تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۰  ، 
کد خبر : ۶۱۶۶۱

جمع‌ آوری‌ صلیب در مدارس‌ اسپانیا


 دستور یک قاضی‌ برای‌ جمع‌ آوری‌ صلیب در یکی‌ از مدارس‌ اسپانیا، جنجال‌ بسیاری‌ برپا کرده‌ است. به‌ گزارش‌ شبکه‌ یورونیوز دستور دادگاه‌ اسپانیا برای‌ جمع‌ آوری‌ صلیب از کلاسهای‌ درس‌ دوره‌ ابتدایی‌ به‌ دنبال‌ شکایت والدین یکی‌ از دانش‌ اموزان برپایه‌ قانون اساسی‌ اسپانیا که‌ ضامن ماهیت لائیک و بی‌ طرف دولت است، صورت گرفته‌ است.
مرسدس‌ کابررا، وزیر آموزش‌ و پرورش‌ اسپانیا نیز اعلام‌ کرد، این تصمیم‌ بر اساس‌ روح‌ قانون اساسی‌ و ماهیت لائیک دولت اتخاذ شده‌ است. این حکم‌ واکنش‌ های‌ بسیاری‌ را در محافل‌ کاتولیک اسپانیا بدنبال‌ داشته‌ است. برغم‌ قانون اساسی‌ اسپانیا نمادهای‌ مذهبی‌ در این کشور به‌ وفور یافت می‌ شود.
اسقف اعظم‌ سویل‌ اعلام‌ کرد این نمادها از اهمیت بسیاری‌ برخوردارند. او گفت: نباید نمادهای‌ مذهبی‌ را به‌ باد داد، بلکه‌ باید به‌ مردم‌ بدون در نظر گرفتن مذهب آنها کمک کرد، به‌ آنها احترام‌ بگذارند، یکی‌ از مقامات مذهبی‌ کلیسای‌ اسپانیا دستگاه‌ قضایی‌ این کشور را به‌ ایجاد ترس‌ از مسیحیت متهم‌ کرد. یکی‌ از روزنامه‌ های‌ واتیکان نیز چنین اتهاماتی‌ را منتشر کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات