تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۷  ، 
کد خبر : ۶۰۶۸۲
نیویورک تایمز تاکید کرد:

بوش بزرگترین بازنده گزارش NIE درباره ایران


یک روزنامه آمریکایی با اشاره به گزارش روز گذشته مرکز برآورد اطلاعات ملی آمریکا(NIE) درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، بوش را بزرگترین بازنده و زیان دیده از این گزارش توصیف کرد.

به گزراش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این مطلب در ادامه نوشت : گزارش "مرکزبرآورد اطلاعات ملی آمریکا"(NIE) مبنی بر نبود فعالیتهای نظامی هسته ‌ای در ایران، همه تلاشهای "جرج بوش" را در جهت جلب حمایتهای بین‌المللی برای تحریمهای جدید علیه ایران نقش برآب کرد.

این روزنامه درشماره امروز خود از بوش و یک سال پایانی دوره ریاست جمهوری وی به عنوان بزرگترین ضررکننده گزارش "مرکز برآورد اطلاعات ملی آمریکا" یاد کرد.

به گزارش مهر در بخشی از مطلب نیویورک تایمز در تحلیل گزارش مرکز برآورد اطلاعات ملی آمریکا آمده است : گزارش شورای اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ‌ای ایران شوکی به‌ بدنه دولت آمریکا وارد کرده است؛ در یک اتفاق کم ‌نظیر، یک گزارش بسیار کامل اطلاعاتی، به شیوه ای بسیار حیرت انگیز و ناگهانی، عرصه ‌ای جدید برای بحثهای داغ در زمینه کیفیت ساختار سیاست خارجی آمریکا گشود.

دراین گزارش آمده است : دولتی که برنامه هسته ‌ای ایران را دلیلی بر جاری کردن یک سیاست خارجی تهاجمی و خصمانه می‌ دانست و فکر یک جنگ جهانی سوم را از طریق آن درسر می پروراند( اشاره به سخنان بوش در ماه گذشته)، اکنون سندی محرمانه رادردست دارد که همه آن رویکردها را از ریشه قطع می ‌کند.

به نوشته نیویورک تایمز، گزارش مرکز ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا به طور یقین بحثهای پایان ناپذیری را در داخل و خارج از آمریکا به راه خواهد انداخت.

به گزارش مهر، در حالی که آمریکا در تلاش است تا دور جدیدی از تحریمهای را علیه ایران به اجرا گذاشته و حتی قطعنامه دیگری را بر ضد ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب برساند، انتشار این گزارش بدون شک تلاشهای آمریکا را دچار چالش اساسی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات