تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۵۹۱۴۵
رایزنی جبهه متحد اصولگرایان با قالیباف‌ و رضایی

بادامچیان: برای گسترش دایره اصولگرایی تلاش می‌کنیم


«اسدالله بادامچیان» درباره اخبار مربوط به رایزنی‌های جبهه‌ی متحد اصول‌گرایان با «محسن رضایی» و «محمدباقر قالیباف» برای ورود به این جبهه گفت: با تمام اصول‌گرایان در حال بحث و صحبت هستیم و امیدواریم همگی بتوانیم اتحاد ملی را در این انتخابات به نمایش بگذاریم.

 عضو شورای مرکزی جبهه‌ی متحد اصول‌گرایان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطرنشان کرد: همه‌ی اصول‌گرایان با سلیقه‌های مختلف در یک جبهه‌ی واحدند؛ ولی ممکن است برخی در انتخابات با یکدیگر همراهی کنند و برخی همکاری نکنند.

وی افزود: ما در تلاشیم تا طی دیدارها و جلسات مختلف در جهت گسترده‌ترکردن دایره‌ی اصول‌گرایی قدم برداریم.

در جمع زنان احزاب اصولگرا

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایان گفت: ما هم‌اکنون در وضعیت آرامی نیستیم که چهار برادر و خواهر بخواهند بحث و جدل کنند تا یکی‌شان مطرح شود؛ در حال حاضر کفر، با تمام قامت در برابر اسلام ایستاده است و می‌خواهد در انتخابات ایران انتقام‌جویی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) «اسدالله بادامچیان» که در نشست احزاب زنان اصول‌گرا سخن می‌گفت، با اشاره به حضور فعال زنان در عرصه‌هایی چون انقلاب اسلامی گفت: از سال 1341 نظر امام (ره) این بود که زنان باید با رعایت تمامی مبانی شرعی در مقابل یک رژیم پلید حضور فعال داشته باشند؛ چرا که حضور آنان در مبارزات احساس می‌شد.

وی افزود: اگر حرکتی که می‌خواهیم شروع کنیم، سالم و منطبق با موازین شرعی باشد، خدا برکت می دهد و کار، خدایی می‌شود و هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم‌چنین با بیان این که حرکت میلیونی زنان در صحنه‌های مربوط به انقلاب اسلامی، باعث شد نقش زنان از مردان بنا به فرموده‌ی امام(ره) پررنگ‌تر باشد، گفت: هم‌اکنون نیز شاهد هستیم که نقش زنان در رعایت موازین اسلامی و عرصه‌های سازندگی بیشتر احساس می‌شود.

قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه‌ اسلامی ضمن این که تاکید کرد وجود چنین شرایطی نباید باعث ایجاد غرور در زنان شود، تصریح کرد: اگر خدای تبارک و تعالی زنان را زودتر از مردان به بلوغ رسانده است، در این راستا توجه ویژه‌ای به آنها داشته؛ اما این امر نباید باعث منت‌گذاری زنان شود.

بادامچیان خاطرنشان کرد: با این جایگاهی که خداوند برای زنان قائل شده، زنان، خود باید ظرفیت‌هایشان را بشناسند و چند برابر کنند، چنین نیست که اگر لزوما تعداد بیشتری از زنان در مجلس حضور پیدا کردند، ترقی خواهیم کرد؛ چرا که همه‌ی ما باید در سازندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش داشته باشیم، همه باید عبد خدا باشیم و سعی کنیم به تکلیفمان عمل کنیم.

وی با تاکید بر این که اگر زنان زهراگونه عمل کنند، به تعداد 290 نفر هم مورد نیاز مجلس هستند و اگر بخواهیم بر مبنای شایسته‌سالاری عمل کنیم، اگر زهرای مرضیه(س) باشد، هیچ دلیلی نداریم که بگوییم مردی بر او برتری دارد، اظهار کرد: من به عنوان کسی که در طول دوران فعالیتش کارهای زیادی در جهت رفع مشکلات مربوط به زنان انجام داده است، می‌گویم که تنها باید به وظیفه عمل کرد، وظیفه نیز از مبانی شرعی و اسلامی و از نظرات ولی فقیه عادل،‌ ساطع می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر آهنگ ولایت بر تمام تفکرات و فعالیت‌های کسی حاکم نباشد، دچار انحراف می‌شود، تنها راه نجات این است که عمل انسان حجت داشته باشد، حجتش گاهی حجت مبانی است که به اجتهاد، رو می‌آورد و گاهی حجتش مربوط به موازین سیاسی و اجتماعی است که به امام زمان(عج) و یا نایبش تاسی می‌جوید.

بادامچیان هم‌چنین به انتخابات مجلس خبرگان و توطئه‌های دشمنان در زمان برگزاری این انتخابات اشاره کرد و گفت: در زمان این انتخابات، آمریکایی‌ها از ثبات نظام ما به شدت عصبانی بودند و برای ایجاداغتشاش تصمیم راسخ گرفته بودند؛ چنان‌چه قبل از آن نیز فکر می‌کردند که خاتمی، گورباچف است؛ اما بعدا فهمیدند که در نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری همه‌کاره است.

قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه‌ی اسلامی با بیان این که در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت نهم، پاول وزیر دفاع سابق آمریکا مسوول مستقیم ایجاد اغتشاش در این دوره بود، اظهار کرد: در شب انتخابات دولت بوش طی پیام مستقیمی از مردم کشورمان خواست تا به نامزدهای اصلاح‌طلب دموکراسی‌خواه رای دهند و تا به حال سابقه نداشته است که بوش برای انتخابات در کشوری به طور مستقیم پیام بفرستد.

وی افزود: در آن دوره، ما "سیاست گیج‌کنی" داشتیم و اعمال این نوع سیاست باعث شد که احمدی‌نژاد رای آورد و "پاول" استعفا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: حتی شیرین عبادی در مصاحبه با"رادیو فردا" اذعان کرده بود که وقتی می خواهیم درباره مسائل مربوط به حقوق زنان بحث کنیم، زود می‌گویند از آن دلارها (75 میلیون دلاری که دشمنان در انتخابات خبرگان هزینه کرده بودند) گرفتید.

بادامچیان هم‌چنین با بیان این که به یاری ولی امر مسلمین در انتخابات خبرگان از 83 خبره‌ی انتخاب شده، 81 نفر با هم هماهنگ هستند، دو نفر دیگر هم البته مزاحم نیستند؛ ولی کمی ذهنشان با بقیه متفاوت است، تصریح کرد: در حال حاضر رایس علاوه بر آن 75 میلیون دلار تقاضای 109 میلیون دلار بودجه با عنوان دخالت برای ایران کرده است و می‌خواهد این رقم را در انتخابات مجلس هشتم خرج کند؛ چرا که می‌خواهند هم خود انتخابات و هم تعداد آرا در آن مطابق با خواست‌های آنها باشد و مجلس ما به جای این که بازوی نظام و برآورده‌کننده‌ی خواست‌های به حق آن و ید ولی فقیه باشد، مطابق میل آن‌ها باشد و کار کند.

عضو شورای مرکزی جبهه‌ی متحد اصول‌گرایان تصریح کرد: البته این روند پیش‌گرفته از سوی آنان به مجلس ششم و هفتم ارتباط ندارد، طرح آن‌ها این است که خود مجلس، مجلسی ضعیف و ناقص باشد.

بادامچیان افزود: با توجه به موقعیتی که آمریکایی‌ها و تمام استکبار به دنبال آن هستند و طبعا نسبت به ما بی‌توجه نخواهند بود، بدون رودربایستی می‌گویم حتی اصلاح‌طلبان را نیز قبول ندارند. مساله مهم "بغضا لکم" است. آن‌ها عصبانی‌ هستند و در این راستا حمایت‌های پنهانی خود را علنی کرده‌اند؛ چنان‌چه رایس طی مصاحبه‌ای با بی بی سی در سال 85 عنوان کرد که 16 گروه و موسسه پژوهشی انگلستان که عنوان شد تعیین‌کننده سیاست‌های اصلی انگلستان هستند، به دولت بریتانیا نامه نوشتند که از اصلاح‌طلبان داخل ایران حمایت کند و آنها را برگرداند. ما چنین موضوعی را مطرح کردیم و من به خانم ابتکار که موضع‌گیری داشتند، گفتم این اصلاح‌طلبان چه کسانی هستند و یا این افراد را معرفی کنید یا اسم خودتان را عوض کنید که متاسفانه تا کنون نیز هیچ موضعی نسبت به این مساله نداشته‌اند.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرایان در ادامه به جلسه مناظره خود با «مزروعی» عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: من در آن‌جا مطرح کردم که ما با شما اختلاف‌هایی داریم. امام (ره) و ما، ولایت مطلقه‌ی فقیه فقه صاحب جواهر و جدانبودن دین از سیاست را قبول داریم؛ ولی شما قبول ندارید.

بادامچیان با بیان این که اصلاح‌طلبان 12 محور آسیب‌پذیریشان را بررسی کرده‌اند که یکی از آن‌ها حمایت‌های علنی غرب از آنها بوده است، گفت: ولی در حال حاضر دیگر این حمایت‌ها به طورعلنی نیست. در چنین موقعیتی در کشور با خط استکبار مواجه هستیم، اگر با این خط روبه‌رو هستیم، مساله‌ی اصلاح‌طلب مطرح نیست، ما هم‌اکنون در وضعیت آرامی نیستیم که چهار برادر و خواهر بخواهند بحث و جدل کنند تا یکی‌شان مطرح شود؛ در حال حاضر کفر، با تمام قامت در برابر اسلام ایستاده است و می‌خواهد در انتخابات ایران انتقام‌جویی کند.

وی افزود: در چنین موقعیتی باید با جهاد فی‌ سبیل‌الله داشته و مواظب باشیم خالصانه، مخلصانه و یا با انگیزه‌های سیاسی آب به آسیاب آمریکا و انگلیس نریزیم؛ چه برادران و چه خواهران، باید مراقب باشیم.

به گزارش ایسنا قائم‌مقام دبیر کل حزب موتلفه‌ی اسلامی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر مبنی بر پرهیز احزاب و گروه‌های سیاسی از هر گونه بداخلاقی انتخاباتی و حفظ اتحاد ملی و انسجام اسلامی در جهت ایستادن در برابر استکبار جهانی اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبان را تخریب نمی‌کنیم بلکه به تبیین و روشنگری و نه افشاگری می‌پردازیم.

وی تصریح کرد: ما با آگاهی‌بخشی به ملت و انتخاب و معرفی نامزدهای موثر برای مجلسی که بتواند خواسته‌های مشروع ملت را به خوبی برآورده کند، متخصص و کارآمد و با برنامه باشد و در خط اسلام و امام، در جهت خدمت‌رسانی به مردم گام برمی‌داریم.

بادامچیان افزود: یک نماینده باید بتواند نظام جمهوری سلامی را در دهه چهارم پیروزی پس از انقلاب پیش ببرد و رهبر عزیزی را که نه فقط ما بلکه دنیا او را قبول دارد، قبول داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه‌ی متحد اصول‌گرایان در ادامه خطاب به زنان اصول‌گرای حاضر در جلسه گفت: شما باید تمام نیروی خود را در جهت ایجاد چنین مجلسی صرف کنید و هر تعداد نیروی شایسته دارید، به ویژه در مناطقی که دو و یا بیشتر نماینده دارد، شناسایی کنید.

وی گفت: اجازه دهیم عقل جمعی و عناصر بی‌نظر تصمیم خود را در این مورد بگیرند؛ این سیاست کلی و اصلی ما در ارتباط با این موضوع است.

به گزارش ایسنا پس از پایان سخنان بادامچیان برخی زنان حاضر به ارایه‌ی دیدگاههای خود درباره موضوعات مطرح شده پرداختند؛ چنان‌که «فرشته ولی‌مراد» از اعضای جامعه‌ی زینب گفت: ما نیز به عقل و خرد جمعی اعتقاد داریم؛ ولی درخواستمان این است که زنانی که قرار است در لیست اصول‌گرایان گذاشته شوند، از شورای احزاب زنان اصول‌گرا باشند.

بادامچیان نیز در جواب ولی‌مراد خاطرنشان کرد: این امر شدنی است؛ ولی شما باید خواهرانی را معرفی کنید که بالاترین نمره‌ها را کسب کنند. اگر این شرط بود و این افراد انتخاب نشدند، شما پی‌گیر باشید و سوال کنید.

ولی‌مراد هم‌چنین درباره این بخش از سخنان بادامچیان که زنان مجلس باید زهرایی باشند تاکید کرد: یکی از پایه‌های اصول‌گرایی انصاف است. اگر خانم‌ها باید زهراگونه عمل کنند، مردان نیز باید علوی باشند، در این صورت کسی پیدا نمی‌شود. زنان می‌خواهند در ساختن نظام جمهوری اسلامی نقش داشته باشند، تقاضای ما این است که این‌قدر به خانم‌ها بسته و محدود نگاه نشود، ما زنان اگر می‌خواهیم وارد این عرصه شویم، قصدمان تنها تقویت نظام است و خواهان این هستیم که روی ما هم حساب کنند. درباره خانم‌ها قدری بی‌انصافی شده است که البته شاید به علت نبود شناخت کافی است.

عضو موسس جامعه زینب اظهار کرد: واقعیت این است که هنوز فرهنگ جامعه ما به این فضا نرسیده است. نظام جمهوری اسلامی نیز مانع حضور خانم‌ها در هیچ جا نشده؛ ولی توده‌ی مردم رای نمی‌دهند. شما شایسته‌ترین را معرفی و روی آنها ایستادگی کنید تا فرهنگ جامعه نیز تغییر کند.

دبیر کل جامعه‌ی زینب(س) نیز خطاب به بادامچیان گفت: فضاسازی لازم است. وقتی در عرصه‌های علمی به زنان میدان داده شد، بیشترین موفقیت‌ها را کسب کردند؛ اما در عرصه‌های سیاسی این میدان داده نشده است.

«طاهره رحیمی» دبیر کل جامعه‌ی فاطمیون نیز به طرح گله‌ای در این راستا پرداخت و گفت: متاسفانه ما به فکر کادرسازی و مدیرپروری نبوده‌ایم و حتی در دولت اصول‌گرا به دنبال افراد معصوم می‌گردیم. نسبت به انتخاب‌ها دید تنگی وجود دارد. باید همان معیارهایی که برای انتخاب مردان در نظر گرفته می شود برای انتخاب زنان نیز در نظر گرفته شود؛ اما حتی وقتی بحث شایسته‌سالاری مطرح می‌شود، زنان دیده نمی‌شوند.

وی افزود: شخصیت زن باید قائم به ذات خود باشد. متاسفانه در برخی موارد توانمندی‌های خود یک زن در نظر گرفته نشده و در برخی موارد هم خویشاوندگرایی مورد توجه واقع شده است.

در ادامه بادامچیان خویشاوندگرایی را رد کرد و گفت: شما سعی کنید شخصیت‌های برجسته را معرفی کنید و تعداد قائل شوید. من اگر ببینم برای مجلس حضور خواهری از برادری موثرتر است، مسوولیت شرعی دارم، اگر آن خواهر را انتخاب نکنم.

«معصومه آباد» از اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه به ارایه‌ی نظری متفاوت‌تر پرداخت و تصریح کرد: مهم حضور کمی خانم‌ها نیست؛ بلکه حضور کیفی زنان در مجلس مهم است و باید بیشتر از همه به بررسی شاخصه‌ها پرداخت تا حضور زنان در این عرصه مایه‌ی فخر و ارزشمندی جامعه باشد.

بادامچیان نیز صحبت‌های آباد را کاملا تایید کرد.

توافق بر سر شاخص‌ها

به گزارش ایسنا هم‌چنین در بخش دیگری از این نشست احزاب زنان اصول‌گرا ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاندیداهای مورد نظر خود را تبیین کردند.

در این جلسه نمایندگان احزاب زنان اصول‌گرا ضرورت وجود رفتار تشکیلاتی و تشکیلات‌پذیربودن، شجاعت و داشتن تخصص لازم برای حضور در یکی از کمیسیون‌های مجلس را برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود لحاظ کردند.

هم‌چنین داشتن اطلاعات کافی، صاحب‌نظربودن، برخورداری از مقبولیت اجتماعی و امکان رای‌آوری از دیگر ویژگی‌های مورد بحث در این جلسه بود. سیاسی‌گری، انقلابی‌بودن و ایثارگری نیز از جمله امتیازهایی برشمرده شد که یک کاندیدا باید داشته باشد.

بر اساس این گزراش قرار است طی روزهای آینده، احزاب زنان اصول‌گرا، ویژگی‌ها و امتیازهای یک کاندیدای کارآمد را قطعی کنند و پس از آن در کمیته سیاسی به بحث و تبادل نظر درباره آن‌ها و در نتیجه انتخاب قطعی نامزدهای زن بپردازند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات