تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۵۸۷۱۹

نژادپرستی غربی


لیلا صالحی
"اولیور فین‌گولد" خبرنگار یهودی روزنامه "ایوینینگ استاندارد" سال گذشته اعلام کرد که "کن لوینگستون" شهردار لندن وی را با "دربان اردوگاه کار اجباری نازی‌ها" مقایسه کرده است.
به دنبال شکایت خبرنگار یهودی، سرانجام دادگاه شهر لندن لوینگستون را که حاضر به عذرخواهی از فین گولد نشده بود، به برکناری موقت از سمت شهرداری محکوم کرد. این تعلیق از 10 اسفند ماه اعمال خواهد شد.
این گزارش را پایگاه اینترنتی "بی.بی.سی" مخابره کرده است. برخورد شدید دادگاه شهر لندن، بیش از اینکه ناظر به دفاع از حق کرامت یک شهروند محسوب شود ، نوعی جانبداری راسیستی یا نژادپرستانه را تداعی می‌کند. این نظر وقتی قوت فراوانی نمی‌یابد که بدانیم لوینگستون اساساً با یهودیان هوادار رژیم صهیونیستی ساکن لندن دارای روابط مناسبی نبوده است.
به موازات برگزاری دادگاه شهردار لندن به اتهام توهین به خبرنگار یهودی، "دیوید ایروینینگ" به جرم طرح یک شبهه نسبت به واقعه هولوکاست به سه سال زندان محکوم شد.
این نشانه‌ها پیداست که راسیسم به شکلی کاملا جدی خود را به جامعه غربی تحمیل کرده است؛ اگرچه یهودیان غیرصهیونیسم در محدوده راسیستم کنونی نمی‌گنجند اما غرب با ایجاد خط قرمز به دور یهودیت و یهودیان به ایجاد دیوار هائلی برای صهیونیسم می‌اندیشد.
راسیسم گواهی روشن به باز تولید آن نوع تفکر جاهلی است که روزی بر یونان باستان حاکم بود و با تقسیم‌بندی انسان‌ها بدیهی‌ترین حقوق بشری نقض می‌شد. این چنین است که فجایع زندان‌های گونتانامو و ابوغریب از ناحیه غریبانی که سیر ارتجاعی و رویه قهقرا دارند، شگفت‌انگیز به نظر نمی‌آید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات