکلن را به‌عنوان، «شهید نامدار» یاد نکرد؟! رایزنی و درخواست نظر از امیر احمدی مهره امریکا و تز رابطه با امریکا توسط چه کسانی ترویج مییافت؟!
ثانیا: مگر سیدمصطفی تاجزاده - از بستگان حضرتعالی - گرین کارت ندارد؟ محسن کدیور، عبدالکریم سروش، حسین بشریه، شمس الواعظین، محمد مجتهد شبستری، و... برای تبلیغ و تحصیل به امریکا نمیروند؟ حتی بعضی به‌صورت ویژه، رفت و آمد میکنند و با موسسات امریکایی مشاوره دارند تا بسترساز ترویج لیبرال دمکراسی در ایران باشند. تازه افرادی مثل اکبر گنجی، سعید رضوی فقیه و ده‌ها دفتر تحکیمی از امریکا پناهندگی گرفته و با مساعدت‌های مالی امریکا زندگی و علیه انقلاب و نظام اسلامی تلاش میکنند و روزی در اردوگاه اصلاح طلبان پاتوق سیاسی راه انداخته بودند و روزنامههای زنجیرهای را اداره میکردند.
ثانیا: براساس آنچه اسناد و مدارک نشان می دهد، اکثریت کسانی که از اردوگاه اصلاح طلبان به سمت و سوی امریکا رفته یا به‌دنبال مذاکره و ارتباط با امریکا می باشند بعضا مروج اسلام امریکایی بوده و برای امریکا بیخطر هستند. چنانچه مایل هستید اطلاع پیدا نمایید، اعلام کنید تا لیست آن‌ها را برای حضرتعالی ارسال کنیم.
ثالثا: آیا یک مورد هم سراغ دارید که شاگردان فاضل حضرت آیت ا... مصباح یزدی در داخل و خارج علیه نظام، اسلام، امام و رهبری موضعگیری نموده یا با مؤسسات امریکایی- صهیونیستی رابطه و ارتباط داشته باشند؟
ای کاش حضرتعالی هجمه های خود را متوجه کسانی می کردید که مروج اسلام امریکایی هستند -، کسانی که قبله آمالشان امریکاست، در حاشیه امن قرار می گیرند و کسانی که مروج اسلام ناب محمدی(ص) و نفی کننده لیبرال دمکراسی هستند مورد هجمه قرار می گیرند؟ آن هم به جرم حمایت از اندیشه امام خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی(ص!)
6- فرموده اید: مناظرات آقای مصباح با سران حزب کمونیست و توده، ربطی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نداشت.
آقای محتشمی‌پور! بی انصافی هم حدی دارد! مناظرات حضرت آیتا... مصباح یزدی با تئوریسین‌های حزب توده، کمونیست و چریک‌های فدایی خلق (احسان طبری و فرخ نگهدار) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سیمای جمهوری اسلامی ایران و به دفاع از اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، ربطی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ندارد؟! آیا علت انتخاب آیت ا... مصباح برای مناظره با احسان طبری و فرخ نگهدار، توانایی فکری و علمی نبوده است؟!
فکر میکنید با نفی توانایی‌های بالای فکری آیت ا... مصباح یزدی که خوشبختانه توانسته جای خالی شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر نماید، ارتقای فکری و علمی پیدا خواهید کرد؟! همان‌طور که ایشان در اوایل انقلاب با عرضه اسلام ناب محمدی (ص) توانست پوچی سوسیالیسم و کمونیست را به اثبات رساند و در حیات خود شاهد فروپاشی تفکرات ملحدانه باشد، اینک همان دانشمند اسلامی با اندیشه های ناب خود به‌دنبال اثبات پوچی لیبرال دمکراسی، پلورالیسم، سکولاریسم و برآمده، پوچی اینگونه نحله های فکری دست ساز را اثبات نموده و در آینده ای نه چندان دور شاهد فروپاشی غرب همچون شرق خواهیم بود. کینه غرب و غرب زدگان وطنی به ایشان هم از همان آبشخور سرچشمه می‌گیرد.
7- فرموده اید: الان ممکن است که فرقه مصباحیه رویاروی نظام جمهوری اسلامی، امت و انقلاب و رهبری نایستد، ولی هیچ بعید نمی دانم که دیری نمی پاید خشونت این فرقه به آن‌جا کشیده شود که در مقابل رهبری هم بایستد.
خشونت و هتاکی در تمامی کلمات و سخنان شما اظهر من الشمس است و آن‌وقت دیگری را به خشونت متهم می کنید! کافی است فقط به دو حادثه قتل‌های زنجیره ای و فاجعه 18 تیر، دو دست پخت عصر اصلاحات و ستاد جنگ روانی نظر کنید تا ببینید چه کسی، گروهی و مریدی خشونت طلب است! تقاضا داریم یک بار دیگر خاطره مربوط به شیخ علی تهرانی را مرور کنید تا خدای ناکرده به سرنوشت او گرفتار نشوید.
8- فرموده اید: این فرقه (مصباحیه) در شیعه شباهت مشترک با طالبانیسم دارد و فرقه القاعده و طالبان در اهل سنت و فرقه خوارج در صدر اسلام.
جناب آقای محتشمی پور با اینگونه هتاکی سه اتهام را به امام راحل(ره) مقام معظم رهبری و مردم وارد آورده اید که باید پاسخگو باشید.
اول: به‌استناد مدارک موجود و سخنان حجت الاسلام دکتر رحیمیان از کارکنان بیت امام خمینی(ره:) حضرت امام ر احل تا آخرین روز حیات پربرکت خود به طلاب علوم دینی مرتبط با حضرت آیتا... مصباح شهریه میدادند و هزینه جداگانهای برای مؤسسه مربوط به آیتا... مصباح یزدی در نظر گرفته بودند و چک آن‌ها را صادر میکردند. آیا این تهمت به امام نمیباشد که هزینه فرقه و مدرسهای را تامین میکرده که شباهت با طالبان، القائده و خوارج داشته است؟! آیا امامی که برای بیت المال آنقدر ارزش قائل بود که هیچ مصلحت اندیشی در آن راه نداشت به فرقه ای ضداسلامی!(؟) کمک میکند؟! جا دارد با این تهمت به امام راحل سعی نکنید خود را مدافع آن بزرگوار جا بزنید.
دوم: حمایت‌های بیدریغ رهبری از اندیشههای مصباح یزدی و تشبیه ایشان به علامه شهید مطهری و طباطبایی قابل انکار نیست. مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت در سال 1379 فرمودند: این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسان‌های والا و بااخلاق برجسته میکنند، این‌ها همهاش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتا این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند. (1)
پناه برخدا، آیا رهبری از سردسته فرقه ای شبیه طالبان، القاعده و خوارج تجلیل می کند؟ !گویا آقای محتشمیپور به فرقه واقفیه گرایش پیدا نموده که همنوا با دشمن وارد عمل شده است.
سوم: حضرت آیت‌ا... مصباح یزدی با رای مستقیم مردم عضو مجلس خبرگان رهبری است آن‌هم چند دوره، آیا مردم به رهبر فرقهای شبیه طالبان، القاعده و خوارج رای دادهاند؟ این‌همه دم از مردم سالاری میزنید و برای جمهوریت یقه پاره می کنید اما به منتخب مردم تهمت می زنید و هتاکی می کنید. کدام را باور کنیم؟! قسم حضرت عباس را یا دم خروس را؟! حیف است سوابق درخشان خود را در اثر همراهی با صاحبان اندیشههای مسموم بر باد دهید.
9- فرموده‌اید: پیشنهاد میکنم جناب آقای مصباح یزدی لااقل این شجاعت را داشته باشند و مؤسسه امام خمینی(ره) را به مؤسسه مصباح یزدی تغییر نام بدهند و با تابلوی خود اینگونه مباحث را مطرح کنند.
جناب محتشمیپور!
به کدام مذهب است این؟
به کدام ملت است این؟
که کُشند عاشقی را
که تو عاشقم چرایی؟
حضرت آیت‌ا... مصباح یزدی با توجه به عشق و علاقهاش به امام خمینی(ره) نام موسسهاش را امام خمینی(ره) گذاشته و بر آن افتخار هم میکند. حتما باید نام مؤسسهاش را «باران» میگذاشت تا روح سکولاریسم از سر و روی آن ببارد؟! حضرتعالی که صدها برداشت مغایر با اندیشه تابناک امام راحل (ره) دارید، حتی دست به تحریف می زنید و همچون شیخ علی تهرانی از امام راحل (ره) بد دفاع می کنید باید از جرگه مدعیان خط امام کنار بکشید و با تابلو جدید وارد شوید تا با افکار و رفتار خود بیش از این به اندیشه های امام راحل (ره) ضربه وارد نکنید.
10- افاضه نموده‌اید: آقای صالحی نجف آبادی کتاب شهید جاوید را نوشته بود، نقاط ضعفی هم در شهید جاوید وجود داشت، شهید جاوید اثری بود که علمایی همچون آیت ا... منتظری و آیت ا... مشکینی که تا آخر عمرش رئیس مجلس خبرگان بود، بر شهید جاوید مقدمه نوشته و آن را تایید کرده بودند اما می بینیم که فضا و جنجالی توسط انجمن حجتیه و به اصطلاح ولایتی ها و همان کسانی که در ارتباط با این‌ها بودند علیه شهید جاوید به راه افتاد و یا در برابر شریعتی جبهه گیری کردند.
جناب محتشمی‌پور عزیز! باز هم که به تحریف آشکار تاریخ معاصر روی آورده اید! بیش‌ترین نقد و انتقاد به کتاب شهید جاوید و آثار مرحوم شریعتی به حق و مستند توسط علامه شهید مرتضی مطهری صورت گرفته است. مطهری همان کسی است که امام راحل(ره) در رابطه با آثار ایشان فرمودهاند: «آثار، قلم و زبان او بیاستثناء آموزنده و روان‌بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیده نشات میگرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست.»(2)
نقد اندیشه های انحرافی جرم است؟ چون دست منحرفین فکری به علامه شهید مطهری نمی رسد،گرچه صاحبان اینگونه اندیشه های منحرف مثل گودرزی رهبر روحانی گروهک فرقان با خشونت پاسخ منطق فکری شهید مطهری را با گلوله دادند، اینک به مطهری زمان حمله می کنند تا عقده گشایی نمایند.
نقدهای شهید مطهری بر کتاب شهید جاوید آنقدر گسترده بود که اخیرا موسسه حفظ آثار ایشان با کمک انتشارات صدرا، کلیه نقدها را جمع آوری و در کتابی خاص با عنوان «نقدهای استاد مطهری بر کتاب شهید جاوید» به چاپ رسانده اند.
در مورد دکتر شریعتی هم کافی است آخرین نامه شهید مطهری به امام راحل(ره) پیرامون اندیشه وی را در کتاب (سیری در زندگانی شهید مطهری) با مقدمه آقای هاشمی رفسنجانی مطالعه کنید تا نظر شهید مطهری و امام راحل(ره) را بهتر درک نمایید؟ مواضع امام راحل(ره) در دفاع از علامه مجلسی، شیخ طوسی، شیخ بهائی، میرداماد و... کاملا شفاف و موجود است. جناب محتشمیپور عزیز! یقین بدانید این قوم و فرقه غرب زده با اندیشه های شهید مطهری هم مخالفند منتهی قدرت و جسارت اعلام آن را ندارند لذا سعی میکنند همه انتقام خود را از مطهری زمان بگیرند. عاجزانه تقاضا داریم در رفتار، گفتار و مواضع خود تجدید نظر نمایید، به اندیشههای تابناک امام خمینی(ره) رجوع کنید تا در آینده دچار کسانی نشوید که اسلام‌شان امریکایی است. دنبال آمار نام افراد در صحیفه نور امام راحل(ره) نگردید، چون نام امثال بنیصدر از شما بیش‌تر آمده است اما چه سود؟ بنی صدر به چه سرنوشتی رسید؟ ملاک حال فعلی است. باید با التزام عملی، پایبندی خود را به اندیشهها و مواضع امام و رهبری و نظام اسلامی به اثبات برسانید و یقین داریم حضرتعالی خمیرمایه بازگشت به راه صواب را دارید.
کانون جوانان سعدی شیرازی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات